Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δημοσίευσε λεπτομέρειες για ένα νέο επαναστατικό ηλεκτρικό πρωτότυπο με το όνομα “oli”.
H ηλεκτροκίνηση των μεμονωμένων μεταφορών αντιπροσωπεύει σημαντικό μέρος ενός βιώσιμου μέλλοντος εκτιμά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Citroen. Το πρωτότυπο έχει βάρος, περίπου, 1.000 κιλά και αυτονομία έως και 400 χλμ. Η εταιρία έκανε γνωστό ότι η τελική ταχύτητα του oli έχει περιοριστεί στα 110 χλμ/ώρα, ενώ, η φόρτιση της μπαταρίας του από 20% έως 80%» θα διαρκέσει 23 λεπτά.
Η αυτοκινητοβιομηχανία υποστηρίζει ότι τα ανταλλακτικά των οχημάτων θα μπορούσαν «να επαναχρησιμοποιηθούν ή να ανακυκλωθούν σε όλη τη διάρκεια της χρήσης». Γι’ αυτό και το oli, έχει επίπεδο καπό, οροφή και πάνελ που «φτιάχνονται από ανακυκλωμένο κυψελωτό χαρτόνι.
Η εταιρεία ήθελε να δώσει έμφαση στη μικρότερη κλίμακα του οχήματος. Αντί να είναι ένα «παλάτι σε τροχούς» 2.500 κιλών γεμάτο με οθόνες και gadget, το oli αποδεικνύει ότι μπορούν να επιτευχθούν περισσότερα με λιγότερα, τονίζεται αρμοδίως.
Ανακοινώθηκε, επίσης, ότι ο περιορισμός της ταχύτητας του oli στο μέγιστο των 110 χλμ/ώρα έχει γίνει για να μεγιστοποιηθεί η απόδοση.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Βενσάν Κομπέε, υπογράμμισε τη σημασία της ηλεκτροκίνησης στο μέλλον, σκιαγραφώντας ένα όραμα για το πώς βλέπει την ανάπτυξη του κλάδου. «Προφανώς και νομίζω ότι όλοι μπορούμε να συμφωνήσουμε με αυτό, η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση (των) προσωπικών μεταφορών είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο ενός βιώσιμου μέλλοντος». «Δεν μιλώ καν για ρύθμιση, μιλάω κυρίως για κοινωνικές προσδοκίες», πρόσθεσε. «Το πώς φτάνουμε εκεί είναι ένα πολύ σημαντικό ερώτημα».
Ο Κομπέε συνέχισε δίνοντας έμφαση στη σημασία της διεύρυνσης της πρόσβασης στα ηλεκτρικά οχήματα. «Τα τελευταία 10 χρόνια, έχουμε δει μια αύξηση στην απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων», είπε. «Μιλάω για αυτονομία, ισχύ, ταχύτητα και, κατά συνέπεια, βάρος και τιμή». «Αυτό για εμάς είναι ανησυχητικό γιατί, ειλικρινά, αν το μέλλον ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι 2,5 τόνοι βάρους και 70.000 ευρώ ή περισσότερο τιμή, τότε δεν είναι για όλους»…
«Προφανώς, θα οδηγηθούμε σε μια μετάβαση όσον αφορά τις πηγές ενέργειας, εστιάζοντας στην ηλεκτροκίνηση», πρόσθεσε. «Θα αναπτυχθούν περισσότερες βιώσιμες πηγές ενέργειας», είπε, «και μπορούμε να ελπίζουμε ότι αυτό θα διατηρήσει την τιμή και την πηγή σε προσιτά όρια».
«Έτσι, η τρέχουσα βραχυπρόθεσμη κρίση έχει αντίκτυπο στις παραγγελίες, όπως βλέπουμε σήμερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά αυτό είναι, θα έλεγα… ίσως μια υπερβολική αντίδραση». «Και ουσιαστικά μπορούμε να περιμένουμε ότι μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο το ενεργειακό κόστος θα τεθεί υπό έλεγχο. Και σε κάθε περίπτωση, δεν νομίζω ότι θα αλλάξει τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση».