Στην ιστορία των δημοπρασιών θα μείνει ανεξίτηλη η Bugatti Chiron Profilée, καθώς το ρεκόρ που κατάφερε είναι πολύ δύσκολο να «σπάσει».
Η μια και μοναδική Chiron Profilée που κατασκεύασε η Bugatti είναι πλέον το ακριβότερο καινούργιο αυτοκίνητο που έχει πουληθεί σε δημοπρασία. Το γαλλικό hypercar βγήκε χτες στο «σφυρί» από τον οίκο δημοπρασιών RM Sotheby’s στο Παρίσι. Για πόσα χρήματα λοιπόν άλλαξε χέρια η ξεχωριστή Chiron Profilée; Το ποσό «ζαλίζει» τους κοινούς θνητούς, καθώς μάλλον χρειάστηκε να αδειάσει ένα μεγάλο χρηματοκιβώτιο, από το οποίο βγήκαν 9.792.500 ευρώ! Οι αρχικές εκτιμήσεις έκανα λόγο για 5,5 εκατομμύρια ευρώ, αλλά τελικά το ποσό σχεδόν διπλασιάστηκε. Όπως είχε γίνει γνωστό ένα μέρος των χρημάτων θα δοθεί για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Η ιδέα για τη δημιουργία της Chiron Profilée γεννήθηκε έπειτα από αιτήματα εκλεκτών πελατών της Bugatti που ενθουσιάστηκαν το 2020 με το σκληροπυρηνικό χαρακτήρα της Chiron Pur Sport, η οποία ξεπούλησε αμέσως. Έτσι αποφασίστηκε η δημιουργία μιας Chiron που θα ενσωματώνει πτυχές από τον εκρηκτικό χαρακτήρα της κορυφαίας έκδοσης Pur Sport, αλλά θα είναι πιο εξημερωμένη.
Το όνομα Profilée είναι εμπνευσμένο από την ιστορική Type 46, ένα από τα πρώτα μοντέλα που δημιούργησε ο Ζαν Μπουγκάτι και ξεχώρισε για τη γραμμή στο πίσω τμήμα του αμαξώματος. Σημείο αναφοράς λοιπόν στη νέα Chiron Profilée αποτελεί η καθηλωτική «ουρά» της, η οποία ενσωματώνει μια κομψή αεροτομή που εξυπηρετεί δυο βασικές λειτουργίες.
Πρώτον, η carbon αεροτομή εξασφαλίζει σταθερότητα και έλεγχο μέχρι την τελική ταχύτητα των 380 χλμ./ώρα αυξάνοντας την κάθετη δύναμη στον πίσω άξονα. Δεύτερον, χρησιμοποιεί αρνητική πίεση για να αναρροφά ζεστό αέρα από το χώρο του κινητήρα μέσω δύο εσωτερικών τούνελ. Επομένως ο αέρας ρέει πάνω από την κορυφή της προηγμένης αεροτομής για να δημιουργήσει κάθετη δύναμη, αλλά και από κάτω τραβώντας αέρα από το διαμέρισμα του κινητήρα.
Η όψη της νέας Chiron Profilée ξεχωρίζει με το επανασχεδιασμένο εμπρός splitter, τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και την αύξηση μεγέθους στη χαρακτηριστική μάσκα της Bugatti που μοιάζει με πέταλο αλόγου.
Ο γνωστός W16 κινητήρας των 1.500 ίππων τροφοδοτεί τη νέα Chiron Profilée, ενώ σε σύγκριση με τη Chiron Sport έχει 15% κοντύτερη σχέση μετάδοσης, τελική ταχύτητα 380 αντί 350 χλμ./ώρα, ενώ επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 2,3 δευτ. και από 0-200 χλμ./ώρα σε 5,5 δευτ.
Αποκλειστικά στη νέα Chiron Profilée προφέρεται η γαλάζια απόχρωση “Argent Atlantique”, που χαμηλότερα σχηματίζει διχρωμία με το σκούρο μπλε “Bleu Royal Carbon”, ενώ μοναδικοί είναι και οι τροχοί στους οποίους πατάει. Η νέα Profilée γίνεται η πρώτη Chiron που αποκτά στην καμπίνα της υφαντό δερμάτινο φινίρισμα, το οποίο εφαρμόζεται στο ταμπλό, τα πάνελ των θυρών και την κεντρική κονσόλα. Συνολικά χρησιμοποιήθηκαν περισσότερα από 2.500 μέτρα δερμάτινων λωρίδων.
Διαβάστε ακόμα