Πριν από πολλά χρόνια υπήρχαν τα τζουκ-μποξ, τα οποία ήταν συσκευές αναπαραγωγής μουσικής. Ρίχνοντας ένα κέρνα επέλεγες από μια γκάμα τραγουδιών αυτό που ήθελες να ακούσεις.
Το σύγχρονο “Juke-box” της Nissan όμως αναπαράγει μόνο μια «μελωδία». Αυτή του turbo βενζινοκινητήρα 1.0 DIG-T. Είναι ο μόνος κινητήρας που τοποθετείται κάτω από το εμπρός καπό του ιαπωνικού crossover. Πάμε λοιπόν να δούμε αν του αξίζει αυτή η αποκλειστικότητα.
Η μόνη επιλογή
Αποδίδει 117 ίππους (5.250 σ.α.λ.) και 180 Nm ροπής (1.750-4.000 σ.αλ.), ενώ φτάνει τα 200 Nm με λειτουργία overboost. Παρότι τρικύλινδρος ο βενζινοκινητήρας δεν εμφανίζει κραδασμούς ή ενοχλητικούς θορύβους, έχει πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία.
Στις χαμηλές στροφές δεν έχει τόσο μπρίο όσο στις μεσαίες και ψηλές στροφές. Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ ο ψηλά τοποθετημένος λεβιές του έχει μέτρια αίσθηση, όχι στα κουμπώματα, αλλά στις διαδρομές του. Η κίνηση μεταδίδεται πάντα στους εμπρός τροχούς, καθώς δεν υπάρχει τετρακίνητη έκδοση.
Χωρίς ιδιαίτερη φιλικότητα προς το γκάζι και με τον κλιματισμό να δουλεύει υπερωρίες λόγω καύσωνα, εντός της πόλης καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 8 λίτρα/100 χλμ. και στον αυτοκινητόδρομο 7 λίτρα/100 χλμ./ώρα (επίσημη μέτρηση WLTP από 5,9 έως 6,3 λίτρα/100 χλμ.-προδιαγραφών ρύπων Euro 6d temp-εκπομπές C02 112 γρ./χλμ.). Από πλευράς επιδόσεων τώρα, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται εντός 10,4 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα.
Στο δρόμο
Η πλατφόρμα CMF-B, πάνω στην οποία είναι δομημένο το νέο Juke, φέρει σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την ποιότητα κύλισης που έχει ανέβει επίπεδο. Πάνω στην άσφαλτο αισθάνεσαι ότι το πάτημα του είναι αποφασιστικό και στιβαρό, αλλά συνάμα ανάλαφρο. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) συμβάλει ώστε οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές να είναι συγκρατημένες, ενώ γενικότερα επιστατείς ότι το πλαίσιο είναι σφιχτό και γεροδεμένο. Η ρύθμιση της ανάρτησης δε χαρακτηρίζεται μαλακή, αλλά ούτε και σκληρή.
Η απόσβεση της πάντως στις πολλές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων ικανοποιεί. Το σύστημα διεύθυνσης δεν προσφέρεται για ασκήσεις ακριβείας, αλλά για τα δεδομένα της κατηγορίας η πληροφόρηση που παρέχει είναι καλή.
Πιο εκλεπτυσμένο
Η αντισυμβατική σχεδίαση ήταν το βασικό χαρακτηριστικό του προηγούμενου Juke, ωστόσο πλέον η εξωτερική του εικόνα έχει γίνει πιο «εύπεπτη» και σαφώς κομψότερη. Οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται στα 4.210 χλστ., 1.800 χλστ., 1.595 χλστ. αντίστοιχα.
Εσωτερικό
Σχεδόν τίποτα από το παρελθόν δε θυμίζει το εσωτερικό του νέου Juke. Το επάνω τμήμα του ταμπλό καλύπτεται με μαλακό πλαστικό, ενώ γενικότερα η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών ικανοποιούν. Η οθόνη αφής (8 ιντσών) πλέον δεν είναι εντοιχισμένη, αλλά βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο, είναι λεπτή και έχει εύκολο μενού. Διατηρητέα κρίθηκε η υπερυψωμένη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Βελτιωμένοι είναι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες (μεταξόνιο 2.636 χλστ.), ενώ ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή εξακολουθεί να μην είναι πλούσιος. Ο χώρος των αποσκευών μεγάλωσε φτάνοντας τα 422 λίτρα. Διαθέτει φαρδύτερο άνοιγμα, έχει διπλό δάπεδο κάτω από το οποίο βρήκαμε κανονική ρεζέρβα, ενώ το κατώφλι φόρτωσης του είναι λίγο ψηλό.
Συμπέρασμα
Η «ορχήστρα» του Juke είναι πιο συντονισμένη σε ότι αφορά το design, τους χώρους, την ποιότητα και την οδηγική συμπεριφορά. Μοναδική «παραφωνία» η ύπαρξη ενός μόνο κινητήρα στη γκάμα του, όταν ο ανταγωνισμός προσφέρει πληθώρα επιλογών, ανάμεσα στις οποίες και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις.
H αρχική τιμή του Juke στην εξοπλιστική έκδοση Energy διαμορφώνεται στα 18.700 ευρώ.