Για να πηγαίνεις κάθε μέρα στη δουλειά δε χρειάζεται το κοστούμι σου να είναι γαμπριάτικο, αλλά κομψό και άνετο. Αντίστοιχα για το δρομολόγιο μέχρι το γραφείο δεν ταιριάζει τόσο το κορυφαίο SQ2 των 300 ίππων, όσο το Q2 30 TFSI.
Σας μπέρδεψε λίγο η ονομασία της έκδοσης; Αναφερόμαστε στη βασική βενζινοκίνητη έκδοση του Audi Q2, η οποία τροφοδοτείται από το γνωστό «χιλιάρη» μοτέρ των 110 ίππων (5.500 σ.α.λ.).
Ξεχνάς το χαμηλό κυβισμό
Ένας εξαιρετικά πολιτισμένος βενζινοκινητήρας που δύσκολα πιστεύεις ότι είναι τρικύλινδρος, καθώς δεν εμφανίζει ίχνος κραδασμών και ενοχλητικών θορύβων. Κινεί με πυγμή το αμάξωμα των 1.352 κιλών, ενώ αποδίδει καλύτερα πάνω από τις 2.000 σ.α.λ, αφού τότε κάνει την εμφάνιση της η ροπή των 200 Nm.
Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, η κλιμάκωση του οποίου είναι κυρίως σφιχτή, ο λεβιές είναι νέος, ενώ προσφέρει ακριβέστατα και εύκολα κουμπώματα.
Για τα δεδομένα οι επιδόσεις ικανοποιούν, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,2 δευτ. και τελική ταχύτητα 197 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε, σε αστικά δρομολόγια στη καυτή Αθήνα του Ιουλίου με τον κλιματισμό στο φουλ, ήταν 8,9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 131 γρ./χλμ.).
Οδηγώντας
Στο δρόμο τώρα, το Q2 δίνει μια διαρκή αίσθηση στιβαρότητας και ασφάλειας στον οδηγό. Πατάει με αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο και η ποιότητα κύλισης του είναι εφάμιλλη του εμβλήματος με τους τέσσερις ενωμένους κύκλους, ενώ το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση της καμπίνας.
Οδηγούμε το νέο Audi Q4 e-tron: Το ηλεκτρικό Premium SUV των 39.469 ευρώ
Η ανάρτηση είναι κάπως σκληρή, χωρίς να διασαλεύει την άνεση, επιτρέποντας ανεπαίσθητες κλίσεις στις στροφές. Κοφτερό και ακριβές το τιμόνι με πλούσια πληροφόρηση και σωστό βάρος. Οι φαρδιές πίσω κολόνες όμως περιορίζουν λίγο την ορατότητα.
Αυστηρό αλλά όχι συντηρητικό
Η διακριτική ανανέωση που υπέστη το Q2 έφερε ορισμένες αλλαγές στις διαστάσεις του, καθώς το μήκος του πλέον διαμορφώνεται στα 4,21 μέτρα, ενώ το πλάτος και το ύψος του έμειναν στάσιμα στα 1,79 και 1,54 μέτρα αντίστοιχα. Αναπόσπαστη σε κάθε Audi είναι η χαρακτηριστική τραπεζοειδής μάσκα Singleframe, ενώ το αμάξωμα του Q2 ξεχωρίζει για τους στάνταρ πλέον Led προβολείς, τις πολλές ογκώδεις πολυγωνικές του επιφάνειες και ακμές.
Στα εντός
Στο εσωτερικό θα θέλαμε λίγο περισσότερο χρώμα, εκτός από την ασημί λωρίδα κατά μήκος του ταμπλό, ώστε να σπάει η μουντάδα του μαύρου. Ακόμα ένα παράπονο εκφράζουμε για την κεντρική οθόνη 8,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων MMI που δεν είναι αφής.
Ο οδηγός περιηγείται στο μενού της μέσα από το στρογγυλό περιστροφικό-πιεζόμενο χειριστήριο στη βάση της κεντρικής κονσόλας, κάτι όχι και τόσο εργονομικό. Το πλαστικό που καλύπτει το επάνω τμήμα του ταμπλό είναι αφρώδες, ενώ γενικότερα η συναρμογή και η ποιότητα των υλικών είναι υψηλή.
Οι χώροι για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι καλοί (μεταξόνιο 2.601 χλστ.), όμως το αρκετά υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο εμποδίζει το μεσαίο επιβάτη. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 405 έως 1.050 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, ενώ κάτω από το δάπεδο του απουσίαζε η ρεζέρβα.
Συμπέρασμα
Σε ποιον απευθύνεται τελικά το Audi Q2 30 TFSI; Σε αυτόν που αναζητά ένα premium αστικών προδιαγραφών SUV, με ώριμη οδική συμπεριφορά, επαρκείς χώρους, βιώσιμο κινητήρα από πλευράς κατανάλωσης και πάγιων εξόδων. Η αρχική τιμή του Q2 30 TFSI στην εξοπλιστική έκδοση Comfort ορίζεται στα 22.350 ευρώ.