H ξαφνική βόμβα της παραίτησης του Χέρμπερτ Ντις από την ηγεσία του γερμανικού ομίλου, έχει πυροδοτήσει διάφορα σενάρια.
Τα περισσότερα συγκλίνουν, έχοντας ως βάση τα ηλεκτρικά οχήματα. Αν γυρίσουμε πίσω τις σελίδες της εποχής Ντις γίνεται εύκολα κατανοητό το πάθος με το οποίο η Volkswagen αγκάλιασε την ηλεκτροκίνηση.
Όμως, στην σκληρή γλώσσα των αριθμών, δεν ήρθε η «άνοιξη» στο ταμείο.
Φταίει, λοιπόν, το πρόβλημα με τα microchips, που έχει αναστατώσει την παγκόσμια αγορά και τα αυτοκίνητα δεν ήταν αρκετά μπροστά στις παραγγελιοληψίες, φταίει ότι τα ηλεκτρικά του ομίλου ανήκουν στη μεσαία και πάνω κατηγορία, φταίει το ότι η Tesla κάνει ένα γερό παιχνίδι γιατί πίσω από κάθε κίνηση είναι ο ευφυής Ιλον Μασκ (έκανε βουτιές στη Μύκονο και οι μετοχές της Tesla πήραν την ανιούσα…), με απόψεις και ιδέες του που τρελαίνουν κόσμο.
Είναι πολύ νωρίς, ακόμα, για επίσημες τοποθετήσεις, παρά το γεγονός ότι η Volkswagen “έπαιζε” δυνατά στις παγκόσμιες αγορές.
Tελευταία, το στοίχημά της ήταν να παραμείνει μπροστά στον αγώνα -ταξινομήσεις- ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, ειδικά απέναντι στην Tesla.
Ορισμένες προκλήσεις -ιδιαίτερα, όπως σημειώνει το Reuters, στην παροχή αποτελεσματικής αρχιτεκτονικής λογισμικού οχημάτων επόμενης γενιάς έγκαιρα και με προϋπολογισμό- επιβαρύνουν τις προοπτικές της επί του προκειμένου.
Αυτός ο βραχίονας ανάπτυξης λογισμικού ονομάζεται CARAID και προορίζεται να φέρει τόσο το λογισμικό λειτουργικού συστήματος αυτοκινήτου (VW.OS) όσο και τα δεδομένα που προκύπτουν από το cloud της Volkswagen (VW.AC) στα νέα προϊόντα του Ομίλου «σε λίγα χρόνια».
Εναπόκειται τώρα στον Mπλούμε να επαναφέρει την κατάσταση του λογισμικού σε καλό δρόμο.
Ο ίδιος είναι στον Όμιλο Volkswagen από το 1994 και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Porsche από το 2015 μετά την εποχή dieselgate.
Το εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen επισήμανε το ρεκόρ καλής «οικονομικής, τεχνολογικής και πολιτιστικής» διαχείρισης ως λόγο για την ανάδειξή του στην ηγεσία του Ομίλου.
Για αυτό δεν θα εγκαταλείψει το ρόλο του ως επικεφαλής της Porsche μέχρι στιγμής, και, μπορεί ακόμη και να δει τη μάρκα μέσω της «πιθανής» δημόσιας εγγραφής της-χρηματιστήριο-όπως σημειώνει η εταιρεία.
Το αν σκοπεύει να ελέγχει μόνιμα τη Volkswagen και την Porsche από τον ίδιο ρόλο ή να επιτρέψει σε κάποιον άλλο να καλύψει τη θέση στην Porsche, μένει να φανεί.
Τα κύματα όμως που ήρθαν είναι πολύ ψηλά και η θάλασσα φουρτουνιασμένη.
Βέβαια, μετά την καταιγίδα έρχεται η νηνεμία.
Έχει, όμως, κοπάσει, πράγματι, η καταιγίδα στον Όμιλο Volkswagen στην καρδιά του καλοκαιριού, μετά την ξαφνική παραίτηση του Ντις;