Tο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ κουπέ Caterham Project V δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο έχει κάνει η βρετανική εταιρεία στο παρελθόν.
Αλλά, έστω κι αν απέχει παρασάγγας από τα γνωστά χειροποίητα μοντέλα ενός ένδοξου αριστοκρατικού παρελθόντος, πιστοποιεί με το πρώτο τη διαχρονικότητα του αναγνωρίσιμου βρετανικού πνεύματος στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι μένοντας πιστή στη φιλοσοφία της απλότητας και του χαμηλού βάρους, η Caterham εφαρμόζει τις γνώσεις της όσον αφορά την κατασκευή ανοιχτών αυτοκινήτων σε ένα φανταχτερό σπορ κουπέ από ανθρακονήματα.
Η αμιγώς ηλεκτρική επανάσταση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τα πάντα, από supercars που καταρρίπτουν τα ρεκόρ ταχύτητας μέχρι καθημερινά συμπαγή SUV, να ηλεκτροδοτούνται.
Όπως λένε οι αναλυτές του κλάδου, μέχρι στιγμής, φαινόταν ότι χρειάζονται δισεκατομμύρια δολάρια και τουλάχιστον μισή δεκαετία για να ξεκινήσει ένα έργο EV, αλλά τώρα η βάση εισόδου είναι πιο κάτω, επιτρέποντας σε όλο και περισσότερες νεοσύστατες επιχειρήσεις και βελτιωτές να εμπλακούν στον εξηλεκτρισμό.
Περισσότερο γνωστή, λοιπόν, για το ανοιχτό, διθέσιο Caterham 7 που προέρχεται από τη Lotus, η βρετανική εταιρεία είναι πολύ ξεκάθαρη για ένα πράγμα: το Project V είναι μέχρι στιγμής μόνο μια ιδέα και δεν πρόκειται να μπει εμπόδιο στον «κανονικό» τρόπο λειτουργίας της.
Caterham Project V EV: Επαναστατική σχεδίαση
Η μάρκα εξακολουθεί να έχει να κάνει με αυτό που θεωρεί ως το DNA της, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Μπομπ Λέϊσλι: ελαφρύ, απλό και προσφέρει μια απαράμιλλη οδηγική εμπειρία. Το Project V παίρνει αυτές τις κλασικές έννοιες και τις μεταφράζει σε ένα νέο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας σύγχρονα υλικά και σχεδιασμό.
Το Project V έχει σχεδιαστεί για να είναι απλό και ελαφρύ, και θα μπορεί να διαμορφωθεί είτε ως 2+1, με ένα μόνο μεσαίο πίσω κάθισμα για να μειωθεί το βάρος, είτε ως η πιο παραδοσιακή διάταξη 2+2 coupe με δύο πίσω καθίσματα.
Στο μινιμαλιστικό εσωτερικό, το infotainment είναι κυρίως σχεδιασμένο για mirroring του smartphone, ενώ υπάρχει ψηφιακή οθόνη οδηγού για βασικές πληροφορίες του οχήματος.
Το αυτοκίνητο διαθέτει πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση διπλών ψαλιδιών εμπρός και πίσω, με τροχούς 19 ιντσών εμπρός και 20 ιντσών πίσω, όλοι με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S. Το πακέτο ολοκληρώνεται με ηλεκτρικά υποβοηθούμενο υδραυλικό τιμόνι και δαγκάνες φρένων υψηλής απόδοσης.
Και, αν αναρωτιέστε γιατί η Caterham αισθάνεται ξαφνικά την ανάγκη να κάνει κάτι στο χώρο των EV, μπορείτε να το πιστώσετε αυτό στο νέο της επικεφαλής σχεδιαστή, Άντονι Τζαναρέλι, ο οποίος συνεργάστηκε με την Italdesign για να φέρει στη ζωή το concept Project V.
Caterham Project V EV: Οι δυνατές επιδόσεις
Όπως όλα τα καλά σπορ αυτοκίνητα, το Project V ξεκινάει με κίνηση στους πίσω τροχούς (αν και μια 4κίνητη έκδοση μπορεί να προκύψει αργότερα), με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα.
Αυτός ο κινητήρας παράγει ισχύ 200 kW, ή 268 ίππους, και τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 55 kWh, που η εταιρεία ισχυρίζεται ότι μπορεί να επαναφορτιστεί από το 20 στο 80% της χωρητικότητας σε 15 λεπτά με φόρτιση 150 kW DC.
Διατίθενται τρεις λειτουργίες οδήγησης: Normal, Sport και Sprint, ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα θερμικής διαχείρισης για το πακέτο μπαταρίας. Η Caterham πιστεύει ότι μπορεί να επιτύχει έως και 400 χλμ εκτιμώμενης αυτονομίας στον ευρωπαϊκό κύκλο WLTP.
Για να είναι γρήγορο, το βάρος έχει μειωθεί στο ελάχιστο στο Project V. Στοχεύει σε βάρος περίπου 1.190 κιλά στην ελαφρύτερη διαμόρφωση 2+1 θέσεων, με τη βοήθεια καινοτόμων εφαρμογών πλαισίου από ανθρακονήματα και σύνθετα υλικά αλουμινίου. Έτσι, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ αρκούν 4,5 δευτερόλεπτα, με εκτιμώμενη τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα.
Το Project V έκανε ντεμπούτο μαζί με ένα πιο παραδοσιακό Caterham 7 στο Goodwood Festival of Speed. Όπως λένε οι ιθύνοντές του είναι απλώς μια (βιώσιμη) ιδέα προς το παρόν, ωστόσο, έχουν προετοιμαστεί για ένα μέλλον με την παραγωγή στο μυαλό τους.
Είναι πιθανό το νέο σπορ κουπέ EV να βγει στην αγορά μέχρι το τέλος του 2025 ή το 2026, με εκτιμώμενη τιμή γύρω στις 80.000 λίρες ή περίπου λίγο πάνω από 100.000 δολάρια με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Δείτε το βίντεο: