Με συνοπτικές διαδικασίες ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann έδειξε την πόρτα εξόδου στον διευθύνοντα σύμβουλο, μέχρι πρότινος, Carlos Tavares. Παραίτηση αναφέρει η επικοινωνία από τον Όμιλο Stellantis
H έξοδος του Πορτογάλου μάνατζερ ήρθε πολύ πιο νωρίς από το αναμενόμενο χρονικό διάστημα, που είχε ορίζοντα το 2026.
Στην πορεία τoυ από το 2014 έως τη δύση του 2024 κρίνεται άραγε επιτυχημένος.
Να θυμίσουμε ότι επί εποχής Tavares έγινε ο γάμος μεταξύ PSA και FCA, όπου δημιουργήθηκε ο Όμιλος Stellantis.
Επι Tavares εξαγοράστηκε η Opel, η μόνη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στον Όμιλο και επι Tavares η συνεργασία με την κινεζική Leapmotor, όπου τη διαχείριση εκτός Κίνας θα την έχει η Stellantis.
Tα πρώτα αρνητικά ρεύματα στο πρόσωπο του Tavares ήρθαν από την Αμερική, καθώς οι μάρκες στην αντίπερα όχθη του ατλαντικού, Ram, Dodge, Chrysler, δεν είχαν τα αποτελέσματα στις πωλήσεις, πέρα τα προβλήματα με τα συνδικάτα στις γραμμές παραγωγής κυρίως στην Ιταλία, αλλά και με τα προβλήματα στην παραγωγή των μοντέλων για την Ευρώπη.
Στην Ευρώπη το «δόγμα» του Tavares, μια πλατφόρμα, δύο κιβώτια (ένα μηχανικό, ένα αυτόματο) ένας κινητήρας, για μείωση του κόστους, έφερε πολλές ανησυχίες, καθώς όλα τα μοντέλα, ειδικά τα ευρωπαϊκά ήταν εντελώς ίδια μεταξύ τους.
Επιπλέον οι τιμές στην Ευρώπη, κυρίως, ξέφυγαν, και αυτό είχε αντίκτυπο στις πωλήσεις.
Ο Tavares έβαλε στο περιθώριο τις σπορτιφ σειρές, αλλά το κυριότερο όταν κατάλαβε ότι έπρεπε να γίνει κάποια στροφή με ωραία μοντέλα και με πιο προσιτές τιμές, όπως τα νέα Citroen C3 και Fiat Grande Panda, οι γραμμές παραγωγής δεν ήταν έτοιμες και οι καθυστερήσεις ακολουθούσαν η μία την άλλη.
Σε όλα αυτά, οι φωνές από την Αμερική και τα καμπανάκια από τα λογιστικά γραφεία έφεραν το τέλος μιας συνεργασίας.
Ήταν άραγε επιτυχημένος ο Carlos στο τιμόνι του Ομίλου Stellantis. Αν και το νόμισμα έχει πάντα δύο όψεις, η ζυγαριά γέρνει προς την αρνητική πλευρά.
Φυσικά ο Tavares λίγο πριν συνταξιοδοτηθεί, δεν αντιμετωπίζει οικονομικό πρόβλημα επιβίωσης. Το οικονομικό στους παγκόσμιους ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι θέμα προς συζήτηση καθώς είναι πάρα πολλά τα μηδενικά στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους.
Αυτό το οποίο δεν ξεπερνιέται με τίποτα είναι η υστεροφημία τους. Αυτό είναι το «κλειδί», αυτό τους τρελαίνει…
Stellantis: Η επόμενη ημέρα του Ομίλου χωρίς τον Tavares έχει ως εξής.
H διαδικασία για τον διορισμό του νέου μόνιμου Διευθύνοντος Συμβούλου βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο, η οποία διαχειρίζεται Ειδική Επιτροπή του Διοικητικού Συμβουλίου και θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025. Ενώ ο διορισμός του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου είναι σε διαδικασία, η ακόλουθη οργάνωση του Ομίλου υλοποιείται και με άμεση ισχύ.
Η Προσωρινή Εκτελεστική Επιτροπή («IEC») θα είναι υπεύθυνη για τη διεύθυνση και την εποπτεία της Εταιρείας εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου.
Πρόεδρος της IEC θα είναι ο John ELKANN. Η επιτροπή απαρτίζεται από τον Πρόεδρο και τα ακόλουθα στελέχη των οποίων οι αρμοδιότητες είναι οι εξής:
Xavier CHÉREAU: Ανθρώπινο Δυναμικό
Ned CURIC: Μηχανική και Τεχνολογία, Λογισμικό και Free2move
Arnaud DEBOEUF: Παραγωγή και Εφοδιαστική Αλυσίδα
Antonio FILOSA: Βόρεια και Νότια Αμερική σε Chrysler, Dodge, Jeep, Ram και ο οργανισμός Design North America, συμπεριλαμβανομένης της Maserati Design.
Béatrice FOUCHER: Σχεδιασμός και προοπτικές
Jean-Philippe IMPARATO: Eπικεφαλής Abarth, Alfa Romeo, Citroen, DS, FIAT, Lancia, Opel και Peugeot. Ο οργανισμός Design Europe θα αναφέρεται επίσης σε αυτή τη θέση.
Douglas OSTERMANN: Οικονομικά
Maxime PICAT: Τροφοδοσίες σε περιοχές της Μέσης Ανατολής, Αφρικής,Ινδίας, Ασίας-Ειρηνικού και της Κίνας μαζί με την Leapmotor International.
Philippe de ROVIRA: Ρόλο συνεργάτη
Προς υποστήριξη της IEC και που θα αναφέρονται απευθείας στον Πρόεδρο θα είναι οι ακόλουθοι Εκτελεστικοί Αντιπρόεδροι:
Bertrand BLAISE: Επικοινωνία
Olivier BOURGES: Εμπειρία πελατών
Giorgio FOSSATI: Γενικός Σύμβουλος
Santo FICILI: Σε θέμα Maserati
Olivier FRANCOIS: Marketing εκτός από τις Fiat, Abarth και DS
Clara INGEN-HOUSZ: Δημόσιες Υποθέσεις
Ο Richard PALMER διορίζεται ως Ειδικός Σύμβουλος του Προέδρου και θα παρευρίσκεται στην IEC για να λειτουργήσει ως το στέλεχος της ενημέρωσης για την ηγετική ομάδα.