Άγκυρα σε ελληνικά «νερά» έριξε η ναυαρχίδα στα SUV της Citroen, το C5 Aircross, το οποίο πλέον διατίθεται στη χώρα μας και με plug-in υβριδική έκδοση.
Η αρχική τιμή του διαμορφώνεται στα 43.500 ευρώ για την έκδοση Feel Pack. Στις εκδόσεις Shine και Shine Pack κοστίζει 45.100 ευρώ και 45.800 ευρώ αντίστοιχα. Σύμφωνα με τη Citroen το βιβλίο των παραγγελιών του έχει ήδη ανοίξει, ενώ οι πρώτες παραδόσεις του θα πραγματοποιηθούν άμεσα.
Πάμε όμως να γνωρίσουμε καλύτερα το C5 Aircross που μπαίνει στην πρίζα. Αρχικά πρέπει να αναφέρουμε ότι πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας που χαράζει το δρόμο για τον εξηλεκτρισμό στη γκάμα της. Μάλιστα μέχρι το 2025 η Citroen θα προσφέρει από μια ηλεκτρική έκδοση στο στόλο της.
Επανερχόμαστε στο plug-in υβριδικό C5 Aircross, το οποίο τροφοδοτείται από έναν turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων PureTech προδιαγραφών Euro 6, απόδοσης 180 ίππων, από μια μπαταρία χωρητικότητας 13.2 kWh τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και από ένα ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 110 ίππων που βρίσκεται ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 των οχτώ σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση στον εμπρός άξονα.
Συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 225 ίππους και η ροπή τα 320 Nm αντίστοιχα. Ιδιαίτερα χαμηλή είναι η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου στα μόλις 1,4 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές C02 στα 32 γρ./χλμ.
Με μια πλήρη φόρτιση της η μπαταρία υπόσχεται αυτονομία 55 χλμ. (μέτρηση WLTP) για μετακινήσεις αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, επομένως αθόρυβα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και μηδενική κατανάλωση καυσίμου. Επίσης όταν κινείται ηλεκτρικά με ταχύτητες κάτω από 30 χλμ./ώρα εκπέμπει έναν τεχνητό ήχο, ώστε να γίνεται αντιληπτή η παρουσία του.
Επιπλέον κάτω από το μεσαίο καθρέπτη ανάβει ένα μπλε φως που υποδηλώνει σε αστικές ζώνες που εφαρμόζονται περιορισμοί κυκλοφορίας λόγω ρύπων ότι κινείται ηλεκτρικά. Όταν το νέο plug-in υβριδικό C5 Aircross κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 135 χλμ./ώρα. Πόσο διαρκεί όμως η φόρτιση της μπαταρίας; Από 32A Wallbox 2 ώρες, από πρίζα Green up της Legrand 14A 4 ώρες και από οικιακό δίκτυο 8A 7 ώρες.
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8 διαθέτει λειτουργία Brake, που ενισχύει την επιβράδυνση του οχήματος, όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι (ακόμα και χωρίς να πατάει το πεντάλ του φρένου),για να αυξήσει την ανάκτηση ενέργειας και επομένως την ηλεκτρική αυτονομία.
Στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ένας διακόπτης για την εναλλαγή των τριών προγραμμάτων οδήγησης, τα οποία είναι τα Electric, Hybrid και Sport. Η Citroen έχει μακρά παράδοση στον τομέα της ανάρτησης, η οποία στο νέο plug-in υβριδικό C5 Aircross περιγράφεται ως μαγικό χαλί χάρη στα Progressive Hydraulic Cushions, ενώ ο πίσω άξονας είναι πολλαπλών συνδέσμων.
Οπτικά το plug-in υβριδικό C5 Aircross είναι αναγνωρίσιμο από τις μπλε πινελιές (Anodised Blue) στη βάση του εμπρός προφυλακτήρα και χαμηλά στις εμπρός πόρτες, από το λογότυπο “h” δηλαδή hybrid στα εμπρός φτερά, από το λογότυπο hybrid στην πόρτα του χώρου αποσκευών και από την τάπα του αριστερού πίσω φτερού όπου υπάρχει η παροχή για τη σύνδεση του στην πρίζα. Στο πίσω δεξί φτερό υπάρχει βεβαίως και η τάπα για το ρεζερβουάρ καυσίμου.
Στο εσωτερικό συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών τύπου tablet αναπαυτικά φαρδιά καθίσματα τεχνολογίας Advanced Comfort και τρία αυτόνομα, συρόμενα, ρυθμιζόμενα και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα που αυξομειώνουν το χώρο αποσκευών από 460 έως 600 λίτρα.
Η εξοπλιστική λίστα του νέου plug-in υβριδικού C5 Aircross περιλαμβάνει 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενώ ξεχωρίζει το Highway Driver Assist (υποβοήθηση κίνησης σε αυτοκινητόδρομο), ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.