Η Chery ετοιμάζεται, αλλά η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται σε αναβρασμό, καθώς πλησιάζει η 4η Ιουλίου, και η πιθανότητα επιβολής βαρέων δασμών (από 27,4% έως 48,1%) στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα στην Ευρώπη να υλοποιοηθεί.
Αυτή η κίνηση διχάζει την Ευρώπη, αφενός, η Γερμανία και άλλες χώρες προσπαθούν να αποφύγουν την αύξηση των δασμών για εμπορικούς και διπλωματικούς λόγους.
Από την άλλη πλευρά, όμιλοι όπως η Stellantis επιταχύνουν να φέρουν την κινεζική παραγωγή στην Ευρώπη, παρακάμπτοντας έτσι πιθανούς δασμούς.
H Stellantis, αφού επένδυσε 1,5 δισ. ευρώ για την απόκτηση του 20% της κινεζικής κατασκευάστριας εταιρείας Leapmotor, στοχεύει στην εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων χαμηλού κόστους στην Ευρώπη.
Οι αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις αναγκάζουν τον Όμιλο με επικεφαλής τον Κάρλος Ταβάρες να εξετάσει το ενδεχόμενο μεταφοράς της παραγωγής των Leapmotor στην ευρωπαϊκή ήπειρο, με πιθανές εγκαταστάσεις στο Mirafiori στην Ιταλία και στο Tychy στην Πολωνία.
Chery: Στόχος η αγορά της Ευρώπης με εργοστάσιο στα πλάνα της
Μεταξύ των κινεζικών εταιρειών που στοχεύουν πάρα πολύ στην αγορά της Ευρώπης είναι Chery, η οποία έχει πρόσφατα εξερευνήσει ευκαιρίες στην Ιταλία, ιδιαίτερα στο Melfi, το σπίτι της Stellantis, βλέποντας μάλιστα ότι ο μεγάλος της αντίπαλος, η BYD προχωράει με άλματα στην ανέγερση του εργοστασίου στην Ουγγαρία, ενώ «φωνές» ακούγονται και για ένα δεύτερο εργοστάσιο σε κάποια άλλη χώρα της Ευρώπης, χωρίς να υπάρχει κάτι το επίσημο.
Πρόσφατα ο Ταβάρες, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο εργοστάσιο του Melfi, Νότιο Ιταλία, Νάπολη, ανακοίνωσε την κατασκευή 5 νέων μοντέλων, σηματοδοτώντας τη στρατηγική σημασία του εργοστασίου για τον Όμιλο.
Από τη μεριά της η κινεζική Chery Auto επιβεβαίωσε ότι η Ιταλία, με την αυτοκινητοβιομηχανία της, είναι βασικός υποψήφιος για ένα νέο εργοστάσιο, μετά από αυτό της Βαρκελώνης που είναι αφιερωμένο μόνο στη συναρμολόγηση, καθώς τα «κομμάτια» έρχονται από την Κίνα.
Μάλιστα ο κ. Τσανγκ αντιπρόεδρος της Chery Auto τόνισε:
«Έχουμε 6 κέντρα έρευνας και ανάπτυξης, 17 εργοστάσια συναρμολόγησης και συνεργαζόμαστε με περισσότερους από 4.000 συνεργάτες, δημιουργώντας συνολικά πάνω από 80.000 θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο, ο Όμιλος περιλαμβάνει 300 θυγατρικές ή θυγατρικές, με περισσότερους από 80.000 υπαλλήλους στην Κίνα.
Τον τελευταίο χρόνο ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ήταν περίπου 42 δισεκατομμύρια δολάρια δημιουργώντας περισσότερες από 300.000 θέσεις εργασίας».
Τόνισε μάλιστα ότι η Chery Auto έχει ήδη πάνω από 13 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως, σε περισσότερες από 80 χώρες και ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα ξεκινήσει τις δραστηριότητες σε τουλάχιστον δέκα ευρωπαϊκές αγορές. Και θα γίνει με πολύ ξεκάθαρη στρατηγική ακολουθώντας το σύνθημά «στην Ευρώπη για την Ευρώπη».
Ο κ. Τσανγκ σχολίασε επίσης ότι η Chery Auto θέλει να είναι εταιρεία προσανατολισμένη στις αγορές της Ευρώπης με μια προσέγγιση που επικεντρώνεται σε τρία βασικά στοιχεία: Πρώτον να ακούει τις ανάγκες των χρηστών και των συνεργατών. Δεύτερον να ακολουθεί η δράση με γρήγορες απαντήσεις, μια πολύ σημαντική αξία για εμάς. Και τρίτον η ευθύνη απέναντι στους πελάτες».
Να σημειωθεί ότι η Chery Auto ετοιμάζει την απόβασή της στην Ευρώπη, όχι μόνο με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αλλά υβριδικά και plug-in.