Επειδή ο «Φίλιππος», η νέα κακοκαιρία που «χτυπάει» τη χώρα μας, κάνει πιο προσιτά τα αυτοκίνητα με κίνηση στους δύο άξονες, να θυμηθούμε ένα σπάνιο και συνάμα πολύ διαφορετικό 4Χ4 μοντέλο. Το Citroen 2CV Sahara.
Βασισμένο στο θρυλικό 2CV, το αυτοκίνητο που έφερε πιο κοντά την αυτοκίνηση σε κάθε γαλλικό σπίτι και όχι μόνο, μεταξύ 1958 και 1966.
Διαβάστε ακόμα
Aπό τη γραμμή παραγωγής εξήλθαν 694 2CV Sahara, όπου σύμφωνα με πληροφορίες δεν πρέπει να υπάρχουν πάνω από 30 αυτοκίνητα σε διάφορα μουσεία ή σε συλλέκτες ανά τον κόσμο.
Το 2CV Sahara διέθετε δύο αερόψυκτους κινητήρες. ‘Ενα μπροστά και έναν πίσω, με δύο κιβώτια, δύο διαφορικά και δύο ρεζερβουάρ, τα οποία ήταν στην καμπίνα κάτω από τα μπροστινά καθίσματα που ήταν με σιδερένιο πλαίσιο και λεπτό πανί.
Το ένα ρεζερβουάρ ήταν από την πλευρά του οδηγού τροφοδοτώντας με καύσιμο τον πίσω κινητήρα και από την πλευρά του συνοδηγού τον μπροστινό με τις υποδοχές να βρίσκονται στις πόρτες. Ο ανεφοδιασμός γινόταν με ανοικτές ή κλειστές τις πόρτες.
Aπαγορευόταν ρητά το κάπνισμα στο εσωτερικό.
Χώρος αποσκευών δεν υπήρχε και η ρεζέρβα ήταν τοποθετημένη στο μπροστινό καπό.
Κινητήρες
Οι δύο κινητήρες ήταν ίδιοι. 425 κ.εκ. με δύο κυλίνδρους απόδοσης 18 ίππων, με τον έναν κινητήρα να δίνει ισχύ στον μπροστινό άξονα και ο άλλος στον πίσω με ένα μοχλό ταχυτήτων τοποθετημένο στο δάπεδο και έναν επιπλέον μοχλό που επέλεγες εάν ήθελες να κινηθείς με τον έναν ή τον άλλον κινητήρα. Συνήθως το αυτοκίνητο λειτουργούσε ταυτόχρονα και με τους δύο κινητήρες.
Μάλιστα το μπροστινός κινητήρας διάθετε ειδικό φίλτρο αέρα με λάδι καθώς πολλά από τα 2CV Sahara είχαν προορισμό την έρημο σε Μαρόκο και Αφρική, ώστε να συγκρατεί το φίλτρο τη σκόνη και να μην εισέρχεται στους κυλίνδρους.
Τα αμορτισέρ ήταν παράλληλα με το έδαφος.
Το αυτοκίνητο παρά τη μικρή ιπποδύναμη «πετούσε» σε γλιστερά κομμάτια, άμμο, λάσπη, καθώς ήταν ελαφρύ, με μεγάλους-στενούς-τροχούς.
Η τελική ταχύτητα δε ξεπερνούσε τα 100 χλμ./ώρα.
Και για να μην ξεχνιόμαστε η οροφή ήταν υφασμάτινη αναδιπλούμενη, χαρακτηριστικό όλων των 2CV.