Ένα «παράθυρο» ανοίγει η BYD στη γκάμα των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων της, με το νέο Seal U DM-i.
Χάρη στο plug-in υβριδικό του σύστημα, δεν είναι πλήρως εξαρτημένο από την πρίζα, κρατώντας όμως επαφή μαζί της. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, οδηγούμε την ισχυρότερη και τετρακίνητη έκδοση Design του Seal U DM-i.
BYD Seal U DM-i: Η γοητεία της απλότητας
Σαφέστατα το Seal U DM-i είναι ένα πληθωρικό SUV, όπως μαρτυρούν και οι αναλογίες του με μήκος 4.775 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ. και ύψος 1.670 χλστ., ενώ έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD. Δεν υπάρχει κάτι εξεζητημένο στη σιλουέτα του, ούτε όμως χαρακτηρίζεται αδιάφορη, καθώς διαθέτει «καθαρές» και συνάμα διακριτικά δυναμικές γραμμές.
Τα Led φωτιστικά σώματα εμπρός έχουν σχήμα “U”, ενώ τα επίσης Led διαιρούμενα πίσω φώτα επικοινωνούν μεταξύ τους, τονίζοντας το πλάτος του οχήματος. Το προφίλ του αναδεικνύει το έντονο επάνω «νεύρο» κατά μήκος του αμαξώματος μαζί με τις 19αρες δίχρωμες ζάντες, ενώ ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι 0.34 cd.
BYD Seal U DM-i: Χώροι και ποιότητα στον υπερθετικό
Σε σύγκριση με το εξωτερικό design του Seal U DM-i περισσότερα στοιχεία «εντυπωσιασμού» συναντάμε στα ενδότερα, χωρίς όμως το σκηνικό να γίνεται «φλύαρο». Δυο πράγματα «φωνάζουν» μόλις επιβιβαστείς στο Seal U DM-i, η ευρυχωρία της καμπίνας και τα ποιοτικά υλικά με τα οποία έχει επενδυθεί, δημιουργώντας ξεκάθαρα ένα premium τοπίο.
Άφθονο μαλακό πλαστικό, καφέ και μαύρο δέρμα έχουν χρησιμοποιηθεί για να ντύσουν τα καθίσματα, το ταμπλό, ολόκληρη τη βάση της κεντρικής κονσόλας και τα πάνελ των θυρών, ενώ υπάρχουν παντού διάσπαρτες κόκκινες ραφές. Η συναρμογή των υλικών πείθει για την αντοχή της, τόσο οπτικά, όσο και με την αφή.
Σε δεσπόζουσα θέση η κεντρική οθόνη αφής των 15,6 ιντσών, η οποία όπως και σε άλλα μοντέλα της BYD μπορεί να αλλάξει από οριζόντια σε κάθετη διάταξη με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ απέναντι από τον οδηγό βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών και το head-up display.
Ζητήματα εργονομίας δεν υφίστανται, με εξαίρεση το μενού της κεντρικής οθόνης αφής, καθώς για να εισέλθεις σε ρυθμίσεις-λειτουργίες του οχήματος πρέπει να περάσεις από μενού και υπομενού, επομένως απαιτείται κάποιος χρόνος εξοικείωσης, ενώ το ίδιο ισχύει για την εναλλαγή των ενδείξεων που προβάλει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Ορισμένα κουμπιά και διακόπτες στη βάση της κεντρικής κονσόλας λειτουργούν ως «συντομεύσεις», ενώ στην ίδια περιοχή συναντάμε τις δυο επιφάνειες για ασύρματη φόρτιση των smartphones, τον κρυστάλλινο μικρό λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου και δυο φαρδιές ποτηροθήκες. Παράλληλα κάτω από την υπερυψωμένη βάση της κεντρικής κονσόλας δημιουργείται άφθονος αποθηκευτικός χώρος.
Τα μπροστινά καθίσματα με τα ενιαία προσκέφαλα είναι εξαιρετικά άνετα και μαλακά, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν μπόλικο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.765 χλστ.) και αρκετό «αέρα» για τα κεφάλια τους, παρά την ύπαρξη πανοραμικής γυάλινης οροφής. Η κλίση στις πλάτες των καθισμάτων τους είναι ρυθμιζόμενη και το επίπεδο δάπεδο διευκολύνει τον μεσαίο πίσω επιβάτη. Η μεγάλη πόρτα, του σχετικά ρηχού χώρου αποσκευών, ανοίγει ηλεκτρικά, αποκαλύπτοντας τα διαθέσιμα 425 λίτρα (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 1.440 λίτρα) που χαρακτηρίζονται απλά ικανοποιητικά για τα δεδομένα της κατηγορίας.
BYD Seal U DM-i: Η δομή του plug-in υβριδικού συστήματος
Όπως προαναφέραμε το Seal U DM-i αποτελεί εξαίρεση στην πλήρως ηλεκτρική γκάμα της BYD. Μάλιστα πρόκειται για το πρώτο plug-in υβριδικό όχημα της κινέζικης εταιρείας που φέρνει την τεχνολογία Super DM (Dual Mode) στην Ευρώπη.
Ο θερμικός κινητήρας της BYD είναι ένας turbo τετρακύλινδρος 1.5 λίτρων, απόδοσης 130 ίππων και 220 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες. Ο μπροστά τοποθετημένος είναι 204 ίππων (150 kW) και 300 Nm ροπής, ενώ ο πίσω 164 ίππων (120 kW) και 250 Nm ροπής. Συνδυαστικά το Seal U DM-i Design παράγει 324 ίππους και 550 Nm, με τους αριθμούς των επιδόσεων ωστόσο να είναι πιο «γήινοι», καθώς για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 5,9 δευτ. και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, ενώ πρέπει να θυμόμαστε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο βάρους 2.100 κιλών.
Σημειώνεται ότι υπάρχει και το προσθιοκίνητο Seal U DM-i Βοοst με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 λίτρων 98 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 198 ίππων (145 kW), ενώ συνδυαστικά αποδίδει 218 ίππους και 300 Nm ροπής.
Σε κάθε περίπτωση το Seal U DM-i διαθέτει μπαταρία Blade LFP της ΒYD, χωρητικότητας 18,3 kWh. Στο Seal U DM-i υπόσχεται, μετά από μια πλήρη φόρτιση, ηλεκτρική αυτονομία 70 χλμ. (μέτρηση WLTP) και συνδυαστική αυτονομία 870 χλμ. Μπορείς μάλιστα να επιλέξεις μέχρι ποιο επίπεδο θα επιτρέψεις στη μπαταριά να αδειάσει, έτσι σημαντικό κομμάτι των διαδρομών γίνεται κυρίως με ηλεκτρική ενέργεια. Από ΑC φορτιστή 11 kW η μπαταρία φτάνει από 15-100% σε 120 λεπτά, ενώ από ταχυφορτιστή DC έως 18 kW από 30-80% σε 35 λεπτά.
Η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει η BYD είναι μόλις 1,2 λίτρα/100 χλμ. (προδιαγραφών Euro 6e-εκπομπές C02 26 γρ./χλμ.) και η μέση κατανάλωση ενέργειας 23,5 kWh/100 χλμ.
BYD Seal U DM-i: Στο δρόμο
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε αμιγώς ηλεκτρική (ΕV) ή υβριδική κίνηση (HEV) του Seal U DM-i από ένα διακόπτη, ενώ στη δεύτερη περίπτωση και όταν υπάρχει απόθεμα στη μπαταρία η κατανάλωση καυσίμου δε ξεπέρασε τα 5,4 λίτρα/100 χλμ.
Επιπλέον υπάρχουν τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport και αυτά για κίνηση σε λάσπη, άμμο και χιόνι, χωρίς όμως το τετρακίνητο Seal U DM-i να διεκδικεί τον τίτλο του σκληροτράχηλου off-road οχήματος. Αυτό που διαπιστώσαμε επίσης είναι ότι το αυτοκίνητο δεν προορίζεται για σπορ οδήγηση, κόντρα στη μεγάλη του ισχύ και στην πλουσιοπάροχη ροπή.
Ναι, μπορεί να κινηθεί σβέλτα και με δυναμισμό, αλλά ο προσανατολισμός του είναι πιο οικογενειακός, καθώς ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση και ηρεμία, εμπνέοντας διαρκώς ένα αίσθημα ασφάλειας. Προς αυτή την κατεύθυνση συμβάλει καθοριστικά η αρκετά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης (ΜακΦέρσον μπροστά-πολλαπλών συνδέσμων πίσω), η οποία κυριολεκτικά «ισιώνει» κάθε «τσακισμένο» σημείο της ασφάλτου, εξασφαλίζοντας μια υποδειγματική ποιότητα κύλισης.
Όπως είναι λογικό όμως, υπό πίεση σε στροφές το αυτοκίνητο θα πάρει εντονότερες κλίσεις, αλλά επαναλαμβάνουμε ότι αυτό το στυλ οδήγησης δεν του ταιριάζει. Στον αυτοκινητόδρομο με υψηλότερες ταχύτητες είναι σταθερό, ηχομονωμένο, εμφανίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, δεν είναι καθόλου πλαδαρό, ούτε έχει τάσεις πλεύσης.
Μόνο σε απότομες μικροαλλαγές κατεύθυνσης θα αντιληφθείς μια χαλαρότητα, την οποία ενισχύει το αρκετά ελαφρύ τιμόνι (κύκλος στροφής 5,5 μέτρα), που και αυτό με τη σειρά του στοχεύει κυρίως στην άνεση και όχι τόσο στην ακρίβεια, ακόμα και με επιλεγμένη τη sport λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης (υπάρχει και η comfortable). Η αίσθηση από το πεντάλ του φρένου (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω), γίνεται λιγότερο προοδευτική στην αντίστοιχη λειτουργία sport.
Συμπέρασμα-τιμές
Με το Seal U DM-i η BYD παρακάμπτει τους δασμούς της Ε.Ε. στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έρχονται από την Κίνα, ενώ προσφέρει μια ενδιαφέρουσα και ολοκληρωμένη πρόταση σε όσους δε θέλουν να ζουν με το άγχος της αυτονομίας και της φόρτισης.
Στην ελληνική αγορά το Seal U DM-i είναι διαθέσιμο στις δυο εκδόσεις που προαναφέραμε, την Boost (από 38.900 ευρώ) και την Design 4WD (από 46.500 ευρώ). Αμφότερες έχουν τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ, με σαφές όφελος για τον εταιρικό χρήστη.
Τέλος, να πούμε ότι το Seal U DM-i συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 6 ετών/150.000 χλμ., εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τουλάχιστον το 70% της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας, και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.