Τελικά όλο και περισσότερο η αυτοκινητοβιομηχανία φλερτάρει με το υδρογόνο, ενώ η BMW από τη Βόρεια Σουηδία ρίχνει χαστούκι στην ηλεκτροκίνηση.
Από τα πολύ παγωμένα μάλιστα κλίματα της Ευρώπης, από τη Βόρεια Σουηδία κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, όπου η BMW εξελίσσει σε εξαντλητικές δοκιμές το iX5 Hydrogen στις παγωμένες επιφάνειες στα συστήματα κίνησης (τιμόνι, αμορτισέρ, φρένα) αλλά και αποθήκευσης ενέργειας.
Διαβάστε ακόμα
Αρκεί να διαβάσεις τη δήλωση του Frank Weber , μέλος Δ.Σ. της BMW στον τομέας εξέλιξης που αναφέρει ότι ««Οι χειμερινές δοκιμές υπό ακραίες συνθήκες δείχνουν ξεκάθαρα ότι το BMW iX5 Hydrogen μπορεί να προσφέρει πλήρη απόδοση σε θερμοκρασίες από -20°C και κατά συνέπεια αντιπροσωπεύει μία βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία»
Για να συνεχίσουμε με τον Jurgen Guldner , αντιπρόεδρος τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου οχημάτων του ομίλου BMW ο οποίος τόνισε ότι «Το σύστημα κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου συνδυάζει τα καλύτερα και των δύο κόσμων. Ανεξαρτήτως εποχής του χρόνου και εξωτερικής θερμοκρασίας, προσφέρει την κινητικότητα μηδενικών ρύπων ενός ηλεκτρικού οχήματος και την απεριόριστη καθημερινή χρήση – συμπεριλαμβανομένων των σύντομων στάσεων για ανεφοδιασμό – που γνωρίζουμε από τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης»
Επιπλέον αυτό που θα προσθέσουμε είναι ότι όπως τόνισε η γερμανική εταιρία το BMW iX5 Hydrogen προσφέρει μετρήσιμα πλεονεκτήματα, καθώς μεταξύ άλλων ζυγίζει λιγότερο από ένα εφάμιλλο ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία και ότι μπορεί να ικανοποιεί τις απαιτήσεις κινητικότητας ιδιοκτητών οι οποίοι δεν έχουν δική τους πρόσβαση σε υποδομή ηλεκτρικής φόρτισης και οι οποίοι διανύουν συχνά μεγάλες αποστάσεις, κάτι φυσικά που δεν μπορεί να γίνει με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Και φυσικά με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το υδρογόνο που χρησιμοποιεί ως πηγή ενέργειας αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές με πίεση 700 bar που κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Η κυψέλη καυσίμου μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, για την παραγωγή ισχύος 125 kW/170 ίππων. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσθέσει στο μίγμα την ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ισχύος. Αυτή η μπαταρία φορτίζεται είτε μέσω της ανάκτησης ενέργειας ή από την κυψέλη καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι διατίθεται συνολική ισχύς 275 kW /374 ίππων. Με μοναδική εκπομπή της κυψέλης καυσίμου να είναι οι υδρατμοί.
Μη ξεχνάμε υπέρμαχος του υδρογόνου είναι η Toyota, που ήδη σε μερικά κράτη όπως είναι η Γερμανία κυκλοφορούν τα μοντέλα Mirai τα οποία σαν καύσιμο χρησιμοποιούν το υδρογόνο.
Μάλιστα μερικά Mirai κυκλοφορούν και σε ταξί.
Όσο για τον ανεφοδιασμό αρκούν τρία έως τέσσερα λεπτά, ακόμα και στην καρδιά του χειμώνα. Συγκρίνετε τώρα πόσο αρκεί η φόρτιση ενός ηλεκτρικού και ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο και τα ξαναλέμε….