Το Chevrolet Corvette Z06 κέρδισε στις ΗΠΑ τον τίτλο του Performance Car of the Year για το 2023 χάρη στη σχέση τιμής/επιδόσεων.
Τι θα γινόταν αν η Chevrolet έπαιρνε αυτό το πλαίσιο και το ετοίμαζε το 2024 για τις 24 Ώρες της Ντεϊτόνα;
Στις αλλαγές κανόνων που έρχονται στο GTD Pro αναφέρεται και το όνομα του αγωνιστικού αυτοκινήτου. Η κατηγορία ευθυγραμμίζεται με το σύνολο κανόνων της FIA GT3, που θα ανοίξει τον ανταγωνισμό σε οποιαδήποτε ομάδα και κατασκευαστή με αυτοκίνητο έτοιμο για GT3. Ήδη, έχει καταγραφεί ο αντίκτυπος στην τυπική κατηγορία GTD με ομάδες που αγωνίζονται με αυτοκίνητα από εταιρίες όπως BMW, Ferrari, Lexus, AMG κ.α.
Η παλαιότερη κατηγορία GTLM είχε περιορισθεί σε μόλις δύο αυτοκίνητα: την Corvette Racing C8.R και την Porsche 911 RSR της Proton Competition. Προκειμένου η Corvette Racing να χρησιμοποιήσει το C8.R φέτος, έπρεπε να αλλάξει τις προδιαγραφές GTLM σε GTD Pro, το δε πλαίσιο να είναι αποκλειστικά Corvette Racing.
Ωστόσο, με το νέο Z06 να γίνεται δημοφιλές, ποιος θα ήταν ο καλύτερος τρόπος για την προώθησή του από το να πάρουν ένα έτοιμο σασί από τη γραμμή του Bowling Green και να το κάνουν αγωνιστικό προδιαγραφών GT3; Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί το Z06 είναι εξέλιξη του κινητήρα του C8.R. Αυτό κάνει η GM με το GT3.R. Ακόμα καλύτερα, το σασί των αγωνιστικών αυτοκινήτων δεν είναι πλέον αποκλειστικά της Corvette Racing. Η GM θα κατασκευάσει αυτοκίνητα πελατών για ενδιαφερόμενες αγωνιστικές ομάδες.
Μόλις επιλεγεί ένα πλαίσιο Z06 από τη γραμμή συναρμολόγησης, τραβιέται και αποστέλλεται σε ειδικό για την τελική αγωνιστική συναρμολόγηση του. Δεδομένου ότι η Corvette είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο, το χαλύβδινο roll cage συγκολλάται σε μια ειδική πλάκα βάσης που είναι στερεωμένη στο πλαίσιο. Επιπλέον, άλλες βελτιώσεις ασφάλειας που πρωτοστάτησαν στο C7.R και αναπτύχθηκαν μέχρι το C8.R περιλαμβάνουν τη δομή πλευρικής πρόσκρουσης μεταξύ της πόρτας του οδηγού και του roll cage με εντολή της FIA. Κάθε φορά που έχετε δει το C8.R να κάνει ένα pit stop και έχετε δει ένα φωτεινό κίτρινο πλαίσιο να εμφανίζεται όταν ανοίγει η πόρτα, αυτή είναι η δομή σύγκρουσης για την οποία μιλάνε.
Ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση
Ενώ η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια είναι έτοιμη, το σετ έχει ρυθμιστεί ειδικά από τον Pratt Miller, για να ταιριάζει σε τροχούς 18×12,5 εμπρός και 18×13 ιντσών που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος στο C8.R. Για αγώνες IMSA, θα εφοδιαστεί επίσης με ένα σετ ελαστικών Michelin S9M. Διαφορετικά, η σχεδίαση της ανάρτησης είναι η ίδια με αυτή που χρησιμοποιείται στο δρόμο Z06. Αυτή η πρόσθετη δυνατότητα προσαρμογής επιτρέπει επίσης στο GT3.R να χρησιμοποιείται από οποιαδήποτε σειρά που επιτρέπει την είσοδο αυτοκινήτων FIA GT3 και στους πελάτες του να μπορούν να προσαρμόζονται για διαφορετικές προδιαγραφές ελαστικών, απαιτήσεις ισορροπίας απόδοσης και προτιμήσεις οδηγού. Η αεροδυναμική έχει επίσης τροποποιηθεί περαιτέρω για σταθερότητα, αλλά είναι ρυθμιζόμενη, ενώ παράλληλα βελτιώνει την ψύξη του κινητήρα για αγώνες αντοχής.
Ωστόσο, το μέρος της παραγωγής Z06 που παραμένει στο GT3.R είναι το LT6, καθώς αναπτύχθηκε άμεσα ως μέρος του προγράμματος C8.R. Είναι κατασκευασμένο μάλιστα στην ίδια γραμμή παραγωγής με το LT6 που κυκλοφορεί στο δρόμο και περισσότερο από το 70% του κινητήρα του δρόμου χρησιμοποιείται στον αγωνιστικό κινητήρα. Τα κύρια εξαρτήματα που είναι τα ίδια μεταξύ αγωνιστικού αυτοκινήτου και αυτοκινήτου δρόμου είναι ο επίπεδος στροφαλοφόρος άξονας, οι μπιέλες, οι κυλινδροκεφαλές, τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου, τα πηνία ανάφλεξης και οι φλάντζες. Όλα τα άλλα είναι βελτιστοποιημένα για αγώνες, όπως πρόσθετοι αισθητήρες, εξάτμιση και παρόμοια.
Εικονική προσομοίωση
Περιμένετε, όμως… Η ανάπτυξη του Z06 GT3.R δεν ξεκίνησε σε πραγματική πίστα. Ξεκίνησε με εικονική προσομοίωση χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα “Driver in the Loop” της Chevrolet το 2021. Η Chevrolet υπόσχεται ότι το GT3.R θα έχει έναν ολόκληρο χρόνο ανάπτυξης στον πραγματικό κόσμο όπως έχει οριστεί να γίνει διαθέσιμο σε όσους ενδιαφέρονται έως το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ακριβώς την ώρα που οι πελάτες θα αρχίσουν να δοκιμάζουν και να αναπτύσσουν τα προγράμματά τους για τις 24 Ώρες της Ντεϊτόνα ή άλλους αγώνες στους οποίες τυχαίνει να συμμετέχουν. Αυτό θα ενισχύσει επίσης το τροποποιημένο Πρόγραμμα C8.R GTD που τελειώνει μετά το τέλος της σεζόν 2023.
Δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί συγκεκριμένες ομάδες για τα προγράμματα πελατών GT3.R ούτε τιμή για την αγορά μιας Corvette Z06 GT3.R που θα είναι έτοιμη για αγώνες.