Μπορεί τα συστήματα κλιματισμού των αυτοκινήτων, πλέον να είναι αρκετά δυνατά, όμως σε καμία περίπτωση δε φτάνουν εκείνα που χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας.
Η παραπάνω πρόταση ισχύει για τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Φυσικά η εξαίρεση σε αυτό δε θα μπορούσε να είναι άλλο μοντέλο από την Bugatti Chiron.
Σύμφωνα με τη γαλλική μάρκα, το σύστημα κλιματισμού που διαθέτει το αυτοκίνητο με την υψηλότερη τελική ταχύτητα στον κόσμο, είναι τόσο δυνατό ώστε θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ένα διαμέρισμα 80 τετραγωνικών μέτρων.
Βέβαια, για να επιτευχθεί αυτό το επίπεδο ισχύος, σημαίνει ότι τα διάφορα υποσυστήματα είναι ιδιαίτερα ξεχωριστά.
Όντως, οι μηχανικοί έχουν καταφέρει να χωρέσουν στο αυτοκίνητο 9.5 μέτρα καλωδίωσης και σωλήνων. Επιπλέον, στα κυκλώματα του συτήματος μπαίνουν 3 κιλά ψυκτικού υγρού. Κατά τη λειτουργία αυτά τα 3 κιλά συμπιέζονται από τον συμπιεστή. Η πίεση κυμαίνεται από τα 2 bar μέχρι και τα 30 bar.
Η πολύ υψηλή ταχύτητα που μπορεί να επιτύχει η Chiron είναι ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της. Αυτό επηρεάζει σχεδόν κάθε παράμετρο του αυτοκινήτου, με τον κλιματισμό να είναι μία από αυτές.
Η μηχανικός, Τζούλια Λέμκε, εξηγεί. “Σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα η εισαγωγή του αέρα για τον κλιματισμό γίνεται από ανοίγματα στο κάτω μέρος του παρμπρίζ. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση της Chiron, όμως μόνο μέχρι τα 250 χλμ./ώρα”. Πάνω από αυτή την ταχήυτητα δημιουργείται αρνητική πίεση η οποία απομακρύνει τον αέρα από αυτά τα ανοίγματα, αντί να τον σπρώχνει προς τα μέσα. Γι’ αυτό η Bugatti δημιούργησε ένα σύστημα, σκοπός του οποίου είναι να λειτουργεί ο κλιματισμός σε κάθε ταχύτητα.
Παράγοντας που κάνει πιο δύσκολο το έργο του συστήματος κλιματισμού, είναι το παρμπρίζ. Η συνολική επιφάνειά του φτάνει τα 1.31 τ.μ. (είναι μεγάλο νούμερο). Αυτό σημαίνει ότι μπαίνει περισσότερος ήλιος στην καμπίνα, άρα και περισσότερη ζέστη. Μάλιστα, αν επιλεγεί η γυάλινη οροφή, η ζέστη στην καμπίνα γίνεται ακόμα μεγαλύτερη.
Για τους ανθρώπους της Bugatti είναι πολύ σημαντικό η επιθυμητή θερμοκρασία να επιτυγχάνεται γρήγορα και να διατηρείται σταθερή, ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Παράλληλα, θέλουν να μην υπάρχουν και ήχοι, ώστε να εξασφαλίζεται η απόλυτη άνεση.