Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είμαστε όταν μπαίνουμε σε ένα κλειστό χώρο στάθμευσης ή σε πλοία, αφού ενδέχεται για το αυτοκίνητό μας να ισχύει απαγόρευση εισόδου.
Αντιμέτωποι με απαγορεύσεις στη στάθμευση ή ακόμα και στην κυκλοφορία έρχονται ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία εφοδιάζονται με σύστημα υγραεριοκίνησης ή αεριοκίνησης.
Ειδικότερα, οι απαγορεύσεις επιβάλλονται για εκείνα τα αυτοκίνητα που φέρουν εργοστασιακό ή μη σύστημα LPG ή CNG και προκύπτουν για λόγους ασφαλείας.
Επί της ουσίας πρόκειται για οχήματα που κινούνται είτε με υγραέριο είτε με φυσικό αέριο, η στάθμευση των οποίων απαγορεύεται σε ορισμένες περιπτώσεις σε κλειστά parking ή γκαράζ πλοίων που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Μολονότι η Ελληνική Νομοθεσία δεν προβλέπει κάποια απαγόρευση στην κίνηση ή την στάθμευση αυτοκινήτων με υγραέριο ή φυσικό αέριο, υπάρχουν σαφείς κανονισμοί οι οποίοι θα πρέπει να πληρούνται ώστε ένας χώρος στάθμευσης να μπορεί να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει αεριοκίνητα οχήματα.
Λόγοι Ασφαλείας:
- Κίνδυνος διαρροής: Το CNG και το LPG είναι εύφλεκτα αέρια, και σε περίπτωση διαρροής, μπορούν να συσσωρευτούν σε κλειστούς χώρους όπως υπόγεια ή στο κάτω μέρος ενός πλοίου. Αυτή η συσσώρευση μπορεί να οδηγήσει σε εκρήξεις, εάν υπάρξει σπινθήρας ή κάποιο άλλο έναυσμα.
- Βαρύτητα αερίων: Το υγραέριο (LPG) είναι βαρύτερο από τον αέρα, με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται στα χαμηλότερα επίπεδα ενός χώρου, αυξάνοντας τον κίνδυνο συγκέντρωσης σε υπόγεια, όπου δεν υπάρχει επαρκής εξαερισμός.
- Κανονισμοί ασφαλείας: Οι περισσότερες χώρες και πλοιοκτήτες ακολουθούν αυστηρούς κανονισμούς που αποσκοπούν στην πρόληψη ατυχημάτων με τη διαχείριση επικίνδυνων υλικών. Σε πολλούς χώρους στάθμευσης ή στα γκαράζ των πλοίων, υπάρχει ειδική σήμανση που απαγορεύει την είσοδο σε οχήματα με συγκεκριμένους τύπους καυσίμων για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο εκρήξεων.