Πρώτη γνωριμία των Συντακτών Αυτοκινήτου με την BYD (Build Your Dreams, σε ελεύθερη απόδοση Κάνε Πραγματικότητα τα Όνειρά σου), στην Ελλάδα.
Ο παγκόσμιος τεχνολογικός κολοσσός στο χώρο των εξηλεκτρισμένων μεταφορών τους υποδέχθηκε στις νέες εγκαταστάσεις του Εξουσιοδοτημένου Εμπόρου και Επισκευαστή για τον Νομό Αττικής, PNT CARS – PANTOPIKOS, υπό την αιγίδα της εισαγωγικής εταιρείας ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ, η οποία εφέτος συμπληρώνει 100 χρόνια επιτυχημένης επιχειρηματικής παρουσίας στη χώρα μας.
Η επιλογή της εισαγωγής των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων και λεωφορείων της BYD στην Ελλάδα, από την «Πετρόπουλος» μόνο τυχαία δεν ήταν. Μελετήθηκε πολύ προσεκτικά, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Θ. Αναγνωστόπουλος, προσβλέποντας σε ένα ενεργειακά βιώσιμο μέλλον. Αυτό αποτυπώνεται και στο όραμα της εταιρείας BYD, «Τεχνολογικές Καινοτομίες για μία Καλύτερη Ζωή», καθόσον έχει θέσει ως στόχο την ανάπτυξη και εξέλιξη προϊόντων που θα συμβάλλουν στη μείωση της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη, κατά ένα βαθμό Κελσίου.
Ήδη, το business plan του Έλληνα εισαγωγέα βρίσκεται σε εξέλιξη. Πέρα από τα αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά-φορτηγά, η BYD θα δραστηριοποιηθεί και ως κατασκευαστής ηλεκτρικών λεωφορείων, με το 12μετρο μοντέλο της να λαμβάνει μέρος στον διαγωνισμό για την προμήθεια 350 ηλεκτρικών λεωφορείων από τον ΟΑΣΑ. Την ίδια ώρα, συνεργάζεται με την εταιρία Καούσης για ηλεκτρικά απορριματοφόρα –αυτά επί του παρόντος και δεν υπάρχουν ειδήσεις για επιβατικά ΙΧ.
Σήμερα, τα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD κυκλοφορούν σε περισσότερες από 100 μεγαλουπόλεις σε 23 ευρωπαϊκές χώρες, με τα νούμερα αυτά να εκτοξεύονται σε περισσότερες από 70 χώρες και 400 μεγαλουπόλεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ευρώπη, υπολογίζεται ότι ήδη κυκλοφορούν ή βρίσκονται σε στάδιο παραγγελίας περισσότερα από 2.600 ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD.
Στη χώρα μας, πάντως, για να γίνει αντιληπτό που κινούνται τα επαγγελματικά της μας ενημέρωσαν, ενδεικτικά, ότι το BYD ETP3 (ηλεκτρικό πάνελ βαν) που, ίσως, αποτελέσει και τον πολιορκητικό κριό της, με πολύ αξιόλογες δυνατότητες σε ευρεία γκάμα χρήσεων, η προτεινόμενη τιμή λιανικής είναι 34.820 (συν ΦΠΑ). Το όχημα επιδοτείται με το μέγιστο ποσό (€ 8.000) από το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”. Στην επιδότηση αυτή μπορούν να προστεθούν ακόμα € 1.000 αν υπάρξει απόσυρση παλιού αυτοκινήτου και επιπλέον € 4.000 αν η έδρα του αγοραστή βρίσκεται σε νησί.
Για την ιστορία, να σημειωθεί ότι η κινεζική μάρκα έχει έδρα Έδρα τη Σεντζέν (Shenzhen), μία πόλη 13 εκατομ. κατοίκων, επονομαζόμενη και Silicon Valley της Κίνας, περίπου 30 χλμ. βόρεια του Χονγκ-Κονγκ. Ξεκίνησε, ως start-up εταιρεία καινοτομίας το 1995, με αρχικό προσωπικό 20 ατόμων και αντικείμενο την έρευνα στις τεχνολογίες μπαταριών. Η εξέλιξη της BYD ήταν ραγδαία. Σημεία σταθμοί της εταιρείας ήταν η ίδρυση θυγατρικής (BYD Europe) στην Ολλανδία το 1998, το πρώτο βιομηχανικό της πάρκο το 2000, η συνεργασία με τις Motorola και Nokia την ίδια χρονιά και το 2002, αντίστοιχα. Το ίδιο έτος η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ-Κονγκ. Το 2003 η BYD εισήλθε στον τομέα της κατασκευής αυτοκινήτων, παρουσιάζοντας δύο χρόνια αργότερα το πρώτο της μοντέλο, ενώ το 2007 ολοκληρώθηκε το βιομηχανικό πάρκο στη Σεντζέν, όπου βρίσκονται οι κεντρικές της εγκαταστάσεις.
Μόλις ένα χρόνο μετά, παρουσιάζεται το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της εταιρείας ενώ το 2010 η BYD δημιουργεί κοινοπραξία με τη Daimler AG στη Σενζέν. Ήδη από το 2008, ο μεγαλοεπενδυτής Warren Buffet έχει δείξει την εμπιστοσύνη του στο όραμα της εταιρείας, έχοντας αποκτήσει σημαντικό μέρος του μετοχικού της πακέτου.
Το 2011 η BYD εισάγεται και στο Χρηματιστήριο της Σενζέν, ενώ το 2014 η εταιρεία ανακοινώνει την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών λιθίου – φωσφορικού άλατος σιδήρου στη Νότια Αμερική. Την ίδια χρονιά, η BYD είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών ή εξηλεκτρισμένων οχημάτων που προσκλήθηκε στη διάσκεψη του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή.
Ένα χρόνο μετά, το 2015, ιδρύεται η BYD Auto Finance, ο πρώτος χρηματοδοτικός οργανισμός για την αυτοκινητοβιομηχανία στη βορειοδυτική Κίνα. Την ίδια χρονιά, η BYD κάνει την είσοδό της στην αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων της Βραζιλίας και παράλληλα συνάπτει συμφωνία αναλαμβάνοντας ως ο προμηθευτής των πρώτων αμιγώς ηλεκτρικών διώροφων λεωφορείων του Λονδίνου.
Το 2015 η εταιρεία ανακοινώνει τη στρατηγική «7+4», με στόχο να αντικαταστήσει όλα τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης με αμιγώς ηλεκτρικά. Έκτοτε, τα ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα οχήματα της BYD κατακτούν την πρώτη θέση των πωλήσεων παγκοσμίως για τρεις συνεχόμενες χρονιές. Το 2016, η εταιρεία παρουσιάζει σύστημα υπέργειου ηλεκτρικού σιδηρόδρομου μονής τροχιάς (SkyRail) στο βιομηχανικό πάρκο της Σεντζέν, σηματοδοτώντας την είσοδό της και στον συγκεκριμένο τομέα.
Το 2017 ξεκίνησε τη λειτουργία του το πρώτο εργοστάσιο ηλεκτρικών λεωφορείων της BYD στις Η.Π.Α.. Τον Μάρτιο του 2022, η BYD ανακοινώνει τη διακοπή παραγωγής αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα, εστιάζοντας πλέον αποκλειστικά σε plug-in υβριδικά ή ηλεκτρικά. Πρόσφατα, η BYD συμπεριλήφθηκε στη διεθνούς κύρους λίστα ‘Fortune Global 500 List’, με τις 500 σημαντικότερες εταιρείες του πλανήτη.
Μέσα σε λιγότερο από 30 χρόνια, η BYD έχει επεκταθεί σε πολλά τεχνολογικά πεδία, πάντα με στόχο την αειφορία και το μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Σήμερα, απασχολεί περίπου 290.000 εργαζόμενους, ανάμεσά τους 40.000 μηχανικοί σε 11 ερευνητικά κέντρα, σε περισσότερα από 30 βιομηχανικά πάρκα, σε 6 ηπείρους.