Οι εξαιρετικά πλούσιοι αγοραστές υπεραυτοκίνητων δεν δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης των δαπανών τους παρά τους φόβους για ύφεση, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Bugatti Rimac.
Ο Μέϊτ Ρίμακ είπε ότι η ζήτηση για τα αμιγώς ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα Rimac της εταιρείας και τις Bugatti με κινητήρα εσωτερικής καύσης παραμένει ισχυρή και μπορεί ακόμη και να επιταχύνεται.
«Δεν βλέπουμε καμία επιβράδυνση αυτή τη στιγμή, το αντίθετο», είπε. «Με την Bugatti έχουμε εξαντληθεί αρκετά μέχρι το 2025. Έτσι, ακόμα κι αν η (ύφεση) είναι μερικά χρόνια, θα βγούμε ακόμα πιο δυνατοί από αυτήν».
Το νέο roadster Mistral της Bugatti, αξίας 5 εκατομμυρίων δολαρίων – κινητήρας 1.577 ίππων, quad-turbo W16- πούλησε και τα 99 μοντέλα που πρόκειται να παραχθούν μέχρι τη στιγμή που αποκαλύφθηκε στο κοινό στο Monterey Car Week στην Καλιφόρνια. Το αυτοκίνητο, που πήρε το όνομά του από έναν κρύο, βορειοδυτικό άνεμο που φυσά στη νότια Γαλλία, τιμολογείται ως το τελευταίο από τα μη ηλεκτρικά Bugattis, καθώς η εταιρεία ξεκινά τη στροφή προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα.
Ο Ρίμακ δήλωσε ότι ήταν «λίγο έκπληκτος» που το αυτοκίνητο εξαντλήθηκε τόσο γρήγορα. Ο μεγαλύτερος αριθμός αγοραστών βρίσκεται στις ΗΠΑ, είπε. Το Mistral, σύμφωνα με τον Ρίμακ, είχε στόχο να αποτίσει φόρο τιμής στον απόλυτο κινητήρα εσωτερικής καύσης. «Είναι μια γιορτή για αυτόν τον εκπληκτικό κινητήρα που είναι τόσο μοναδικός και το αποκορύφωμα της εξέλιξής του που πιθανότατα δεν θα ξεπεραστεί ποτέ.»
Η Bugatti Rimac παράγει επίσης υπεραυτοκίνητα με το όνομα Rimac, συμπεριλαμβανομένου του Rimac Nevera, ενός πλήρως ηλεκτρικού υπεραυτοκίνητου 1.900 ίππων που πωλείται για 2,1 εκατομμύρια δολάρια και δέχεται ισχυρές παραγγελίες από αγοραστές από τις ΗΠΑ.
Ο μεγαλύτερος μοχλός ανάπτυξης του Ομίλου Rimac είναι η Rimac Technology, η οποία πουλά μπαταρίες και τεχνολογία EV υψηλής απόδοσης στις Porsche, Aston Martin, Hyundai και άλλες. Το τμήμα, το οποίο τώρα έχει περίπου 1.000 υπαλλήλους, αναπτύσσει επίσης την αυτοοδηγούμενη τεχνολογία «ρομποταξί», η οποία παραμένει κλειστή μέχρι την πιθανή κυκλοφορία της το 2024 ή αργότερα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες, αλλά είπε ότι η έλλειψη πρώτων υλών που απαιτούνται για τα EV πιθανότατα θα οδηγήσει στην κοινή χρήση αυτόνομων οχημάτων αντί για τη μαζική παραγωγή τα επόμενα χρόνια για την κάλυψη της ζήτησης.
«Ο Νο. 1 περιορισμός είναι να έχουμε αρκετά υλικά και εφοδιαστική αλυσίδα για να μετατρέψουμε τον στόλο που έχουμε παγκοσμίως», είπε. «Δεν νομίζω ότι ο σωστός τρόπος για να το κάνουμε είναι να μετατρέψουμε ένα σε ένα, όπως ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, γιατί απλώς τα χρησιμοποιούμε για το 3% του χρόνου μας.
«Η πλειονότητα των ανθρώπων, δεν θέλουν απαραιτήτως να έχουν στην κατοχή τους ένα αυτοκίνητο, εάν υπάρχει μια πιο βολική, ασφαλής επιλογή που μας μεταφέρει από το σημείο Α στο σημείο Β», είπε ο Ρίμακ. Η επιχείρηση ιδιωτικών μετοχών της Goldman Sachs Asset Management, το SoftBank Vision Fund 2 και άλλοι επένδυσαν περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια στον όμιλο Rimac τον Ιούνιο, αποτιμώντας την εταιρεία σε πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος είπε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να πραγματοποιήσει μια αρχική δημόσια προσφορά τελικά, αλλά όχι σύντομα.
«Θα βγούμε δημόσια κάποια στιγμή», είπε. «Δεν βιαζόμαστε. … Θέλουμε να βγούμε στην αγορά όταν είναι πραγματικά η κατάλληλη στιγμή που η εταιρεία έχει πραγματικά πολύ ισχυρά οικονομικά στοιχεία και είμαστε πολύ κοντά σε αυτό. Οπότε θα βγούμε στο χρηματιστήριο, αλλά αν είναι σε τρία χρόνια ή πέντε χρόνια ή έξι, δεν ξέρω, θα δούμε».