Ξαφνικά το ενδιαφέρον για την BYD έχει μεγαλώσει, καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σύντομα θα ανακοινωθεί η εταιρία που θα την αντιπροσωπεύσει στη χώρα μας.
Τυχαίο είναι το γεγονός ότι η κινέζικη BYD βρίσκεται ήδη σε 19 χώρες της Ευρώπης και η λίστα συνεχώς μεγαλώνει…
Μάλλον όχι και εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Dolphin, ένα μοντέλο που ταιριάζει από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων στην αγορά της Ευρώπης.
Τι είχαμε όμως γράψει στις 30 Νοεμβρίου μετά την πρώτη μας οδηγική επαφή με το BYD Dolphin
Mέλος της Ευρώπης είναι και η Ελλάδα, με το motori να είναι από τα πρώτα ελληνικά ΜΜΕ που οδήγησαν το Dolphin για πολλά χλμ. και σε διάφορες συνθήκες το κινέζικο αυτοκίνητο, στους δρόμους της Αυστρίας.
Η BYD ξεκίνησε πριν από 24 χρόνια επενδύοντας στην τεχνολογία μπαταριών, όπου σήμερα έχει φτάσει σε κορυφαίο επίπεδο.
Αυτό έχει φέρει την BYD να είναι ο Νο 1 παγκόσμιος κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τις πωλήσεις παγκοσμίως να ξεπερνούν τα 5 εκατ.
BYD: Στην Ευρώπη ήρθε πριν από ένα χρόνο και σήμερα διαθέτει 5 μοντέλα της σε 19 αγορές
Το BYD Dolphin είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην E-platform 3.0, την οποία ανακοίνωσε η εταιρία πριν από δύο χρόνια και είναι σχεδιασμένη για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε το Delphin σε 24 μήνες, πάνω από 500 χιλιάδες Dolphin έχουν παραδοθεί και κυκλοφορούν στους δρόμους.
Και αυτό βοηθά το Dolphin να γίνει το μικρομεσαίο ηλεκτρικό μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως σε αυτήν την κατηγορία.
Η BYD φέρνει το Dolphin στην Ευρώπη φέτος, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της BYD για την Ευρώπη Μάικλ Σου τόνισε ότι ο στόχος της BYD είναι η κατασκευή του Dοlphin σε Ευρωπαϊκό έδαφος για την αγορά της Ευρώπης.
Και μετά την εισαγωγή περί BYD, ας αναλύσουμε περισσότερο το Dolphin.
Aς ξεκινήσουμε από τις εξωτερικές διαστάσεις.
Σε μήκος/πλάτος/ύψος οι αριθμοί «λένε» τα εξής.
4.290/1.770/1.570 χλστ. με μεταξόνιο 2.700 χλστ. με 345 λίτρα αποσκευών, που φτάνουν τα 1.310 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα που είναι διαιρούμενα 60:40.
Από σχεδιαστικής πλευράς το σχήμα είναι ουδέτερο, από μπροστά και στα πλάγια με τις έντονες ακμές και δεν δείχνει την καταγωγή του, καθώς θεωρείται ισορροπημένο με αρκετά μεγάλα παράθυρα.
Η «κλειστή» μάσκα και τα φωτιστικά σώματα ακολουθούν το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο, με στρογγυλεμένα «τελειώματα» oι προφυλακτήρες.
Ευτυχώς δεν υπάρχουν μπιχλιμπίδια και διακοσμητικά «στολίδια» στο αμάξωμα που μόνο δεν προσθέτουν στη σιλουέτα.
Στο πίσω μέρος η κινέζικη καταγωγή του αυτοκινήτου δίνει διακριτικά το παρόν, καθώς τα Led φώτα ενώνονται μεταξύ τους με φωτεινά γεωμετρικά σχήματα, που αναγράφεται και ολόκληρη η μάρκα όπου το BYD είναι τα αρχικά από το Built Your Dreams.
Πάντως σημαντικό είναι η επιλογή του εξωτερικού χρωματισμού που αναδεικνύουν ή όχι το αμάξωμα.
Οκτώ είναι οι εξωτερικοί χρωματισμοί με διχρωμία σε ουρανό και καπό κινητήρα (μαύρο) αλλά δύο χρωματισμοί ταιριάζουν περισσότερο στα ευρωπαϊκά γούστα -κατά την άποψή μας- το cream white και το urban grey, αν και η επιλογή είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό.
Και περνάμε στο εσωτερικό.
Όλη η Κίνα είναι μαζεμένη εδώ.
Από τις χειρολαβές που θυμίζουν πτερύγια, μέχρι το ταμπλό που θυμίζει σταγόνα στις άκρες που φιλοξενούν τους αεραγωγούς.
Τα βλέμματα «καρφώνονται» στη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό 12.8 ιντσών, ενώ το καντράν είναι μικρό, 5 ιντσών.
Ιδιαίτερη σχεδίαση φέρει η κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων. Μοιάζει αιωρούμενη, με θήκη μικροαντικειμένων κάτω από το «υποβραχιόνιο».
Τα καθίσματα φέρουν ενιαίο προσκέφαλο και αναλόγως της έκδοσης (όπως αυτή των φωτογραφιών που ήταν η πλούσια φέρει διχρωμία, που συνδυάζεται και με τον υπόλοιπο χρωματισμό του εσωτερικού.
Κάτω από την κεντρική οθόνη αφής υπάρχει ένας πολύ εξυπηρετικός χώρος για μικροαντικείμενα (smarthpone, κλειδιά, γυαλιά) και κάτω από από εκεί μια σειρά διακοπτών που είναι για τον κλιματισμό, το οδηγικό μενού και τον επλογέα ταχυτήτων.
Τα πλαστικά είναι σκληρά, και για την αντοχή ο χρόνος θα δείξει.
Σε σωστό μέγεθος είναι το τιμόνι.
BYD: Δύο επιλογές στη χωρητικότητα της μπαταρίας
Η μια μπαταρία είναι 44,9 kWh και η δεύτερη 60,4 kWh, με ενσωματωμένο φορτιστή-αναλόγως της έκδοσης- 7 ή 11 kW.
Η έκδοση με την μπαταρία 44,9 kWh αποδίδει 95 ίππους με 180 Nm ροπής και η πιο ενισχυμένη 177 χωρίς να έχει ανακοινωθεί η ροπή, ενώ η ισχύς ανεβαίνει στους 204 ίππους με την μεγαλύτερη μπαταρία με ροπή 310 Nm.
Το κιβώτιο είναι μονής σχέσης.
To βάρος των μπαταριών για τη μικρή μπαταρία είναι 331 κιλά και για τη μεγαλύτερη 420.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από γόνατα ΜακΦέρσον για μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων για πίσω.
Μόνο η αρχική έκδοση φέρει ημιάκαμπτο άξονα.
Σε ότι αφορά τη φόρτιση από ταχυφορτιστή 100 kW από το 30% στο 80% απαιτούνται 29 λεπτά.
Από επιτοίχιο φορτιστή 11 kW ο χρόνος για το Dolphin με τη μικρή μπαταρία είναι 5 ώρες και με τη μεγάλη 6 ώρες και 12 λεπτά.
Από ταχυφορτιστή 60kW για τη μικρή μπαταρία ο χρόνος για το 0-80% είναι 42 λεπτά και για τη μεγάλη 43 λεπτά.
Η τελική ταχύτητα για την πρώτη έκδοση ανέρχεται στα 150 χλμ./ώρα ενώ για όλες τις άλλες εκδόσεις στα 160 χλμ./ώρα.
Οι τυποποιημένες καταναλώσεις ρεύματος κυμαίνονται από τις 15,2 kW/100 χλμ. μέχρι 15,9 kW/100 χλμ.
BYD: Τι αυτονομία προσφέρει το Dolphin
Είναι από τα καίρια ζητήματα η αυτονομία, αλλά κυρίως οι ώρες φόρτισης.
Έχουμε και λέμε λοιπόν.
Η βασική έκδοση καλύπτει 340 χλμ. Η ενισχυμένη με τη μικρή μπαταρία 310 χλμ. και οι εκδόσεις με τη μεγάλη μπαταρία 427 χλμ.
Πως είναι λοιπόν στο δρόμο το Dolphin, το οποίο ήταν βάση ευρωπαϊκών προδιαγραφών, και στη διάθεσή μας είχαμε αυτό με τη μεγάλη μπαταρία.
Η πρώτη έκπληξη είναι από τη θέση οδήγησης. Ευτυχώς δεν είναι στα πρώτυπα κοντών και αδύνατων κινέζων.
Η βάση του καθίσματος έχει μεγάλη διαδρομή καλύπτοντας έτσι υψηλά αναστήματα.
Το τιμόνι «πέφτει» σωστά στα χέρια, ενώ θα θέλαμε λίγο πιο μεγάλο το καντράν.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά οι κολώνες που υπάρχουν αριστερά του οδηγού, εκεί που σχηματίζεται ένα τριγωνικό παραθυράκι, στην ένωση με το παρμπρίζ, στις αριστερές στροφές περιορίζει την ορατότητα.
Επίσης οι πίσω αναρτήσεις στην εκτόνωση τερματίζουν κάπως γρήγορα, το οποίο γίνεται αμέσως αντιληπτό στο εσωτερικό.
Αεροδυναμικοί ενοχλητικοί θόρυβοι δεν έκαναν την εμφάνισή τους, ενώ η επιτάχυνση από στάση έχει μια προοδευτικότητα, με το χρόνο που χρειάζεται για τα 0-100 να είναι 7 δευτ.
Στο δρόμο κάθεται καλά, είναι φιλικό με καλή ορατότητα και κίνηση στον μπροστινό άξονα..
Τα φρένα παρά το γεγονός ότι έγιναν ασκήσεις στην πίστα σε επιτάχυνση με φουλ γκάζι, τελική και απότομο φρενάρισμα, δεν έχασαν την αποτελεσματικότητά τους.
Οι τιμές στην Ευρώπη ξεκινούν από τα 30.000 ευρώ.
Στην Ελλάδα ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο ποιος θα αντιπροσωπεύσει την BYD στη χώρα μας. Η «Πέτρος Πετρόπουλος» αντιπροσωπεύει μόνο τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Για τα επιβατικά η αντιπροσώπευση των BYD είναι ακόμα στην αναζήτηση, αλλά με τα στελέχη της εταιρίας που είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε στην Αυστρία, άφησαν να εννοηθεί ότι έχουν προτάσεις, τις αναλύουν σε βάθος ώστε όταν αποφασίσουν να έχουν κάνει τη σωστή επιλογή.
Αλλά δεν είναι και πολύ μακριά η στιγμή που θα ανακοινώσουν τον αντιπρόσωπο στη χώρα μας.
Πάντως το Dolphin με τη μεγάλη μπαταρία ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς αλλιώς το περιμέναμε κι αλλιώς το είδαμε στην πράξη.
Οι συνδυασμοί των εξωτερικών χρωμάτων δεν μας άρεσαν, αλλά αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό.
Στο EuroNCAP, τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών πρόσκρουσης, έλαβε 5 αστέρια, ενώ εξοπλίζεται με τα ηλεκτρονικά συστήματα όπως ενημέρωση του οδηγού στο να διατηρήσει την πορεία του καθώς πλησιάζουν άλλα οχήματα, αυτόματη μείωση της ταχύτητας από το προπορευόμενο όχημα
Τώρα εάν δείτε να κυκλοφορούν στη χώρα μας Dolphin είναι εισαγωγή της Sixt, μέσω ενός παγκόσμιου προγράμματος αγοράς 100.000 αυτοκινήτων BYD για μακροχρόνιες ενοικιάσεις ή rent a car.
.