Κυριακή μεσημέρι φωτογραφίζουμε στο κέντρο της πρωτεύουσας το ανανεωμένο CitroenC3, κάτω από το εμπρός καπό του οποίου βρίσκεται μια απόδειξη ότι τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα δεν έχουν πεθάνει, ούτε τους έχει απαγορευτεί η είσοδος στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Η πραγματικότητα
Οι «Κασσάνδρες» λοιπόν που προέβλεπαν δυσοίωνο το εγγύς μέλλον των πετρελαιοκινητήρων οφείλουν να παραδεχτούν τα εξής. Προφανώς οι πετρελαιοκινητήρες δε βρίσκονται στο απόγειο τους, όπως πριν μερικά χρόνια, (τα 3κύλινδρα μοτέρ ενός λίτρου και 1.2 λίτρου καταδίκασαν κατά μια άποψη τους μικρούς πετρελαιοκινητήρες) όμως σίγουρα δεν έχουν εξαφανιστεί από το χάρτη. Απλά έχουν περιοριστεί, λόγω εξηλεκτρισμού των νέων μοντέλων.
Συνεχίζει να χτυπά η «καρδιά»
Ο παραπάνω πρόλογος έγινε ώστε να καταστεί σαφές ότι το ανανεωμένο C3 τρίτης γενιάς με το γνώριμο 1.5 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα. έχει λόγο ύπαρξης. Υπενθυμίζουμε ότι ο συγκεκριμένος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 100 ίππους (3.750 σ.α.λ.) και 250 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.). Είναι ροπάτος, αρκετά ελαστικός, τραβάει γερά από χαμηλά, παράγει λίγο τραχύ ήχο, ενώ διακρίνεται για την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καύσιμου. Εντός της πόλης και χωρίς ιδιαίτερο πνεύμα οικονομικής οδήγησης καταγράψαμε 6,4 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο «φλερτάρεις» με τα 5,0 λίτρα/100 χλμ., επομένως το πετρελαιοκίνητο C3 κλείνει το μάτι στους «χιλιομετροφάγους» (επίσημη μέτρηση 3,2 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 86 γρ./χλμ.-Euro 6d-Temp). Συνεργάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο, το οποίο έχει σχετικά αραιή κλιμάκωση στις 5 σχέσεις του, ενώ μέτρια αίσθηση προσφέρει ο λεβιές του. Από πλευράς επιδόσεων ικανοποιεί για τα δεδομένα επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 10.2 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα.
Εικόνα που μαγνητίζει
Πάμε τώρα να δούμε που και πόσο έχει αλλάξει το ανανεωμένο C3. Με διακριτικές επεμβάσεις το δημοφιλές μικρό γαλλικό μοντέλο έγινε ακόμα πιο νεανικό και μοντέρνο, ενώ απέκτησε αμέτρητες επιλογές εξατομίκευσης. Στη μάσκα οι δυο παράλληλες λωρίδες χρωμίου, επεκτεινόμενες από τα διακριτικά του λοχία, το έμβλημα δηλαδή της Citroen, φτάνουν μέχρι τα εμπρός φωτιστικά σώματα, τα οποία παραμένουν δυο επιπέδων. Νέας σχεδίασης είναι οι δίχρωμες 16αρες ζάντες και τα τρία Airbumps (θύλακες αέρα) χαμηλά στις πόρτες. Λευκές πινελιές υπάρχουν στο πλαίσιο των προβολέων ομίχλης, στα πρώτα Airbumps, στα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών στο διακοσμητικό αυτοκόλλητο στην πίσω κολόνα, ενώ ασορτί είναι και η οροφή. Οι εξωτερικές διαστάσεις του παραμένουν συμπαγείς (μήκος 3.996 χλστ./πλάτος 1.829 χλστ./ύψος 1.474 χλστ.), επομένως το ανανεωμένο C3 συνεχίζει να ελίσσεται εύκολα μέσα στα στενά της πόλης.
Εσωτερικό
Ακόμα πιο διακριτικές οι αλλαγές στα ενδότερα του ανανεωμένου C3, καθώς περιορίζονται στη ξύλινη επένδυση στο ταμπλό, στα νέα σχέδια και χρώματα για τα καθίσματα. Τα εμπρός φαρδιά καθίσματα, τεχνολογίας πλέον “AdvancedComfort”, είναι ιδιαίτερα αναπαυτικά θυμίζοντας πολυθρόνες, χάρη στον ειδικό αφρό γέμισης και στην ενισχυμένη οσφυϊκή υποστήριξη τους. Το «παρών» συνεχίζει να δίνει η κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών και οι χειρολαβές τύπου τσάντας στα πάνελ των θυρών με τα πλαστικά να παραμένουν όλα σκληρά, αλλά με στιβαρή συναρμογή. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 300 λίτρα, έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ κάτω από το δάπεδο του βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης.
Διαβάστε εδώ την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 83 ίππων
Στο δρόμο
Το ανανεωμένο C3 πιστό στην παράδοση της Citroen, διατηρεί τη μαλακή του ανάρτηση, η οποία είναι ιδανική για τη «βομβαρδισμένη» ελληνική άσφαλτο με τις αμέτρητες λακκούβες και τα μπαλώματα, χωρίς όμως να υπονομεύει τα κρατήματα στις στροφές. Την άνεση και όχι τόσο την ακρίβεια έχει ως βασικό του προσανατολισμό το ελαφρύ τιμόνι, ενώ τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω «πιάνουν» έγκαιρα και αποτελεσματικά.
Σε ποιους απευθύνεται
Αν διανύετε πολλά χιλιόμετρα εντός και εκτός πόλης, θέλετε να ξεχωρίζετε με το στυλ σας και αναζητάτε ένα «σύντροφο» οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, τότε το ανανεωμένο πετρελαιοκίνητο C3 σίγουρα είναι ελκυστικό στα μάτια σας. Η αρχική τιμή του στην έκδοση Flair διαμορφώνεται στα 15.800 ευρώ.