Το Citroen Mehari ήταν κάτι το διαφορετικό και αποτελεί από μόνο του ένα ολόκληρο κεφάλαιο στην ιστορία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο, που έμεινε στην παραγωγή μεταξύ 1968-1987, και αποτελούσε μια άκρως οικονομική πρόταση μετακίνησης.
Αμάξωμα από πλαστικό, μουσαμάς για οροφή, χωρίς πλευρικά και πίσω παράθυρα, αλλά με μουσαμά για προστασία των επιβατών από τη βροχή, σπαρτιάτικο εσωτερικό και ήταν βασισμένο στο 2CV.
O κινητήρας ήταν αερόψυκτος, 2κύλινδρος, 600 κ.εκ. με κιβώτιο 4 ταχυτήτων με τον επιλογέα στο ταμπλό. Η στάνταρ έκδοση ήταν ως 2θέσιο ενώ μπορούσε να παραγγελθεί και ως 4θέσιο με ένα πάγκο να παίζει το ρόλο των πίσω καθισμάτων, «δίπλα» τη ρεζέρβα.
Το αυτοκίνητο ήταν πολύ ελαφρύ και πήγαινε παντού.
Ήταν η χαρά των επαγγελματιών (φούρνοι, είδη μαναβικής, μεταφοράς κρασιών για τους Γάλλους) καθώς ήταν πολύ εύκολο στη φόρτωση/ξεφόρτωση.
Στη συνέχεια απέκτησε και τετρακίνηση με τη ρεζέρβα να τοποθετείται στο πάνω μέρος του καπό.
Ήταν το αυτοκίνητο για τους φίλους της περιπέτειας, το αυτοκίνητο της παρέας, της διασκέδασης, των αποδράσεων, του ελεύθερου πνεύματος.
Aπλό στην κατασκευή, χωρίς τίποτα το ηλεκτρονικό και για αυτό σπάνια βρισκόταν στο συνεργείο.
Αγαπήθηκε και σπάνια οι ιδιοκτήτες το άλλαζαν. Το κρατούσαν, ασχέτως τι άλλη μάρκα αγόραζαν.
Κατά τη διάρκεια της παραγωγής το Mehari δε ξέφυγε από την αρχική φιλοσοφία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία κατασκευάστηκαν γύρω στις 145.000 μονάδες ενώ το Mehari 4X4 κατασκευάστηκε σε μόλις 1.213 μονάδες κάτι που το κατατάσσει πολύ ψηλά στη λίστα των συλλεκτών.
Αρκετά χρόνια μετά το 2016, στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάστηκε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Mehari, στην ίδια φιλοσοφία με το αρχικό μοντέλο, και έμεινε στην παραγωγή για 3 μόνο χρόνια και σε πολύ μικρό αριθμό μονάδων.
Δε το προχώρησε η Citroen, αλλά ποτέ δε ξέρεις τις «σκέψεις» των προέδρων και τις αποφάσεις που παίρνουν.
Οπότε δεν αποκλείεται να δούμε ξαφνικά ένα νέο Mehari στα σκαριά, καθώς εάν δούμε τα μοντέλα που περιλαμβάνονται στην γκάμας της, όλα γύρω από τα SUV είναι όπως και το τελευταίο C4 X.