Το παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης γίνεται όλο και πιο σύνθετο με επενδυτικές στρατηγικές τεραστίων διαστάσεων σε όλο τον κόσμο. Επί του προκειμένου, ο ελληνικός μικρόκοσμος είναι αδιάφορος για τους διεθνείς παίκτες, παρότι και στη χώρα μας αυξάνονται τα μερίδια των ηλεκτρικών σταθερά, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό που να εκτοπίζονται τα αυτοκίνητα με μοτέρ εσωτερικής καύσης, αφού και οι υποδομές πάνε αργά και οι τιμές είναι στα ύψη…
Διαβάστε ακόμα
Τα τελευταία νέα από το πεδίο της ηλεκτροκίνησης, ειδικότερα, μας λένε ότι στην αντίπερα του Ατλαντικού οι ΗΠΑ δεσμεύουν περισσότερα από 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια για να ενισχύσουν την παραγωγή μπαταριών EV. Συγκεκριμένα 3,16 δισ θα δοθούν ως επιχορηγήσεις στην παραγωγή βασικών μετάλλων για τις μπαταρίες, όπως λίθιο, κοβάλτιο και νικέλιο. Οι επιχορηγήσεις αποσκοπούν στη μείωση της εξάρτησης των ΗΠΑ από ανταγωνιστές με επικεφαλής την Κίνα.
Ο όμιλος Stellantis, από την πλευρά του, επενδύει 2,8 δισ δολάρια σε εργοστάσια συναρμολόγησης και κέντρα έρευνας και ανάπτυξης στον Καναδά με εστίαση στα EV (Windsor, Brampton για ανακατασκευή, ενώ, οι επενδύσεις στο Οντάριο θα επικεντρωθούν στην Ε&Α και τη συναρμολόγηση ηλεκτρικών οχημάτων).
Στην Κορέα, η Hyundai και η Vitesco συνήψαν συμφωνία ύψους 2,1 δισ δολαρίων για μονάδες ηλεκτροκίνησης και για μικρότερα αυτοκίνητα –σήμερα κυρίως τα μεγάλα μοντέλα είναι ηλεκτρικά. Ο Όμιλος Hyundai θα χρησιμοποιήσει τις ενσωματωμένες μονάδες ηλεκτροκίνησης της Vitesco για μικρότερα μοντέλα κατασκευασμένα με βάση την αρχιτεκτονική E-GMP της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι Ιάπωνες της Toyota., ωστόσο, εκφράζουν προβληματισμό για τη φορολογική πολιτική και την πολιτική εκπτώσεων στην Αμερική όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα -και τις πιέσεις τιμών προς τη βιομηχανία- προειδοποιώντας ότι θα αυξηθούν τα κόστη της (όπως και άλλων εταιριών), με αρνητικό αντίκτυπο εν τέλει όσον αφορά την προώθηση φιλικών προς το κλίμα οχημάτων.