Η πρώτη Porsche παρουσιάστηκε στις 8 Ιουνίου 1948, ήταν ένα Roadster .
Σε 75 χρόνια ιστορίας, ο Οίκος εξελίσσεται συνεχώς αναδεικνύοντας νέα οχήματα και επαναπροσδιορίζοντας τα πρότυπα των σπορ αυτοκινήτων.
Από το πρώτο Roadster στο Cayenne, περνώντας από τη διαχρονική 911, η το έργο τέχνης την 959, αλλά και την Cayenne, είναι μερικές από τις πιο σημαντικές Porsche στην ιστορία της μάρκας, που έχουν συμβάλει στη διεύρυνση των οριζόντων της αυξάνοντας την αποκλειστικότητα και τη φινέτσα της.
Ιδού λοιπόν 10 από τις πιο εμβληματικές και σημαντικές Porsche στο πέρασμα των 75 χρόνων.
Porsche 356 (1948)
Ας ξεκινήσουμε την Περιπλάνησή μας από το μοντέλο που εγκαινίασε την ιστορία της μάρκας. Γεννημένο από το αμάξωμα του Volkswagen Beetle, το 356 κατασκευάστηκε τόσο σε roadster όσο και σε coupe εκδόσεις.
Η επιτυχία ξεπέρασε κάθε προσδοκία, με πάνω από 75.000 μονάδες παραδόθηκαν σε όλο τον κόσμο μέχρι το 1965, το έτος της «συνταξιοδότησής» του.
Porsche 550 Spyder (1953)
Προερχόμενη από το 356, η 550 Spyder τροποποιήθηκε τόσο στα μηχανικά όσο και στην αεροδυναμική του για να μεταμορφωθεί σε ένα καθαρό αγωνιστικό αυτοκίνητο, ιδιαίτερα χαμηλό. Κατασκευασμένο σε 90 μόνο μονάδες μεταξύ 1953 και 1957, ζυγίζει λίγο περισσότερο από 550 κιλά (από τα κιλά και η ονομασία του) και μπορεί να υπερηφανεύεται για πολυάριθμες επιτυχημένες συμμετοχές σε αγώνες.
Ωστόσο, κακές αναμνήσεις συνδέονται και με την 550 Spyder: Ο Τζέιμς Ντιν, ένα κινηματογραφικό είδωλο έχασε τη ζωή του σε τροχαίο ατύχημα ενώ οδηγούσε μία από αυτές τις Porsche στις 30 Σεπτεμβρίου 1955.
Porsche 911 (1963)
Η καταμέτρηση των γενεών της 911 που έχουν εξέλθει από τα γερμανικά εργοστάσια έχει πλέον χαθεί. Η δυναστεία αυτού του θρυλικού μοντέλου ξεκίνησε το 1963 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης με τη σειρά 901 και έφτασε μέχρι τις μέρες μας, διατηρώντας τις εμβληματικές γραμμές και μια μοναδική οδηγική εμπειρία στο πανόραμα των σπορ αυτοκινήτων κάθε εποχής.
Και η επιτυχημένη ιστορία της συνεχίζεται γιατί όπως και να το κάνουμε ότι «μιλάμε» για Porsche εννοούμε την 911, σε όποια έκδοση…
Porsche 914 (1969)
H πρώτη Porsche με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Η μια έκδοση ήταν η 914/4 με 4 κύλινδρο κινητήρα της Vοlkswagen 1.7 λίτρων απόδοσης 80 ίππων και η άλλη έκδοση η 914/6 έφερε 6κύλινδρο κινητήρα της Porsche 911, 2 λίτρων με 110 ίππους.
Ήταν ιδιαίτερα ελαφριές κατασκευές, με 900 και 940 κιλά αντίστοιχα, αλλά και οι πλέον προσιτές Porsche εκείνης της εποχής.
Porsche 924 (1975)
Η μεγάλη ανατροπή, η πρώτη Porsche με κινητήρα μπροστά και κίνηση πίσω. Κυκλοφόρησε στα μέσα της δεκαετίας του 1970 για να εμπλουτίσει τη γκάμα με ένα πιο προσιτό μοντέλο απευθυνόμενο στους πολλούς λάτρεις. Η 924 θεωρούνταν για μεγάλο χρονικό διάστημα ως το ασχημόπαπο της Porsche λόγω των λιγότερο «σέξι» σχημάτων και των χαμηλότερων επιδόσεων από την 911.
Ωστόσο, αυτό το σπορ αυτοκίνητο – αρχικά εξοπλισμένο με τετρακύλινδρο κινητήρα από τη Volkswagen και την Audi – έδωσε άλλη ώθηση στις πωλήσεις της Porsche, με πάνω από 150.000 μονάδες να παράγονται μεταξύ 1975 και 1988.
Porsche 928 (1977)
Αρχικά σχεδιασμένο για να αντικαταστήσει την 911, η 928 αλλά απέτυχε να ανταποκριθεί σε αυτόν το ρόλο, παρά το γεγονός ότι βραβεύτηκε ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το 1978.
Σε κάθε περίπτωση, τα νούμερα της 928 δεν είναι άσχημα. Αρχικά παρουσιάστηκε με 4,5 λίτρων V8 κινητήρα 235 ίππων στον οποίο σύντομα προστέθηκαν ισχυρότερες εκδόσεις 295 και 320 ίππων. Με τα χρόνια, η 928 εξελίσσεται συνεχώς μέχρι το 1995. Συνολικά πουλήθηκαν πάνω πάνω από 61.000 αυτοκίνητα.
Porsche 959 (1987)
Η 959 αντιπροσώπευε ένα από τα πρώτα υπεραυτοκίνητα στην ιστορία τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και αποκλειστικότητας.
Κατασκευάστηκε για να «χτυπήσει» τη Ferrari F40
Παρήχθησαν μόλις 292 959 όλες εξοπλισμένες με πολύ ισχυρό κινητήρα boxer 450 ίππων από 2,85 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, που για τα 0-100 τα χρονόμετρα σταματούσαν σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνούσε τα 317 χλμ./ώρα.
Porsche Boxster (1996)
Η Boxster ήταν σωτήριο για τα οικονομικά της εταιρίας τη δεκαετία του 1990. Σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά, αυτό το νέο μοντέλο που κατασκευάστηκε με πολυάριθμα εξαρτήματα που προέρχονται από την 911 (αλλά με κινητήρες μικρότερης απόδοσης) επέτρεψε στο Οίκο να προσελκύσει νέους πελάτες.
Αρχικά πωλήθηκε σε τιμές καταλόγου περίπου 39.000 ευρώ, με την πάροδο του χρόνου το Boxster έγινε όλο και πιο σημαντικό για τη μάρκα. Ακόμα και σήμερα, το 718 (το ακρωνύμιο που εδώ και μερικά χρόνια περιλαμβάνει τα αμαξώματα Boxster και Cayman) είναι το δεύτερο σπορ αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας.
Porsche Carrera GT (2000)
Ήταν νωρίς το πρωί της 28ης Σεπτεμβρίου του 2000, πριν καν ανατείλει ο ήλιος, όταν η Porsche παρουσίασε το πρωτότυπο αυτοκίνητο Carrera GT στον παγκόσμιο Τύπο στο Παρίσι, φέρνοντας την αναστάτωση. Πίσω από το τιμόνι του νέου σούπερ σπορ αυτοκινήτου βρισκόταν ο Βάλτερ Ρερλ.
Κινητήρας V10, 5,7 λίτρων απόδοσης 612 ίππων, 0-100 σε 3,9 δευτ. και τελική 330 χλμ./ώρα.
Στην εξωφρενική τιμή των 452.690 ευρώ.
Porsche Cayenne (2002)
Μια πεντάθυρη, Porsche; Μάλιστα. Επαναστατική κίνηση για τη φιλοσοφία της εταιρίας, που όμως έφερε άφθονο χρήμα στα ταμεία της μάρκας.
Στην αρχή της καριέρας του, το Cayenne χαρακτηρίστηκε σαν ένα χαστούκι στους πιστούς της μάρκας, στην πραγματικότητα αποδείχθηκε μεγάλη εμπορική επιτυχία, με πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες να έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα.
Και η ιστορία της Cayenne θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια, με ένα restyling που μόλις παρουσιάστηκε και με μια ηλεκτρική έκδοση που έχει ήδη προγραμματιστεί για το εγγύς μέλλον.
Αυτά είναι λοιπόν τα 10 πιο hot μοντέλα της Porsche συμπληρώνοντας 75 χρόνιας ζωής.
Για την ιστορία θα έχει πολύ ενδιαφέρον ποια μοντέλα θα αποτελέσουν ορόσημο της μάρκας όταν θα σβήσει τα κεράκια των 100 χρόνων.