Ένα «μείγμα» από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Bugatti αποτελεί το νέο της hypercar, το οποίο εντυπωσιάζει για πολλούς λόγους.
Εν έτει 2024 θα περίμενε κανείς ότι η νέα Tourbillon θα αποτελούσε τη μετάβαση της Bugatti στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο, και παρά την άμεση σύνδεση που έχει η γαλλική εταιρεία με την Rimac από το 2021, επιλέχτηκε μια ενδιάμεση λύση, αυτή του υβριδικού συστήματος.
Η νέα Tourbillon λοιπόν χρησιμοποιεί ατμοσφαιρικό V16 κινητήρα 8.3 λίτρων σχεδιασμένο από την Cosworth, ο οποίος παράγει μόνος του 1.000 ίππους και 900 Nm ροπής, ενώ περιστρέφεται στις 9.000 σ.α.λ. και συνεργάζεται αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων. Υπενθυμίζουμε ότι ίδια ισχύ είχε και o θηριώδης W16 κινητήρας της απερχόμενης Chiron, όμως ο ατμοσφαιρικός κινητήρας της νέας Tourbillon τα καταφέρνει χωρίς τη βοήθεια τεσσάρων turbo.
Παράλληλα το «παρών» δίνουν και τρεις ηλεκτροκινητήρες, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 1.800 ίππους και την προφανώς αστείρευτη ροπή να μην ανακοινώνεται προς το παρόν. Σημειώνεται ότι η «απλή» Chiron απέδιδε 1.500 ίππους και η Chiron Super Sport 1.600 ίππους. Οι επιδόσεις που ανακοινώνονται προκαλούν δέος, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί μόλις 2 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα «περιορίζεται» στα 380 χλμ./ώρα, όμως μπορεί να ξεκλειδώσει η μέγιστη ταχύτητα των 445 χλμ./ώρα με το δεύτερο κλειδί του οχήματος που η Bugatti ονομάζει “Speed Key”. Με τον ίδιο τρόπο αυξάνονταν η τελική ταχύτητα της Chiron στα 420 χλμ./ώρα.
Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι η νέα Tourbillon φτάνει τα 400 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 25 δευτ., ενώ η Chiron χρειάζονταν 32,6 δευτ. για πιάσει τη συγκεκριμένη ταχύτητα. Αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας η νέα Tourbillon μπορεί να κινηθεί για 60 χλμ., χάρη στη μπαταρία των 25 kWh που είναι ενσωματωμένη στο μονοκόκ carbon αμάξωμα.
Bugatti Tourbillon: Ώρα για τέχνη
Το νέο hypercar της Bugatti έχει πάρει το όνομά του από τη συσκευή tourbillon, η οποία εφευρέθηκε το 1801 και χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα σε πανάκριβα ρολόγια ακριβείας. Η σχέση της νέας Tourbillon με τον κόσμο της ωρολογοποιίας είναι εμφανέστερη κοιτώντας τον αριστοτεχνικό πίνακα οργάνων, ο οποίος κόντρα στα σύγχρονα δεδομένα δεν είναι ψηφιακός. Όπως βλέπετε και στη σχετική φωτογραφία πρόκειται για ένα σύμπλεγμα πέντε μετρητών με κεντρικά τοποθετημένο το ταχύμετρο και τη μοναδική ψηφιακή ένδειξη να βρίσκεται από κάτω του προβάλλοντας επίσης την ταχύτητα κίνησης του οχήματος.
Το μονό κρυφό “gadget” είναι μια οθόνη που αναδύεται στο επάνω τμήμα του ταμπλό όταν επιλέγεται η όπισθεν για να προβάλει την εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης η οθόνη μπορεί να εμφανιστεί όταν το θελήσει ο οδηγός για να έχει πρόσβαση στο Apple CarPlay. Το κάθισμα του οδηγού είναι σταθερό και για το λόγο αυτό ρυθμίζεται το ύψος των πεντάλ, ενώ η πλήμνη του τιμονιού είναι σταθερή και οι επάνω ακτίνες του τιμονιού πηγαίνουν πίσω από το ψηφιακό πίνακα οργάνων, ώστε όλες οι ενδείξεις να παραμένουν πάντα ορατές.
Εξωτερικά η νέα Tourbillon μοιάζει αρκετά με την Chiron, έχοντας πλευρικό σχήμα “C”, ωστόσο οι πόρτες ανοίγουν προς τα επάνω, έχει λεπτότερα Led φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, μεγάλο πίσω διαχύτη και ενεργή αεροτομή. Η Bugatti θα κατασκευάσει μόνο 250 Tourbillon με τιμή 3,8 εκατομμύρια ευρώ συν τους φόρους, ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το 2026.