H καινούργια έκδοση της ναυαρχίδας της Citroen, η C5 Aircross Plug –in Hybrid, μας ξεναγεί στην εξηλεκτρισμένη εποχή.
Από σχεδιαστικής πλευράς δεν φέρει διαφορές από τις άλλες εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.
Το έμπειρο όμως μάτι θα διακρίνει το logo hybrid στα μπροστινά φτερά και στο αριστερό μέρος της πόρτας των αποσκευών, το διαφορετικό χρώμα στα Airbumps, και τις δύο παροχές στα πίσω φτερά για βενζίνη στο δεξί φτερό και για ρεύμα στο αριστερό.
Διαστάσεις
Να θυμηθούμε και τις διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.500 χλστ./1.840 χλστ./1.654 χλστ. με 460 λίτρα χώρο αποσκευών.
Νέο Citroen C4 C-Cross: Οι τιμές και οι κινητήρες του στην Ελλάδα
Με τι κινείται όμως η εξηλεκτρισμένη έκδοση της C5 Aircross.
Συνδυάζει βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων ισχύος 180 ίππων και ηλεκτρογεννήτρια 80 kW με συνολική απόδοση 224 ίππων.
Η κύρια πηγή ισχύος της μπαταρίας είναι ένα εξωτερικό ηλεκτρικό δίκτυο. Η μπαταρία είναι 13,2 kWh και για φόρτιση από οικιακό ρεύμα απαιτούνται γύρω στις 9 ώρες (4 χλμ./ανά ώρα), ενώ σε ταχυφορτιστή 2 ώρες. Επιπλέον μπορείτε από το smartphone σας να προγραμματίσετε τον χρόνο έναρξης της φόρτισης.
Το κιβώτιο είναι αυτόματο 8 σχέσεων.
Άνεση
Ανοίγεις λοιπόν την πόρτα και βρίσκεσαι σε ένα εντυπωσιακό εσωτερικό από όλες στις απόψεις. Μπορεί το βλέμμα να «καρφώνεται» στον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής, αλλά σημείο αναφοράς είναι τα καθίσματα τεχνολογίας Advance Comfort.
Σημειώστε δε τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, που σημαίνει ότι ο κάθε επιβάτης έχει το δικό του-ρυθμιζόμενο κάθισμα. Αυτό είναι μια καινοτομία της Citroen.
Πιέζεις το μπουτόν με την ένδειξη start/stop engine στη βάση της κονσόλας, που βρίσκεται μπροστά από τον επιλογέα του αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου, επιλέγεις από τον διακόπτη «drive mode» -εάν είναι φορτισμένη η μπαταρία- την επιλογή «electric» (hybrid και sport οι άλλες δύο), στον ψηφιακό πίνακα οργάνων αναγράφεται η ένδειξη «zero emission» και ξεκινάς για μια νέα εμπειρία οδήγησης.
Κινείσαι αθόρυβα, χαλαρά, για 42 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας όπως δείχνει ο πίνακας οργάνων.
Το σημαντικό είναι ότι δεν υπάρχει το παραμικρό άγχος εάν η μπαταρία αδειάσει καθώς αναλαμβάνει δράση ο θερμικός κινητήρας, που σημαίνει ότι συνεχίζετε κανονικά την όποια διαδρομή.
Οδηγώντας ηλεκτρικά τη C5 Aircross Plug –in Hybrid προσφέρονται δύο επιλογές μέσω του επιλογέα. Στη θέση «D», που είναι η κανονική θέση οδήγησης, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να κινείται προς τα εμπρός (ρολάρει) λόγω της αδράνειάς του όταν σηκώνει ο οδηγός το πόδι από το γκάζι, ενώ στη θέση «B» προσφέρει ανάκτηση ενέργειας κάθε στιγμή που ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο σε δρόμους με συνεχείς εναλλαγές στροφών.
Και όταν αφήσεις πίσω σου τα τείχη της πόλης ο γαλλικός δρομέας «καταπίνει» τα χλμ. σταθερά, με υψηλές τιμές ασφάλειας, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 6.9 λίτρα/100 χλμ., σύμφωνα με το κομπιούτερ ταξιδιού.
Σταθερός ο γαλλικός δρομέας με τις προηγμένες αναρτήσεις (Progressive Advanced Comfort) με την πολύ καλή απόσβεση, οι οποίες απομονώνουν τους επιβάτες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, διατηρώντας την ηρεμία στην καμπίνα καθώς η Citroen έχει δώσει έμφαση και στην ηχομόνωση.
Για τους φίλους των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 225 χλμ./ώρα, ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 είναι 8.9 δευτ., οι εκπομπές C02 (WLTP) 32 γρ./χλμ.
Αυτή είναι η εξηλεκτρισμένη C5 Aircross. Συνδυάζει τεχνολογία, «ρεύμα», χώρους, οικονομία, άνεση, ασφαλής οδική συμπεριφορά, αλλά και διχρωμία στο αμάξωμα.
Τιμή: από 43.500 ευρώ