To C5 Αircross είναι η ναυαρχίδα της Citroen στα SUV. Πρόσφατα αφίχθηκε στη χώρα μας η ανανεωμένη σειρά που δείχνει σαφώς πιο φρέσκια σχεδιαστικά.
Παρά τις πλούσιες εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.500 χλστ./1.840 χλστ./1.654 χλστ. με μεταξόνιο 2.730 χλστ, το C5 Aircross προβάλει ένα κομψό αμάξωμα μεν, άκρως λειτουργικό δε.
Και αυτή είναι η επιτυχία του γαλλικού αυτοκινήτου καθώς ως SUV προσφέρει όλα αυτά που θέλει ο κάτοχος ένος τέτοιου αυτοκινήτου.
Προσφέρει λοιπόν πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, χώρους, 580 λίτρα αποσκευών, επίπεδο ταμπλό που δεν περιορίζει το βλέμμα οδηγού-συνοδηγού, τα προηγμένης τεχνολογίας εργονομικά καθίσματα Advanced Comfort και δύο ψηφιακές οθόνες, η μία για τις πληροφορίες του οδηγού και η άλλη για την ψυχαγωγία, αλλά και με 230 χλστ. απόσταση από το έδαφος, που σημαίνει ότι μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου σε ήπιες διαδρομές μέσα στη φύση ή με θέα το απέραντο γαλάζιο.
Επιπλέον είναι και όλη η ατμόσφαιρα που αποπνέει με ακριβά υλικά ενώ κυριαρχούν και οι χώροι μικροαντικειμένων, κυρίως μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων.
Σημείο αναφοράς ο state of art επιλογέας ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων με paddles στο τιμόνι, δίπλα στο οδηγικό μενού και στο μπουτόν start/stop του κινητήρα.
Σε ότι αφορά την εξωτερική σχεδίαση τα φώτα τεχνολογίας LED σε σχήμα πλάγιου “V” ενισχύουν το ύφος του αυτοκινήτου με τους προβολείς ομίχλης να παραμένουν χαμηλά στις άκρες των φτερών μεταξύ του νέου αεραγωγού, επίσης χαμηλά στον προφυλακτήρα, ενώ LED σε νέα φωτεινή διάταξη είναι και τα πίσω φώτα.
Το C5 Aircross των φωτογραφιών έφερε διχρωμία αμαξώματος με μαύρη οροφή, μαύρους εξωτερικούς καθρέπτες, μαύρα περιμετρικά προστατευτικά με τα Airbumps να βρίσκονται χαμηλά στο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου, ενώ πολύ όμορφες είναι και οι μαύρες ζάντες αλουμινίου.
Τι υπάρχει όμως κάτω από το μπροστινό καπό;
Κινητήρας diesel 1,5 λίτρων με 300 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. που συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο όπως προαναφέραμε, που διατηρεί ζωντανό τον κινητήρα στο φάσμα των μικρών και μεσαίων στροφών, εκεί δηλαδή που αναζητά ο οδηγός την καλύτερη απόκριση.
Στο δρόμο το προηγμένο σύστημα της ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions, πατέντα Citroen, προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, συνεχίζοντας έτσι την παράδοση, με την ποιότητα κύλισης να λαμβάνει πολύ υψηλό βαθμό όπως και η ηχομόνωση αφήνοντας εκτός τους ενοχλητικούς θορύβους.
Πέρα των αναρτήσεων σύμμαχος στην ασφαλή οδική συμπεριφορά είναι και το σύστημα διεύθυνσης όπως και τα φρένα.
Από πλευράς κατανάλωσης το κομπιούτερ έδειξε 7,4 λίτρα /100 χλμ.
Σε ο,τι αφορά τις άλλες επιδόσεις η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 189 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 10,6 δευτ. με 136 γρ./χλμ. οι εκπομπές σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDI EAΤ8 130 ίππων λοιπόν που κερδίζει οδηγό και επιβάτες για την οδηγική συμπεριφορά, τις ανέσεις ιδίως εκτός αστικού ιστού και την πρακτικότητα, πλέον της οικονομίας λόγω του diesel κινητήρα.
Τιμές από 35.350 ευρώ η αυτόματη έκδοση με κινητήρα diesel.