Επίδοξος «δελφίνος» χαρακτηρίζεται το ηλεκτρικό BYD Dolphin, καθώς στοχεύει σε «αξιώματα» και στην ελληνική αγορά. Έχει άραγε τα προσόντα για να τα κατακτήσει;
BYD Dolphin: Σεμνό σχεδιαστικά
Αν συναντήσεις το Dolphin μάλλον δε θα σταθείς για να το χαζέψεις, καθώς δε διαθέτει εξεζητημένα σχεδιαστικά στοιχεία. Σίγουρα όμως δε μπορείς να το χαρακτηρίσεις παγερά αδιάφορο. Ειδικά τη νύχτα η μπροστινή φωτεινή υπογραφή του ξεχωρίζει από μακριά, χάρη στη φωτιζόμενη μπάρα στη βάση της κλειστού τύπου μάσκας, ενώ πλαισιώνεται από τα αντίστοιχης σχεδίασης Led φώτα ημέρας.
Η όψη του πάντως δείχνει κάπως συντηρητική, όμως το σκηνικό αλλάζει στο πίσω τμήμα, χάρη στο περίτεχνο μοτίβο των οριζόντιων φωτιστικών σωμάτων που ενώνονται. Το προφίλ του Dolphin αναδεικνύει το διαγώνιο «νεύρο», οι επίπεδες χειρολαβές των θυρών που δεν προεξέχουν, οι όμορφες 17αρες ζάντες και το μαύρο σχέδιο στις πίσω κολόνες.
Οι συμπαγείς διαστάσεις του Dolphin αφορούν το μήκος των 4.290 χλστ., το πλάτος των 1.770 χλστ. και το ύψος των 1.570 χλστ., ενώ έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD.
BYD Dolphin: Στα εντός
Σαφώς πιο εμπνευσμένο το design στο εσωτερικό του Dolphin, όπου κυριαρχούν οι καμπύλες, αρκετά χειριστήρια έχουν κυλινδρικό σχήμα και οι αεραγωγοί είναι στρογγυλοί. Παρατηρήστε επίσης τις χωρίς πλαίσιο χειρολαβές των θυρών, την υπερυψωμένη βάση της κεντρικής κονσόλας που απελευθερώνει από κάτω της άφθονο αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα, τα κυματοειδή σχήματα στο άκρο του ταμπλό και τη φαρδιά επιφάνεια που εκτείνεται στο κέντρο για να «ξαπλώνει» το smartphone.
Γνώριμη από άλλα μοντέλα της BYD μας ήταν η κεντρική οθόνη αφής των 12,8 ιντσών, η οποία έχει την ικανότητα να αλλάζει από οριζόντια σε κάθετη διάταξη (περισσότερο για λόγους εντυπωσιασμού και όχι τόσο εργονομίας), ενώ διακρίνεται για την απόκριση και την ευκρίνειά της. Η υπερσυγκέντρωση όμως των λειτουργιών και ρυθμίσεων του οχήματος απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης μαζί της. Πιο δύσκολο πάντως είναι να αλλάξεις τις ενδείξεις που προβάλλονται στο μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων με TFT οθόνη 5 ιντσών.
Τα περισσότερα πλαστικά είναι σκληρά, με εξαίρεση ορισμένα σε χαμηλότερα σημεία, αλλά έχουν προσεγμένη συναρμογή. Τα μπροστινά καθίσματα με τα ενιαία προσκέφαλα μας ήταν επίσης γνώριμα από άλλα μοντέλα της BYD, ενώ ρυθμίζονται ηλεκτρικά και είναι θερμαινόμενα. Οι πίσω επιβάτες βγάζουν το καπέλο στο Dolphin, καθώς τους προσφέρει απρόσμενα άφθονο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.700 χλστ.), ενώ το επίπεδο κεντρικό δάπεδο διευκολύνει σημαντικά την παραμονή του μεσαίου πίσω επιβάτη.
Το πορτμπαγκάζ έχει λίγο στενό άνοιγμα, ικανοποιεί όμως με το εκμεταλλεύσιμο εσωτερικό του σχήμα και τη χωρητικότητα των 345 λίτρων που μπορεί να αυξηθεί στα 1.310 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
BYD Dolphin: Μπαταρία, ηλεκτροκινητήρας, επιδόσεις
Το Dolphin χρησιμοποιεί μπαταρία φωσφορικού λιθίου σιδήρου (LFP) τεχνολογίας Blade της BYD, χωρητικότητας 60,4 kWh, η οποία με μια πλήρη φόρτιση υπόσχεται αυτονομία 427 χλμ. (μέτρηση WLTP αλλά και αριθμός που είδαμε στην πράξη), ενώ φτάνει τα 559 χλμ. σε αστικό περιβάλλον.
Από AC φορτιστή 11 kW η μπαταρία φορτίζει 0-100% σε 6 ώρες και 12 λεπτά, ενώ από DC φορτιστή 88 kW φτάνει 10-80% και 30-80% σε 40 λεπτά και 29 λεπτά αντίστοιχα. Η μέση κατανάλωση ενέργειας που καταγράψαμε ήταν 16,5 kWh/100 χλμ. και η χαμηλότερη με 13,2 kWh/100 χλμ., αριθμοί που είναι και αυτοί αρκετά κοντά στις επίσημες μετρήσεις.
Ο ηλεκτροκινητήρας του Dolphin παράγει 204 ίππους (150 kW) και 310 Nm ροπής, ενώ επιτρέπει στο αμάξωμα των 1.658 κιλών επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.
BYD Dolphin: Οδηγώντας
Γενικότερα η σπιρτάδα δε λείπει το Dolphin, τόσο στις εκκινήσεις όσο και στις ρεπρίζ (με τα ελαστικά χαμηλής τριβής να ακούγονται σε κάθε απότομο βύθισμα του δεξιού πεντάλ) αλλά προφανώς δεν κυνηγάει τις επιδόσεις.
Βασικός του στόχος είναι οι άνετες μετακινήσεις, κάτι στο οποίο εστιάζει κυρίως η ανάρτηση, η οποία είναι πολλαπλών συνδέσμων πίσω (κάτι όχι σύνηθες στην κατηγορία) και όσο μαλακή χρειάζεται απορροφώντας τις περισσότερες κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ σε στροφές υπό πίεση θα επιτρέψει λογικές κλίσεις που δεν αγχώνουν, ενώ το ίδιο ισχύει και για το πεντάλ του φρένου (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/δίσκοι πίσω) που είναι άμεσο χωρίς «κενά» διαστήματα, ενώ η απόκριση ρυθμίζεται μέσα από δυο επιλογές (Comfortable και Sport). Στον ανοιχτό δρόμο ξεδιπλώνει την προσεγμένη του ποιότητα κύλισης, ενώ αεροδυναμικό θόρυβος θα γίνει αντιληπτός μετά τα 120 χλμ./ώρα.
Θα θέλαμε πάντως να υπήρχε και λειτουργία one pedal για πιο ξεκούραστη οδήγηση μέσα στην πόλη, στην οποία το Dolphin ελίσσεται εύκολα με μικρό κύκλο στροφής 5,25 μέτρων. Επίσης η ανάκτηση ενέργειας ρυθμίζεται σε ένα μόνο επίπεδο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ με μέτρια αίσθηση και κάπως τεχνητό βάρος, χωρίς να υπάρχει αξιοσημείωτη αλλαγή όταν επιλέγεις το Sport πρόγραμμα.
BYD Dolphin: Καριέρα με τίτλο
Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός δημοσιογραφικός οργανισμός AutoBest είχε απονείμει το βραβείο “Best Buy Car Of Europe 2024” στο Dolphin, έναν τίτλο που υπερασπίζεται ακόμα, καθώς η αρχική τιμή του διαμορφώνεται στα 19.998 ευρώ (με το όφελος της κρατικής επιδότησης) στην έκδοση Comfort, η οποία προσφέρει πλουσιότατο εξοπλισμό. Με τέτοια αναλογία αξίας/τιμής το Dolphin αναζητά μάταια αντίπαλο…