O Λευτέρης έχει φαρμακείο στην Πάτρα και πρόσφατα δημιούργησε ένα e-shop για να διαθέτει τα προϊόντα του μέσω διαδικτύου.
Αρχικά οι αποστολές των παραγγελιών θα γίνονται μόνο εντός της αχαϊκής πρωτεύουσας. Για το λόγο αναζητά ένα εναλλακτικό μεταφορικό μέσο για τις διανομές, καθώς δεν εμπιστεύεται ιδιαίτερα τα δίκυκλα.
Στην τηλεφωνική μας επικοινωνία ξαφνιάστηκε όταν του συστήσαμε το Citroen My Ami Cargo, αλλά στη συνέχεια μας άκουσε με ιδιαίτερη προσοχή, όταν του εξηγήσαμε ότι αναφερόμαστε στη νέα επαγγελματική έκδοση του ηλεκτρικού γαλλικού μοντέλου.
Μικροκινητικότητα και επαγγελματισμός…, γιατί όχι!
«Μονοθέσιο»
H πρώτη του ερώτηση ήταν «πού διαφέρει σε σύγκριση με το επιβατικό Ami;». Το My Ami Cargo εξακολουθεί να μην έχει πορτμπαγκάζ όπως το Αmi, αλλά δε διαθέτει κάθισμα συνοδηγού. Επομένως μιλάμε για ένα…«μονοθέσιο» όχημα.
Το κενό διαμέρισμα του συνοδηγού δημιουργεί έναν αποθηκευτικό χώρο 260 λίτρων με συνολικό ωφέλιμο φορτίο 140 κιλά. Σε συνδυασμό με τον εσωτερικό χώρο αποθήκευσης που υπάρχει στο όχημα, το νέο My Ami Cargo προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίων με χωρητικότητα 400 λίτρων.
Χώρος φόρτωσης
Υπάρχει ειδικό κάθετο διαχωριστικό δίπλα από τον οδηγό, αλλά και ένα αποσπώμενο κάλυμμα/ράφι στο πάνω τμήμα της εσωτερικής δεξιάς πλευράς του οχήματος.
Στο επάνω τμήμα του συγκεκριμένου καλύμματος/ραφιού υπάρχει ειδική θήκη μεγέθους Α4 για tablet ή έγγραφα, ενώ αντέχει αντικείμενα βάρους έως 40 κιλά.
Παράλληλα στο πίσω τμήμα συναντάμε και ένα ντουλαπάκι για μικροαντικείμενα ή εργαλεία. Το φαρδύ άνοιγμα της δεξιάς πόρτας διευκολύνει τη φόρτωση/εκφόρτωση των εμπορευμάτων. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι επιτρέπεται, σε οριζόντια θέση, η μεταφορά αντικειμένων μήκους έως 1,20 μ.
Επίσης υπάρχουν και ειδικά άγκιστρα για ιμάντες, ώστε να συγκρατούνται π.χ οι κούτες ή εύθραυστα αντικείμενα, ενώ το πάτωμα του χώρου φόρτωσης είναι δυο επιπέδων. Προφανώς το My Ami Cargo δεν είναι κατάλληλο για μετακόμιση, ούτε μπορεί να αντικαταστήσει φορτηγό ή μικρό βαν. Καλύπτει όμως απόλυτα τις ανάγκες μιας μικρής επιχείρησης που μεταφέρει κούτες, δέρματα, τρόφιμα ή ελαφρύ εξοπλισμό, εντός του αστικού ιστού.
Εσωτερικό
Το υπόλοιπο σκηνικό στα ενδότερα του My Ami Cargo παραμένει ίδιο. Το κάθισμα του οδηγού είναι απλά συρόμενο, με το μεγαλύτερο τμήμα του να καλύπτεται από πλαστικό. Αντί για χειρολαβές θυρών τοποθετήθηκαν trendy πορτοκαλί ιμάντες, ενώ στο ίδιο χρώμα είναι τα αποσπώμενα πλαστικά κομμάτια στο ταμπλό που θυμίζουν Lego.
Υπάρχουν μόνο τρία κουμπιά (αλάρμ, εξαερισμός και θερμαινόμενο/αντιθαμβωτικό παρμπρίζ), μια θύρα USB και μια βάση στήριξης του smartphone. Μια μικρή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων βρίσκεται πίσω από τιμόνι και πίσω από αυτή μια θήκη για το ηχείο που συνδέεται μέσω Bluetooth με το smartphone, αν θες να ακούσεις μουσική, καθώς ηχοσύστημα δεν υπάρχει στο σπαρτιάτικο εσωτερικό.
Τα παράθυρα ανοίγουν τμηματικά και χειροκίνητα προς τα επάνω, όπως στο θρυλικό 2CV. Ακόμα μια vintage πινελιά αποτελεί τα κουμπί της κόρνας στο μοχλό του υαλοκαθαριστήρα και τα μικρά στρογγυλά πλευρικά καθρεφτάκια που τα ρυθμίζεις από το ίδιο το σώμα. Nα πούμε ακόμα ότι τα φώτα ανάβουν μόνα τους το βράδυ, καθώς δεν υπάρχει σχετικός διακόπτης. Το μεγαλύτερο τμήμα της οροφής είναι γυάλινο, αλλά ευτυχώς είχαμε στη διάθεσή μας αποσπώμενο σκίαστρο που βοηθούσε λίγο την κατάσταση, καθώς ο συνδυασμός καύσωνα και απουσίας κλιματισμού, σε κάνει να «στάζεις».
Μήκος 2,41 μ.
Αλλαγές δεν υπάρχουν στην εξωτερική του εικόνα. Με μήκος μόλις 2,41 μ., πλάτος 1,36 μ. και ύψος 1,52 μ. το My Ami Cargo τρυπώνει πραγματικά παντού, παρκάρει ακόμα και κάθετα, ενώ είναι εξαιρετικά ευέλικτο (κύκλος στροφής 7,2 μέτρα). Παρατηρήστε ότι το εμπρός και πίσω τμήμα είναι ίδιο, ότι οι τροχοί των 14 ιντσών είναι ακροβολισμένοι στα άκρα του αμαξώματος.
Χωρίς καύσιμο
Οι μεταφορές των εμπορευμάτων μέσα στην πόλη γίνονται αθόρυβα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, καθώς, όπως προαναφέραμε, είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Φορτίζει εύκολα και γρήγορα συνδεδεμένο σε οικιακή πρίζα σούκο 220V. Το καλώδιο βγαίνει από μια εσοχή που υπάρχει στην πόρτα του συνοδηγού, ενώ για μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του αρκούν 3 ώρες. Διατίθεται βέβαια και ειδικός αντάπτορας για σύνδεση του Ami σε wallbox ή δημόσιο σταθμό φόρτισης, όμως και πάλι ο χρόνος φόρτισης θα είναι 3 ώρες.
Η μέγιστη αυτονομία διαπιστώσαμε στην πράξη ότι είναι 75 χλμ. Απαγορεύεται αυστηρά να κυκλοφορίσει στο εθνικό οδικό δίκτυο, καθώς η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα (η μέγιστη επιτρεπόμενη για οχήματα της κατηγορίας L6e). Αναγκαστικά όμως θα πρέπει κάποια στιγμή να βγεις και σε πιο κεντρικούς δρόμους, όπου ορισμένοι βιαστικοί οδηγοί δε δείχνουν τον απαιτούμενο σεβασμό, απέναντι σε έναν από τους πρεσβευτές της μικροκινητικότητας.
Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει περίπου 8,2 ίππους και 9,6 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης. Αριστερά στο κάθισμα του οδηγού υπάρχουν τρία μπουτόν με τις ενδείξεις D,N,R για την κίνηση του My Ami Cargo. Με το γκάζι στο…πάτωμα, αυξάνεται το βουητό που παράγει εν κινήσει το Ami, ενώ όπως είναι λογικό σε ότι αφορά την ηχομόνωση της καμπίνας να μην ζητάς ότι σε μια Rolls-Royce.
Οδηγώντας
Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα, αλλά θα θέλαμε έναν κεντρικό εσωτερικό καθρέπτη, ώστε να έχουμε εικόνα και για το συμβαίνει πίσω μας. Η ανάρτηση τώρα αντιδρά λιγότερο ξερά από όσο περιμέναμε, αλλά το σίγουρο είναι ότι το Ami δεν υποφέρει από αναταράξεις.
Εννοείται ότι δεν είχαμε απαιτήσεις για ακρίβεια και πλούσια πληροφόρηση από το τιμόνι, το οποίο εν κινήσει είναι ελαφρύ, κάτι που οι φίλες μας οι σοφερίνες θα το λατρέψουν, τι και αν είναι κάπως πιο βαρύ στις μανούβρες του παρκαρίσματος. Αποδεκτή για τα δεδομένα είναι η αίσθηση από τα φρένα (δίσκοι εμπρός-ταμπούρα πίσω) που δεν αγχώνουν ούτε ξαφνιάζουν με την απόδοση τους.
Συγχαρητήρια, προσλαμβάνεσαι!
Πείστηκε τελικά ο Λευτέρης για τα προσόντα του My Ami Cargo; Μάλλον ναι, διότι ξέρει τι ζητάει. Ένα όχημα μικροκινητικότητας για αποστολές εμπορευμάτων σε κοντινές αποστάσεις, χωρίς το κόστος του καυσίμου, που θα του προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια και προστασία από τα καιρικά φαινόμενα, σε σύγκριση με ένα δίκυκλο.
Στην Αθήνα που ήρθε ο φίλος μας ο Λευτέρης, το είδε, το οδήγησε, ενώ το γλυκοκοίταξε και η κόρη του η Λουκία, φοιτήτρια φαρμακευτικής…
Ναι, θα του κοστίσει πιο ακριβά η αγορά του από ένα δίκυκλο, αλλά η ζυγαριά εξακολουθεί να γέρνει υπέρ του My Ami Cargo. Η τιμή του διαμορφώνεται στα 10.650 ευρώ, όμως με κρατική επιδότηση ύψους 3.000 ευρώ του δεύτερου κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», από το ταμείο της επιχείρησης θα βγουν τελικά 7.650 ευρώ.