Πριν λίγες μέρες η Citroen μας εντυπωσίασε αποκαλύπτοντας τη σχεδίαση της νέας C4, όμως η γαλλική εταιρεία έχει μακρά παράδοση όχι μόνο στο ντιζάιν, αλλά και στην καινοτομία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ιστορικό Citroen M35, για το οποίο μάλλον οι περισσότεροι δε γνωρίζετε πολλά. Για ακόμα μια φορά λοιπόν «σκαλίσαμε» τα αρχεία της Citroen και βρήκαμε κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον.
O λόγος για το M35, το οποίο ήταν ένα πρωτότυπο μοντέλο της Citroen, ενώ παράγονταν από το 1969 μέχρι το 1979. Συνολικά κατασκευάστηκαν μόνο 267 αντίτυπα του. Όλα βάφτηκαν με γκρι απόχρωση, εκτός από ένα που ήταν μπλε. Στο εμπρός φτερό του κάθε Μ35 αναγράφονταν ο αριθμός παραγωγής του, ενώ από το στοιχείο αυτό υπάρχουν πληροφορίες ότι κατασκευάστηκαν τελικά 500 αντίτυπα.
Σχεδιαστικά το δίπορτο M35 διακρίνονταν για το πίσω τμήμα του που είχε αύρα από coupe, καθώς οι κολόνες του είχαν έντονη κλίση, ενώ αρκετά μεγάλο ήταν το πίσω παρμπρίζ του, όπως και οι υπόλοιπες γυάλινες επιφάνειες του.
Στην όψη του τώρα ξεχώριζε η έντονη αυλάκωση στο καπό ανάμεσα από τα εμπρός τετραγωνισμένα φώτα. Το Μ35 είχε μήκος 4.05 μέτρα, πλάτος 1.55 μέτρα, ύψος 1.35 μέτρα και ζύγιζε μόλις 815 κιλά.
Σύμφωνα με τη Citroen το Μ35 βασίζονταν στο Ami 8, ενώ ήταν το μικρότερο παραγωγής της μοντέλο με υδραυλική ανάρτηση. Φτάσαμε όμως τώρα στο χαρακτηριστικό εκείνο που έκανε το M35 άκρως ενδιαφέρον.
Ποιο ήταν αυτό; Ο περιστροφικός του κινητήρας με ένα ρότορα, χωρητικότητας 995 κ.εκ., απόδοσης 49 ίππων, ο οποίος συνεργάζονταν με μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων, ενώ επέτρεπε μέγιστη ταχύτητα 89 χλμ./ώρα.
Τη δεκαετία του 1960 η Citroen με τη γερμανική NSU δημιούργησαν την κοινοπραξία COMOTOR με στόχο την ανάπτυξη Wankel κινητήρων, ενώ στο πλαίσιο αυτό γεννήθηκε και το πρωτότυπο M35, το πρώτο γαλλικό μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα.
Για να ελέγξει τις ικανότητες του εν λόγω κινητήρα και να λάβει πολύτιμες πληροφορίες η Citroen παραχώρησε όλα τα M35 σε επιλεγμένους της πελάτες, οι οποίοι σε ετήσια βάση διένυαν 30.000 χλμ.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην ενότητα Galleries.