Οι περισσότεροι έχουμε ένα πρότυπο στο οποίο προσπαθούμε να μοιάσουμε. Εξαίρεση όμως αποτελεί το νέο Citroen C4 C-Cross. Αναμφισβήτητα πέτυχε στο κέντρο το στόχο του, ο οποίος ήταν η διαφορετικότητα.
Αντισυμβατικό και πολυπρόσωπο, το έχουμε ήδη συναντήσει ως βενζινοκίνητο και αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Σειρά τώρα έχει το πετρελαιοκίνητο C4 C-Cross, στην ισχυρότερη μάλιστα έκδοση του. Πάμε λοιπόν ακόμα μια βόλτα μαζί του, με τη μοναδική διαφορά ότι τώρα κινούμαστε με πετρέλαιο (επιμένουν ακόμα κάποιοι ότι τα diesel έχουν πεθάνει;).
Καρδιά
Για το λόγο αυτό θα ξεκινήσουμε με τον κινητήρα που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό του γκρι C4 C-Cross που βλέπετε στις φωτογραφίες. Ο γνωστός τετρακύλινδρος turbo πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDi στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 130 ίππους (διατίθεται και με 110 ίππους).
Έχει ελαστική και πολιτισμένη λειτουργία, ενώ το τράβηγμα του είναι γερό από χαμηλά, καθώς η πλούσια ροπή των 300 Nm εμφανίζεται από τις 1.750 σ.α.λ. Συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Ο χαρακτήρας του πετρελαιοκινητήρα επηρεάζεται από τα τρία προγράμματα οδήγησης.
Στο Eco η απόκριση στο γκάζι εξασθενεί σημαντικά, ενώ στο Sport γίνεται σαφώς πιο έντονη. Ωστόσο οι αλλαγές των σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο εκτελούνται ψηλότερα και αυξάνεται αρκετά ο ήχος του πετρελαιοκινητήρα. Σημειώνεται εδώ ότι οδηγός μπορεί να πραγματοποιεί και χειροκίνητα τις αλλαγές των σχέσεων, χάρη στα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Η «χρυσή τομή» για ομαλή κλιμάκωση του κιβωτίου και πιο στρωτή λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα επιτυγχάνεται με το πρόγραμμα Comfort.
Αυτό όμως που κυρίως αναζητά κάποιος από έναν πετρελαιοκινητήρα δεν είναι άλλο από τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης και το πόσο βαρύ πόδι έχεις, μπορείς να πετύχεις από 6,5-7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,6 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 120 γρ./χλμ.). Πάντως οι επιδόσεις δεν περνάνε σε δεύτερη μοίρα, με τελική ταχύτητα 206 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,6 δευτ.
Στο δρόμο
Η φωτογράφιση στο λιμάνι της Ελευσίνας τελείωσε και επιστρέφουμε με το C4 C-Cross μέσω της Εθνικής Οδού. Σταθερό στο δρόμο, το αμάξωμα δεν εμφανίζει τάσεις πλεύσης σε υψηλότερες ταχύτητες και διακρίνεται για τη σταθερότητα του, αλλά και για την καλή ηχομόνωση της καμπίνας.
Σαμπάνιες για το Citroen C3
Εξαιτίας της αρκετά μαλακής ανάρτησης (γνήσιος εκφραστής της γαλλικής σχολής) περιμέναμε μια ελαφριά πλαδαρότητα στον αυτοκινητόδρομο, αλλά διαψευσθήκαμε. Μέσα στην πόλη πάντως η ρύθμιση της ανάρτησης (Progressive Hydraulic Cushions), με τη μεγάλη της διαδρομή, στρώνει ένα «μαγικό χαλί» πάνω από το οποίο περνάει το C4 Cross κάθε φορά που συναντά λακκούβα ή κακοτεχνίες της ασφάλτου. Αναπόφευκτες είναι οι κάπως εντονότερες κλίσεις στις στροφές, αλλά ας μη τα θέλουμε όλα δικά μας.
Αυτό όμως που θα θέλαμε είναι λίγη περισσότερη πληροφόρηση από το ελαφρύ τιμόνι, ειδικά στη θέση της ευθείας. Ένα ακόμα παράπονο θα κάνουμε για την αεροτομή που έχει τοποθετηθεί χαμηλά στο πίσω παρμπρίζ και περιορίζει την ορατότητα από το μεσαίο καθρέπτη. Αλλά όπως και να το κάνουμε στο στυλ πρέπει να κάνεις και συμβιβασμούς. Τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω μας έπεισαν για την αποτελεσματικότητα τους, όταν έπρεπε να επιβραδύνουμε απότομα εξαιτίας ενός ατυχήματος στο ύψος των διυλιστηρίων.
Εκκεντρικό αλλά ελκυστικό
Σχεδιαστικά τώρα το C4 C-Cross «ακροβατεί» ανάμεσα σε hatchback, coupe (προσέξτε την ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή της οροφής) και crossover. Η ζυγαριά πάντως γέρνει περισσότερο προς crossover, λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος (156 χλστ.) αλλά και του μαύρου προστατευτικού πλαστικού περιμετρικά του αμαξώματος.
Η ιδιαίτερη σιλουέτα του πάντως δεν περνάει απαρατήρητη, ενώ τις περισσότερες φορές εισέπραττε θετικά σχόλια. Μιλώντας με αριθμούς να πούμε ότι το σμιλευμένο αμάξωμα του νέου C4 C-Cross έχει μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ. και ύψος 1.525 χλστ.
Τα εμπρός φωτιστικά σώματα σχήματος “V” είναι δυο επιπέδων, με τα κάτω να έχουν παραλληλόγραμμο σχήμα και τα επάνω να είναι στενόμακρα, ενώ αμφότερα επικοινωνούν με τη διπλή επιχρωμιωμένη γρίλια της μάσκας που καταλήγει στο έμβλημα της Citroen, τα διακριτικά του λοχία. Τα τεχνολογίας Led πίσω φωτιστικά σώματα είναι κάθετα τοποθετημένα με μια ελαφριά κλίση προς τα επάνω.
Στα εντός
Ένα καινούργιο σχεδιαστικό κεφάλαιο για τη Citroen ανοίγεται μέσα από την καμπίνα του νέου C4 C-Cross. To σκηνικό στα ενδότερα χαρακτηρίζεται μινιμαλιστικό, μοντέρνο και σίγουρα hi-tech. Εστιάζουμε στο ψηφιακό πίνακα οργάνων, χωρίς πλαίσιο με TFT οθόνη 5,5 ιντσών, στην κεντρική λεπτή οθόνη αφής 10 ιντσών και στο head-up display. Το πλαστικό στο επάνω τμήμα του ταμπλό είναι σχετικά μαλακό (όχι αφρώδες), ενώ η καλή συναρμογή των υλικών, δημιουργεί μια συνολική ποιοτική εικόνα.
Ειδική μνεία αξίζει στα φαρδιά, μαλακά και αναπαυτικά εμπρός καθίσματα νέας γενιάς Advanced Comfort της Citroen, τα οποία έχουν έξτρα αφρό πάχους +15 χλστ., ανάγλυφες επιφάνειες και προσφέρουν καλύτερη στάση σώματος. Με μεταξόνιο που φτάνει τα 2.670 χλστ. το νέο C4 C-Cross παρέχει ικανοποιητικό χώρο για πόδια τα πίσω επιβατών (λίγο υπερυψωμένο το κεντρικό δάπεδο), ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 380 έως 1.250 λίτρα.
Συμπέρασμα
Σε ποιον απευθύνεται τελικά το πετρελαιοκίνητο C4 C-Cross; Σε όσους θέλουν να ξεχωρίζουν από τη μάζα και δεν τους αρέσει η ομοιογένεια, σε όσους λατρεύουν την άνετη και ξεκούραστη οδήγηση και σε όσους θέλουν να ταξιδεύουν τακτικά και οικονομικά. Στην εξοπλιστική έκδοση Feel Pack το πετρελαιοκίνητο C4 C-Cross με το αυτόματο 8αρι κιβώτιο ταχυτήτων διατίθεται στη τιμή των 25.200 ευρώ.