To Euro 2024 οδεύει προς την τελική φάση, με οδηγό την BYD, με τον μεγάλο τελικό να είναι προγραμματισμένος για την Κυριακή 14 Ιουλίου μεταξύ Ισπανίας-Αγγλίας.
Ένα Euro που δεν σας κρύβουμε ότι αισθανθήκαμε απογοήτευση στην τελετή έναρξης που παρακολουθήσαμε στο Allianz Arena, καθώς δεν υπήρχε η Εθνική μας Ομάδα, αλλά η ζωή συνεχίζεται…
Εμείς παρακολουθήσαμε την πρεμιέρα, στο κατάμεστο από 70.000 φανατικούς θεατές (οι Σκωτσέζοι είχαν φτιάξει τρομερή ατμόσφαιρα) Allianz Arena στο Μόναχο, μεταξύ Γερμανίας-Σκωτίας που μπορεί το σκορ να ήταν βροχή από γκολ (5-1), αλλά το ματς δεν ήταν στο επίπεδο που θα θέλαμε. Μέτριο, άσχετα το τελικό σκορ, καθώς η δυναμική των δύο ομάδων ήταν σε άλλο επίπεδο μεταξύ των.
Η εθνική ομάδα της Γερμανίας μπορεί να πέρασε στη φάση των ημιτελικών και να σταμάτησε εκεί, αλλά στη Γερμανία αυτή που παρελαύνει είναι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, στην καρδιά μάλιστα της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ως βασικός χορηγός της μεγάλης ευρωπαϊκής ποδοσφαιρικής γιορτής μεταξύ των εθνικών ομάδων.
Πως το βλέπετε στην πατρίδα της Mercedes, BMW, Audi, Opel, Volkswagen, ένας Κινέζος, η BYD, να αλωνίζει (άσχετα εάν μιλάμε για κινεζικό κολοσσό).
Στο πλαίσιο λοιπόν της πρεμιέρας του Euro 2024, οδηγήσαμε στο Μόναχο, το Seal U DM-i.
Το πρώτο Plug-in Hybrid όχημα της εταιρείας, που διαθέτει την τεχνολογία Super DM (Dual Mode) της BYD το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις από πλευράς μετάδοσης, προσθιοκίνητο αλλά και AWD. Τη δεύτερη έκδοση οδηγήσαμε στο Μόναχο.
Από πλευράς τεχνικών στοιχείων, Seal U DM-i φέρει 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, ο οποίος αναπτύχθηκε εσωτερικά από την εταιρεία, απόδοσης 131 ίππων, και συνεργάζεται με τους δύο ηλεκτροκινητήρες.
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν, 150 kW, 204 ίππους για τον εμπρός άξονα και 120 kW, 164 ίππους για τον πίσω κινητήρα, με μπαταρία τύπου «Blade Battery» επίσης της BYD με χωρητικότητα 18,3 kWh
Η συνολική μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 324 ίππους με ροπή 550 Nm, με αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών σχέσεων.
Το BYD Seal U DM-i διαθέτει δύο προφίλ οδήγησης για όλες τις εκδόσεις EV και HEV. Στο πρώτο προφίλ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία «EV only mode», αμιγώς ηλεκτρικά, δηλαδή για καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη.
Στο δεύτερο προφίλ το όχημα θα χρησιμοποιεί ως επί το πλείστον την ισχύ που παρέχει η μπαταρία. Ο βενζινοκινητήρας παρέχει πρόσθετη ισχύ στους τροχούς μόνο κατά την επιτάχυνση, υποστηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο την μπαταρία.
Το Seal U DM-i εναλλάσσεται ομαλά μεταξύ των διαφορετικών λειτουργιών, δίνοντας την αίσθηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάρη στις μοναδικές τεχνολογίες του. Επιπλέον, οι οδηγοί δεν θα ανησυχούν για την αυτονομία ή για τους τρόπους φόρτισης αφού υπάρχει ο βενζινοκινητήρας.
Επίσης, ο κινητήρας φορτίζει την μπαταρία (μεταξύ 25% και 70%, κάτι το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί), ώστε η ηλεκτρική λειτουργία να είναι πάντα διαθέσιμη. Η μπαταρία φορτίζεται επίσης με την τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Το πενταθέσιο SUV της μεσαίας κατηγορίας φέρει τις εξής διαστάσεις: Μήκος 4.775 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ. και ύψος 1.670 χλστ., με μήκος 2.765 χλστ. και χώρο αποσκευών από τα 425 στα 1.440 λίτρα.
Και κάτι λειτουργικό και χρήσιμο για τους φίλους των αποδράσεων και των πικνίκ. Το Seal U DM-i φέρει ειδική παροχή ρεύματος για τη λειτουργία ηλεκτρικών συσκευών, από κιθάρα και φορητό ψυγείο μέχρι BBQ.
Σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται από το μεγάλο κυρτό καπό με τους μεγάλους προβολείς σε σχήμα μπούμερανγκ και τις μεγάλες εισαγωγές στον προφυλακτήρα, με έμφαση στις λεπτομέρειες και στα διακοσμητικά χρωμίου.
Στα πλαϊνά, εκτός από το «κόψιμο» του πίσω παραθύρου, ακμή διατρέχει όλο το αμάξωμα και καταλήγει στο πίσω μέρος με τα ενωμένα φώτα, τα οποία εκτείνονται και στα φτερά.
Στο εσωτερικό, οι Κινέζοι, θέλοντας να τοποθετήσουν στην premium κατηγορία το υβριδικό Seal SUV, το έχουν «φορτώσει» με εξοπλισμό και φυσικά ψηφιακές οθόνες, κρυφούς φωτισμούς, δερμάτινες οικολογικές επενδύσεις, μαλακά και ποιοτικά υλικά, πανοραμική ηλεκτρική ηλιοροφή, και έναν κομψό κρυστάλλινο επιλογέα ταχυτήτων.
Ο πίνακας οργάνων είναι 12,3 ιντσών, ενώ η οθόνη ψυχαγωγίας, περιστρεφόμενη, 15,6 ιντσών, όπως στα μοντέλα Seal και Atto3. Μπορείτε να την επιλέξετε σε οριζόντια ή κάθετη θέση και να έχετε πρόσβαση από το διαδίκτυο μέχρι το Spotify.
Οδηγήσαμε το Seal U DM-i για αρκετά χλμ., με κέντρο το Μόναχο. Για περίπου 120 χλμ. κινηθήκαμε ηλεκτρικά, στη συνέχεια το «λόγο» πήρε ο θερμικός κινητήρας.
Στη γερμανική άσφαλτο «πατούσε» καλά και δεν ήταν «πλαδαρό» αναρτησιακά στις επαρχιακές διαδρομές. Οι ηλεκτροκινητήρες παίζουν ρόλο στην απόκριση, που σε κάθε πάτημα του γκαζιού ήταν παρόντες…
Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ότι πρόκειται για ένα προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο, ήσυχο στον δρόμο, με χώρους και προσεγμένο εσωτερικό.
BYD: Tang η ναυαρχίδα της εταιρίας
Εκεί στο Μόναχο βρήκαμε την ευκαιρία και οδηγήσαμε για λίγα χλμ. την 7θέσια ναυαρχίδα, το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό Tang με την 100άρα μπαταρία (108,8 kWh), που φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες, 245 και 272 ίππων, συνολικής ισχύος 517 ίππων με τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.
Μεγάλο αυτοκίνητο, με μήκος 4.970 χλστ. πλάτος 1.955 χλστ., 1.745 χλστ. ύψος με χώρο αποσκευών από 235 λίτρα στην 7θέσια έκδοση που φτάνει τα 1.655 λίτρα, αριθμοί που δίνουν άλλη διάσταση άνεσης στο Premium εσωτερικό, που όμως εμείς κατά τη διαδρομή απολαύσαμε ήχο από το Hi-Fi της Dynaudio.
Να αναφέρουμε επίσης ότι στο Μόναχο η BYD με τον Μάικλ Σου, διευθύνων σύμβουλος Ευρώπης, και Πένι Πενγκ, επικεφαλής μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων, ανέλυσαν τι σημαίνει BYD, πίσω από τα οχήματα και την ηλεκτροκίνηση, αλλά και για την επόμενη ημέρα, ενώ λίγες εβδομάδες μετά ανακοινώθηκε η επένδυση 1 δις δολάρια ΗΠΑ στην Τουρκία για την ανέγερση νέου εργοστασίου με ετήσια παραγωγή 150.000 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με 5.000 νέες θέσεις εργασίας.
Να θυμίσουμε επίσης οτι ένα άλλο μοντέλο της BYD, το Dolphin κατέκτησε το βραβείο, Best Buy Car of Europe 2024, του ευρωπαϊκού ανεξάρτητου δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest, όπου περισσότερα διαβάστε εδώ.