Το 1934 αποκαλύφτηκε για πρώτη φορά το Citroen Traction Avant, που έθεσε νέα πρότυπα στην αυτοκίνηση, κατοχυρώνοντας 100 πατέντες.
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, υδραυλικά φρένα, αυτοφερόμενο αμάξωμα και ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς. Αν αυτά σήμερα θεωρούνται δεδομένα, για το 1934 ήταν κάτι το εξωπραγματικό.
Αν και αρχικά είχε την ονομασία «7», λόγω της… φορολογικής του κλάσης, σύντομα βαφτίστηκε Traction Avant λόγω της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς. Διατηρήθηκε στην παραγωγή μέχρι το 1957, με περισσότερες από 760.000 πωλήσεις και αποτελεί ακόμα και σήμερα σημείο αναφοράς για τη γαλλική εταιρεία.
Citroen Traction Avant: 100 κατοχυρωμένες πατέντες
Το Traction Avant ήταν τόσο καινοτόμο για την εποχή του που η Citroen κατοχύρωσε 100 πατέντες, με κυριότερες την ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς με ράβδους στρέψης, το αυτοφερόμενο αμάξωμα που μείωσε σημαντικά το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ διέθετε και… αυτόματο κιβώτιο!
Η Traction Avant, δεν ήταν μόνο σημαντικό αυτοκίνητο για τις καινοτομίες του. Μη ξεχνάμε πως ολόκληρη η υφήλιος τη δεκαετία του 1930 προσπαθούσε να ξεπεράσει το «κραχ» του 1929, οπότε θα έπρεπε τα αυτοκίνητα να είναι και προσιτά, ώστε να είναι κερδοφόρα.
Τον Απρίλιο του 1934 που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το Traction Avant, εξοπλιζόταν με κινητήρα 1.3 λίτρων και απόδοση 32 ίππους, ενώ λίγους μήνες αργότερα η χωρητικότητα αυξήθηκε στα 1.5 λίτρα και η ισχύς στους 35 ίππους, που ήταν αρκετοί για να δώσουν τελική ταχύτητα 100 χλμ./ώρα.
Το ίδιο καλοκαίρι το Traction Avant απέκτησε και.. σπορ έκδοση με κινητήρα 1.9 λίτρων και ισχύ 46 ίππων και τελική ταχύτητα 115 χλμ./ώρα, αν και η έκπληξη ήρθε στην Έκθεση του Παρισιού τον Οκτώβριο του 1934.
Εκεί παρουσιάστηκε ένα από τις πιο σπάνια Citroen Traction Avant, το 22 όπως ονομάστηκε με V8 κινητήρα 3.8 λίτρων, ισχύ 100 ίππους και τελική ταχύτητα 140 χλμ./ώρα.
Το Citroen Traction Avant σίγουρα αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα του 20ου αιώνα, καθώς πολλές από τις καινοτομίες του υιοθετήθηκαν και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Μη ξεχνάμε άλλωστε πως η συντριπτική πλειοψηφία των σημερινών αυτοκινήτων είναι… προσθιοκίνητα.