Ακόμα ένα εξηλεκτρισμένο μοντέλο έφερε η BYD στην ελληνική αγορά, η οποία καλωσορίζει το νέο Seal U DM-i.
Πρόκειται για το πρώτο plug-in υβριδικό όχημα της κινέζικης εταιρείας που διαθέτει την τεχνολογία Super DM (Dual Mode) της BYD στην Ευρώπη, ενώ είχαμε μαζί του μια σύντομη πρώτη επαφή.
BYD Seal U DM-i: Χωρίς ακρότητες
Η σχεδίαση του Seal U DM-i δεν έχει κάτι το εξεζητημένο, ούτε όμως χαρακτηρίζεται αδιάφορη, καθώς διαθέτει «καθαρές» και συνάμα διακριτικά δυναμικές γραμμές. Τα Led φωτιστικά σώματα εμπρός έχουν σχήμα “C”, ενώ τα διαιρούμενα πίσω επικοινωνούν μεταξύ τους, τονίζοντας το πλάτος του οχήματος.
Το προφίλ του αναδεικνύει το έντονο επάνω «νεύρο» κατά μήκος του αμαξώματος μαζί με τις 19αρες δίχρωμες ζάντες. Με μήκος 4.775 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ. και ύψος 1.670 χλστ. το νέο Seal U DM-i συμπεριλαμβάνεται στην κατηγορία των D-SUV. Η παλέτα για το αμάξωμά του περιλαμβάνει συνολικά πέντε αποχρώσεις (Delan Black, Time Grey, Snow White, Tian Qing και Boundless Cloud).
BYD Seal U DM-i: Πολυτελές και ευρύχωρο
Από τα πρώτα δευτερόλεπτα που θα βρεθείς στο εσωτερικό του Seal U DM-i αντιλαμβάνεσαι την premium αύρα που αποπνέει. Ποιοτικά υλικά με στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα, ενώ τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν. Στο σκηνικό προσθέτουν οι άφθονες επενδύσεις από οικολογικό “vegan” δέρμα (σε μαύρο ή μαύρο/καφέ χρώμα) και οι διπλές κόκκινες ραφές.
Στάνταρ είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με LCD οθόνη 12,3 ιντσών και η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 15,6 ιντσών, η οποία περιστρέφεται (όπως έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της BYD), με τον οδηγό να διαλέγει ανάμεσα σε κάθετη ή οριζόντια διάταξη με το πάτημα ενός κουμπιού. Το μενού της είναι εύχρηστο, ενώ προσφέρει σύνδεση 4G, ενσωματωμένο Spotify, πλοήγηση HERE, συνδεσιμότητα για smartphone μέσω Android Auto ή Apple CarPlay, φωνητικό έλεγχο και ασύρματες ενημερώσεις.
Στη βάση της υπερυψωμένης κεντρικής κονσόλας (από κάτω της απελευθερώνεται αποθηκευτικός χώρος) υπάρχουν δυο ποτηροθήκες, δυο επιφάνειες για επαγωγική φόρτιση των smartphones, ο κομψός κρυστάλλινος επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, μερικά κουμπιά και διακόπτες για διάφορες λειτουργίες του οχήματος. Μας άρεσε επίσης το design των ακριανών αεραγωγών και ο πολύχρωμος ατμοσφαιρικός κρυφός φωτισμός της καμπίνας.
Φαρδιά και εξαιρετικά άνετα τα μπροστινά καθίσματα με τα ενιαία προσκέφαλα, είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα με λειτουργίες θέρμανσης και κλιματισμού. Άπλετο φως στα ενδότερα εξασφαλίζει η πανοραμική ηλεκτρική συρόμενη ηλιοροφή.
Περνώντας στην πίσω σειρά καθισμάτων διαπιστώσαμε ότι υπάρχει άφθονος χώρος για τα πόδια των επιβατών, χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2.765 χλστ. και του επίπεδου κεντρικού δαπέδου, ενώ αρκετή είναι η απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή. Ανοίγοντας το πορτμπαγκάζ μοιάζει κάπως ρηχό, με τη χωρητικότητά του να βρίσκεται στα 425 λίτρα, ενώ αυξάνεται στα 1.440 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
BYD Seal U DM-i: Έως 324 ίππους
To προσθιοκίνητο U DM-i Boost συνδυάζει ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 λίτρων με ισχύ 98 ίππων, ηλεκτροκινητήρα 198 ίππων (145 kW) και μπαταρία LFP χωρητικότητας 18,3 kWh. Συνδυαστικά παράγει 218 ίππους και 300 Nm ροπής. Με μια πλήρη φόρτιση η μπαταρία υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ. (μέτρηση WLTP), ενώ η συνδυαστική αυτονομία φτάνει τα 1.080 χλμ.
Το ισχυρότερο και τετρακίνητο Seal U DM-i Design, το οποίο και οδηγήσαμε σε μια σύντομη διαδρομή με φόντο την Αθηναϊκή Ριβιέρα, χρησιμοποιεί επίσης θερμικό κινητήρα 1.5 λίτρων, ο οποίος όμως στην προκειμένη περίπτωση είναι υπερτροφοδοτούμενος, αποδίδοντας 131 ίππους και 220 Nm ροπής, ενώ το «παρών» δίνουν δυο ηλεκτροκινητήρες. Ο μπροστά τοποθετημένος είναι 204 ίππων (150 kW) και ο πίσω 164 ίππων (120 kW), με τη μπαταρία LFP χωρητικότητας 18,3 kWh να παραμένει στο πόστο της. Στην προκειμένη περίπτωση η ηλεκτρική αυτονομία είναι 70 χλμ. (μέτρηση WLTP) και η συνδυαστική αυτονομία 870 χλμ.
Η συνδυαστική ισχύς και ροπή ανέρχεται σε 324 ίππους και 550 Nm αντίστοιχα, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 5,9 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Όλες οι εκδόσεις του Seal U DM-i προσφέρουν τριφασική φόρτιση ΑC στα 11 kW και DC στα 18 kW. Ο χρόνος φόρτισης DC (30-80%) είναι μόλις 35 λεπτά.
BYD Seal U DM-i: Οδηγώντας
Από το διακόπτη που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την ένδειξη EV, ώστε να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια ή την ΗΕV για υβριδική χρήση. Σε κάθε περίπτωση πάντως η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και το Seal U DM-i μπορεί να κινηθεί σβέλτα, αλλά κυρίως οικονομικά με την επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου να αναφέρει μόλις 1,2 λίτρα/100 χλμ. Θα περιμένουμε όμως την πλήρη δοκιμή του μοντέλου για ασφαλή συμπεράσματα και αριθμούς.
Αυτό για το οποίο μας έπεισε κατευθείαν το Seal U DM-i είναι ότι στοχεύει κυρίως στην άνεση με την ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά/πολλαπλών συνδέσμων πίσω) να έχει μαλακή ρύθμιση, «καταπίνοντας» κάθε κακοτεχνία του οδοστρώματος, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι εντός του αποδεκτού πλαισίου, για τον όγκο και το βάρος του οχήματος (2.100 κιλά).
Αποτελεσματικά και με φυσική αίσθηση μας φάνηκαν τα φρένα (εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι/ πίσω δίσκοι), ενώ το τιμόνι είναι ελαφρύ με καλή σχετικά πληροφόρηση να φτάνει στα χέρια σου. Σε υψηλότερες ταχύτητες το Seal U DM-i Design διακρίνεται για το στιβαρό και σταθερό του πάτημα, την εξαιρετική ποιοτική κύλισης και την αδιαπέραστη ηχομόνωσή του.
BYD Seal U DM-i: Συστήματα ασφαλείας
Το Seal U DM-i είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μια εκτεταμένη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που χρησιμοποιούν πέντε ραντάρ και μια κεντρική κάμερα. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: Προειδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Προσαρμοζόμενο Cruise Control, Προειδοποίηση Οπίσθιας Σύγκρουσης, Προειδοποίηση Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας, Υποβοήθηση Αλλαγής Λωρίδας, Έξυπνος Έλεγχος Ορίων Ταχύτητας, Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου και πολλά άλλα. Η έκδοση Design διαθέτει επίσης Head Up Display.
BYD Seal U DM-i: Τιμές-εγγύηση
Στην ελληνική αγορά το νέο Seal U DM-i είναι άμεσα διαθέσιμο στις δυο εκδόσεις που προαναφέραμε, την Boost (από 38.900 ευρώ) και την Design 4WD (από 46.500 ευρώ). Αμφότερες έχουν τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ, με σαφές όφελος για τον εταιρικό χρήστη.
Τέλος, να πούμε ότι το νέο Seal U DM-i συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 6 ετών/150.000 χλμ., εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τουλάχιστον το 70% της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας, και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.