Για δείτε πιο προσεκτικά το σχήμα της νέας Citroen C5 X. Προβάλει κάτι ιδιαίτερο σχεδιαστικά, με το αρκετά κυρτό το πίσω κρύσταλλο, όπου «συμπληρώνεται από δύο αεροτομές.
Η μια είναι προέκταση της οροφής και η άλλη βρίσκεται στο κάτω μέρος του παραθύρου.
Επιπλέον τα μεγάλα φωτιστικά σώματα που εκτείνονται στα φτερά, τόσο για μπροστά όσο και για πίσω ακολουθώντας το νέο στυλ σε σχήμα “V” προσθέτουν στην όλη εμφάνιση της C5 X, που «πάει» μερικά βήματα ακόμα πιο πέρα σε ότι αφορά το design των μοντέλων της γαλλικής μάρκας.
Και αυτό διότι η C5 X είναι η νέα ναυαρχίδα της Citroen, με την οποία δηλώνει «παρών» σε μια κατηγορία, όπου απουσίαζε.
Και κάνοντας αναφορά σε ναυαρχίδα, το αυτοκίνητο έρχεται με πλούσιες εξωτερικές διαστάσεις που στη γλώσσα των αριθμών σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.805/1.815/1.485 χλστ. αντίστοιχα, με μεταξόνιο 2.785 χλστ.
Για τον χώρο των αποσκευών προσφέρονται 485 λίτρα.
Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα που πρέπει να σχολιάσουμε. Η απόσταση από το έδαφος είναι 194 χλστ., Αυτό σημαίνει ότι είμαστε μπροστά σε ένα hatchback σχήμα με SUV καταβολές.
Ότι και να είναι αυτό που «μετράει» είναι ότι ο οδηγός με την εκλεκτή παρέα του αφήσουν πίσω τους το μουντό ασφαλτοτάπητα και είναι σε θέση να ακολουθήσουν τον ήπιο χωματόδρομο που εκτείνεται μπροστά τους, ανακαλύπτοντας πτυχές της όμορφης ελληνικής επαρχίας.
Όσο για τα ελαστικά είναι διαστάσεων 205/55-19
Εσωτερικό
Ανοίγοντας την πόρτα, τα καθίσματα advance comfort με τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις και με αυτό του συνοδηγού να ρυθμίζεται και από τον οδηγό καθώς στο αριστερό μέρος υπάρχουν τα αντίστοιχα μπουτόν, τη μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, τον state of art επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, τις θήκες μικροαντικειμένων, την προσεγμένη ποιότητα -καθώς έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση από τους Γάλλους σε αυτόν τον τομέα καθώς ως ναυαρχίδα δε θα μπορούσε να είναι αλλιώς και, φυσικά στους άπλετους χώρους, με το δέρμα να κυριαρχεί στα καθίσματα. Θα θέλαμε όμως έναν διαφορετικό πίνακα οργάνων, με μεγαλύτερη οθόνη.
Κινητήρας
Η C5 X των φωτογραφιών είναι η κορυφαία έκδοση. Και κάτω από το καπό φιλοξενείται σύνολο βενζίνης 1.6 λίτρων απόδοσης 179 ίππων, ο οποίος ακολουθώντας τον δρόμο του εξηλεκτρισμού συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 81 kWh (110 ίπποι) με μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh, η οποία φορτίζεται με εξωτερική παροχή, καθώς πρόκειται για μοντέλο Plug-In Hybrid.
Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 224 ίππους με ροπή 360 Nm, ενώ το κιβώτιο είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων.
Πως είναι λοιπόν να οδηγείς μια γαλλική ναυαρχίδα από τη-Citroen- με παράδοση στην άνεση και την οδική συμπεριφορά.
Αρχοντική κύλιση, με το εσωτερικό να αφήνει εκτός κάθε ενοχλητικό θόρυβο.
Είναι βλέπετε η προηγμένη ενεργή ανάρτηση, όπου ανάλογα με τις συνθήκες ρυθμίζεται ο κάθε τροχός ξεχωριστά, αλλά η άνεση που αισθάνονται οδηγός και επιβάτες.
Κυρίως οι αναρτήσεις φιλτράρουν κάθε κακοτεχνία των δρόμων, σε συνδυασμό με τα παχιά και φαρδιά καθίσματα.
Η C5 X θυμίζει την επαναστατική DS της 10ετιας του 1960 (εμπνευστής ο Φλαμίνο Μπερτόνι για το design που ακόμα και σήμερα το χαζεύεις…) για τον τρόπο που κινείται στο δρόμο.
Ακόμα και εντός των τειχών, παρά τις εξωτερικές διαστάσεις αλλά και το βάρος των 1.797 κιλών κινείται με μεγάλη ευελιξία.
Στα εθνικά δίκτυα χαίρεσαι να το οδηγείς με σύμμαχο την άμεση απόκριση του κινητήρα και τη σταθερότητα.
Η μέση κατανάλωση που έδειξε το κομπιούτερ ταξιδιού ήταν 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ υπολογίστε ότι με ηλεκτρική ενέργεια θα διανύσετε γύρω στα 50 χλμ.
Για τις άλλες επιδόσεις, έτσι για να έχετε μια ιδέα, η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 233 χλμ./ώρα, ο χρόνος της επιτάχυνση 0-100 είναι 7,9 δευτ., η τυποποιημένη κατανάλωση σε πρωτόκολλο WLTP 1,2 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές WLTP 27 γρ./χλμ.
Χώροι, ανέσεις, οδική συμπεριφορά και design κάνοντας τη γαλλική σιλουέτα να διαφέρει, είναι τα δυνατά χαρτιά της νέας ναυαρχίδας της Citroen, που στην top έκδοση της, την C5 X PEHV οι τιμές ξεκινούν από τα 50.900 ευρώ.
Όμως η γκάμα της C5 X αρχίζει με την έκδοση 1.2 λίτρων με 130 ίππους με το ίδιο αυτόματο κιβώτιο, και με τιμές από 36.850 ευρώ.