Χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη. Μία πρόταση που δημιουργεί απόλυτη σύγχυση, στο μυαλό οποιουδήποτε έχει οδηγήσει έστω και μία φορά αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο. Και όμως, η Hyundai προσφέρει ακριβώς αυτό.
Σε ένα άλλο τεχνικό άρθρο εξηγούσαμε τον τρόπο λειτουργίας του iMT, δηλαδή του νέου, έξυπνου, χειροκίνητου κιβωτίου της Kia. Σε εκείνο το κείμενο αναφέραμε ότι το πάτημα και το άφημα του αριστερού πεντάλ δε θα έχει καμία μηχανική επίδραση στον συμπλέκτη. Απλά θα παράγει ηλεκτρικό σήμα το οποίο θα “υπαγορεύει” στον συμπλέκτη να εμπλακεί ή να απεμπλακεί.
Τώρα η Hyundai, εταιρεία που ανήκει στον ίδιο όμιλο με την Kia, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Προσφέρει το iMT στο μοντέλο με την ονομασία Venue, όμως καταργεί το τρίτο πεντάλ.
Το Venue προσφέρεται στην αγορά της Ινδίας. Σε φωτογραφίες από το εσωτερικό του μπορούμε να δούμε την ασυνήθιστη διάταξη. Ενώ ο λεβιές ταχυτήτων έχει το γνώριμο μοτίβο H, τα πεντάλ στα πόδια του οδηγού είναι μόνο δύο.
Αυτό πρακτικά σημαίνει το εξής. Ο οδηγός θα επιλέγει τη σχέση που θέλει μετακινώντας το λεβιέ, όπως θα έκανε σε οποιοδήποτε άλλο χειροκίνητο αυτοκίνητο, όμως απαλλάσσεται από την ανάγκη να πατάει τον συμπλέκτη κάθε φορά που κάνει μια αλλαγή.
Δείτε ακόμα
Για να καταφέρει κάτι τέτοιο η Hyundai, έχει καταφύγει στην ακόλουθη λύση. Στο λεβιέ ταχυτήτων υπάρχει ένας αισθητήρας. Ρόλος του είναι να αντιλαμβάνεται πότε ο οδηγός πάει να αλλάξει σχέση. Όταν κάτι τέτοιο γίνει αντιληπτό, στέλνεται σήμα στον συμπλέκτη να απεμπλακεί, ώστε να μπορέσει να γίνει η αλλαγή.
Σίγουρα η εμπειρία, τουλάχιστον στην αρχή, θα είναι αρκετά ιδιαίτερη καθώς στο μυαλό όλων η ταυτόχρονη κίνηση του χεριού και του ποδιού είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Μέχρι τώρα η μόνη περίπτωση αλλαγής σχέσης χωρίς συμπλέκτη ήταν στα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο. Τα περισσότερα προσφέρουν δυνατότητα αλλαγής σχέσεων μετακινώντας το λεβιέ σειριακά ή χρησιμοποιώντας τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για κάτι εντελώς διαφορετικό.