Στο motori μας αρέσει να ταξιδεύουμε, κυρίως οδικώς (έκαστος στο είδος του), ωστόσο η επέλαση της ηλεκτροκίνησης μας έχει αναγκάσει πλέον να διαλέγουμε προορισμό με κριτήριο τη χιλιομετρική απόσταση.
Ευτυχώς όμως υπάρχουν ακόμα ταξιδιάρικα μοντέλα, όπως το Citroen C5 Aircross, το οποίο στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του, σου «φωνάζει» φτιάξε βαλίτσες και φύγαμε όπου θες. Η ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας στα SUV είναι έτοιμη να σαλπάρει με ακόμα περισσότερο στυλ, καθώς ανανεώθηκε στα σημεία και ανέδειξε ακόμα περισσότερο τα χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει. Πάμε λοιπόν μια μικρή εκδρομή με το φρεσκαρισμένο C5 Aircross;
Πιο σικάτο
Τα ελαφρώς διαφοροποιημένα εμπρός φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν διπλά Led φώτα ημέρας, ενώ τα πίσω είναι επίσης σκουρόχρωμα και τεχνολογίας Led. Οι επιχρωμιωμένες λωρίδες της μικρότερης πλέον μάσκας ευθυγραμμίζονται με τα Led φώτα ημέρας και με το πιο εμφατικό λογότυπο της Citroen στο κέντρο. Χαμηλότερα ο εμπρός προφυλακτήρας έχει επανασχεδιαστεί διακριτικά, αποκτώντας μεταλλική επένδυση στη βάση του και πιο έντονες κάθετες εισαγωγές αέρα.
Το προφίλ του ανανεωμένου C5 Aircross ξεχωρίζει με τα airbumps (θύλακες αέρα) χαμηλά στις θύρες, τις 18αρες δίχρωμες ζάντες και το χρωμιωμένο περίγραμμα των πλευρικών γυάλινων επιφανειών που δημιουργεί ένα “C” σχήμα. Φινέτσα προσδίδει το μαύρο γυαλιστερό χρώμα στους πλευρικούς καθρέπτες και στις ράγες οροφής. Η πληθωρική φιγούρα του C5 Aircross σε νούμερα αποτυπώνεται στα 4.500 χλστ. μήκους, στα 1.840 χλστ. πλάτους και στα 1.654 χλστ. ύψους.
Πρακτικό και ευρύχωρο
Ώρα για επιβίβαση και καταμέτρηση των αλλαγών στο εσωτερικό του ανανεωμένου C5 Aircross. Αρχικά εντοπίζουμε τη νέα λεπτή οθόνη αφής 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η οποία πλέον βγαίνει πιο ψηλά, στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Παρτενέρ της η οθόνη 12,3 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Μικροεπεμβάσεις έγιναν στους κεντρικούς αεραγωγούς και στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ενώ ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου αντικαταστάθηκε με ένα κομψό διακοπτάτι, απελευθερώνοντας αποθηκευτικό χώρο.
H ποιότητα και το φινίρισμα των υλικών σέβονται τη θέση που έχει το C5 Aircross στην ιεραρχία της Citroen, ενώ το σκληρό πλαστικό στο επάνω τμήμα του ταμπλό αντισταθμίζεται με τις δερμάτινες επενδύσεις χαμηλότερα. Πρακτικότητα που θα ζήλευαν και πολυχρηστικά μοντέλα εξασφαλίζουν τα τρία-ανεξάρτητα μεταξύ τους-πίσω καθίσματα, καθώς είναι συρόμενα σε μια διαδρομή 150 χλστ. και με ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης. Παράλληλα οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν τον άφθονο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.730 χλστ.) και τη μεγάλη απόσταση που υπάρχει ανάμεσα στα κεφάλια τους και στη οροφή. Ο μεσαίος πίσω επιβάτης δεν αισθάνεται «ριγμένος», καθώς το κεντρικό δάπεδο δεν είναι υπερυψωμένο για να ενοχλεί τα πόδια του.
Αν κλείσεις τα μάτια νομίζεις ότι κάθεσαι στον καναπέ του σπιτιού σου, καθώς τα μαλακά και εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort νέας γενιάς διαθέτουν ενισχυμένο αφρό υψηλής πυκνότητας στο κέντρο και 15 χλστ. επιπλέον στρώση αφρού στην επιφάνεια. Φαρδύ άνοιγμα, δάπεδο ρυθμιζόμενο σε δυο επίπεδα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο τετραγωνισμένο σχήμα έχει το πορτμπαγκάζ, το οποίο ανάλογα με τη ρύθμιση των πίσω καθισμάτων προσφέρει από 580 έως 720 λίτρα, ενώ όταν πέσουν οι πλάτες τους φτάνει τα 1.630 λίτρα.
Αυτόματο με 130 ίππους
Όπως προαναφέραμε το ανανεωμένο C5 Aircross των φωτογραφιών τροφοδοτείται από το γνωστό turbo τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα BlueHDi των 1.5 λίτρων, ο οποίος παράγει 130 ίππους. H χροιά του σίγουρα δεν είναι ότι πιο εκλεπτυσμένο έχει φτάσει στα αφτιά μας, τα οποία όμως φροντίζει να μην κουράζει η καλή ηχομόνωση της καμπίνας. Ροπάτος (300 Nm είναι αυτά) τραβάει γερά από χαμηλά και κινεί με μπρίο του C5 Aircross, ενώ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο έχει καλά μελετημένη κλιμάκωση και εκτελεί στο σωστό χρόνο τις αλλαγές. Αν θέλεις βέβαια μπορείς να πάρεις την «κατάσταση» στα χέρια σου, αλλάζοντας χειροκίνητα σχέσεις με τα μεγάλα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου ήταν αυτή που έκανε ιδιαίτερα δημοφιλείς τους πετρελαιοκινητήρες πριν κάποια χρόνια (πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει όπως αποδεικνύουν οι πωλήσεις), έτσι και στην περίπτωση του 1.5 BlueHDi πρέπει να «ασελγήσεις» στο γκάζι για να σπάσεις το φράγμα των 6,5 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,5 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 136 γρ./χλμ.). Σχετικά με τις επιδόσεις, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,6 δευτ. και η τελική ταχύτητα είναι 189 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας
H κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, όμως μπορείς να πατήσεις με προσοχή χώμα, χάρη στην απόσταση 230 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος, τα προγράμματα για οδήγηση σε χιόνι, λάσπη, άμμο και το Hill Assist Descent για δύσκολες καταβάσεις. Τόσο στην ελληνική άσφαλτο που είναι γεμάτη κακοτεχνίες, όσο και στους ήπιους χωματόδρομους η μαλακή και με μεγάλη διαδρομή ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushion, απορροφά με μαεστρία τους κραδασμούς.
Προφανώς η μαλακή ανάρτηση, το ύψος και ο όγκος του αμαξώματος, σε συνδυασμό με εντονότερη πίεση στις στροφές θα φέρουν κλίση στο αμάξωμα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το C5 Aircross δεν είχε ποτέ σπορ βλέψεις. Αντιθέτως, αυτό που του αρέσει είναι να «καταπίνει» πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, να ταξιδεύει με ασφάλεια, άνεση, σταθερότητα και οικονομικά. Μας άρεσαν επίσης τα αποτελεσματικά και δυνατά φρένα, αλλά θα θέλαμε το ελαφρύ τιμόνι, που βολεύει μέσα στην πόλη, να δίνει λίγη περισσότερη πληροφόρηση και ακρίβεια στον οδηγό.
Συμπέρασμα
Σε ποιους απευθύνεται το ανανεωμένο-πετρελαιοκίνητο C5 Aircross με αυτόματο κιβώτιο; Σε όσους αναζητούν γενναιόδωρους χώρους, άνεση-φινέτσα γαλλικής σχολής και μεγάλη αυτονομία χωρίς την εξάρτηση της πρίζας. Η τιμή του στην εξοπλιστική έκδοση Feel, διαμορφώνεται στα 36.100 ευρώ.