Το Citroen ë-C4 X κατάφερε να διανύσει στο μικρότερο χρονικό διάστημα την απόσταση των 1.000 χλμ, σε συγκριτική δοκιμή του UTAC.
Τα 1000 χλμ. αυτονομίας ακόμα είναι άπιαστο όνειρο για τα μαζικής παραγωγής ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ ελάχιστα είναι και τα συμβατικά αυτοκίνητα που μπορούν να διανύσουν 1.000 χλμ με ένα γέμισμα και είναι κυρίως diesel.
Citroen: Διέπρεψε στο ράλι 1.000 χλμ στην πίστα υψηλών ταχυτήτων Mortefontain
Είναι λοιπόν δεδομένο πως για να διανύσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 1.000 χλμ, θα χρειαστεί στην καλύτερη περίπτωση μία φόρτιση, οπότε ο ανεξάρτητος φορέας UTAC, που διενεργεί διάφορα τεστ και δοκιμές στον κλάδο της αυτοκίνησης, διοργάνωσε αυτόν τον πρωτότυπο αγώνα.
Ο UTAC επέλεξε 4 δημοφιλή ηλεκτρικά μοντέλα, με παρόμοια αυτονομία, τη Citroen ë-C4 X, το Volkswagen ID3, το Renault Megane E-TECH και το MG 4.
Το ηλεκτρικό αυτό ράλι είχε τους παρακάτω όρους:
1) Έναρξη του αγώνα στο 100% της μπαταρίας
2) Σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα στην πίστα υψηλών ταχυτήτων Mortefontain
3) Στάση για φόρτιση μόλις η στάθμη της μπαταρίας πέσει στο 10%
4) Φόρτιση μέχρι το 80% σε φορτιστές 50 kW και 100 kW εναλλάξ, μέχρι την ολοκλήρωση των 1.000 χλμ.
Κάθε 100 χλμ., οι οδηγοί κατέγραφαν τις καταναλώσεις των μοντέλων και τελικά απαιτήθηκαν 5 φορτίσεις για κάθε μοντέλο.
Citroen ë-C4 X: 14 λεπτά πιο σύντομα στα 1.000 χλμ
Ο τελικός νικητής, το Citroen ë-C4 X στην έκδοση των 156 ίππων χρειάστηκε 11 ώρες και 57 λεπτά για να διανύσει τα 1.000 χλμ., με τους όρους του UTAC, ενώ τ’ ανταγωνιστικά μοντέλα χρειάστηκαν από 14 έως 67 λεπτά περισσότερα, με την κατανάλωσή ενέργειας να κυμαίνεται στις 20 kWh.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Citroen, το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στην καλύτερη διαχείριση της ενέργειας και στους ταχύτερους χρόνους φόρτισης του γαλλικού μοντέλου, ειδικά σε φορτιστές 100 kW, παρά το γεγονός ότι θεωρητικά υστερεί σε αυτονομία σε σχέση με τους ανταγωνιστές του. Επιπροσθέτως, στη χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας, συμβάλλει και η αεροδυναμική του, που είναι σημαντικό στοιχείο στις υψηλές ταχύτητες στον συγκεκριμένο αγώνα, ενώ οι τυποποιημένες μετρήσεις αυτονομίας, αφορούν μεικτό κύκλο.