Η μόδα των τελευταίων ετών είναι σίγουρα τα SUV αμαξώματα, ωστόσο όλο και συχνότερα βλέπουμε ότι υιοθετούν coupe γραμμή, κάτι που μας επιβεβαιώνει και το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.5.
Στην ουσία πρόκειται για το γνωστό μας ID.4 με κεκλιμένη γραμμή οροφής, καθώς αυτή είναι βασική σχεδιαστική διαφορά ανάμεσα τους. Ομολογουμένως το νέο ID.5 δείχνει σαφώς πιο κομψό και δυναμικό, ενώ κλείνει πονηρά το «μάτι» σε ένα πιο νεανικό αγοραστικό κοινό.
To εμπρός τμήμα του νέου ID.5 είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό του ID.4, ωστόσο το πίσω τμήμα κάνει τη διαφορά, καθώς εκεί «σβήνει» απαλά η κεκλιμένη γραμμή της οροφής, επεκτεινόμενη στις πίσω κολόνες.
Παρατηρήστε επίσης και τη διακριτική αεροτομή που ενσωματώνεται στη βάση του πίσω παρμπρίζ. Περνάμε τώρα στο εσωτερικό όπου το σκηνικό έχει μεταφερθεί αυτούσιο από το ID.4, ενώ ξεχωρίζει η κεντρική μεγάλη οθόνη αφής, το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στην κολόνα του οποίου είναι ενσωματωμένο το χειριστήριο για την κίνηση του οχήματος.
Κρυφός Led φωτισμός υπάρχει κατά μήκος του ταμπλό και στα πάνελ των εμπρός θυρών, ενώ δε θυσιάστηκε η πρακτικότητα στο βωμό της coupe αισθητικής, καθώς σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 549 λίτρα και 1.561 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Δείτε ακόμα: Χωρίς τιμόνι και πόρτες με φωτοκύτταρο! Από το μέλλον έρχεται το νέο Volkswagen OnePod Concept
Το ID.4 διαθέτει πλέον στη γκάμα του την πιο ισχυρή και σπορ έκδοση GTX, κάτι για το οποίο δε ζηλεύει το νέο ID.5. Η Volkswagen φρόντισε από το ντεμπούτο του το νέο ID.5 να έχει στη φαρέτρα του την έκδοση GTX.
Όπως και στο ID.4 GTX υπάρχουν δυο ηλεκτροκινητήρες, ένας τοποθετημένος σε κάθε άξονα. Ο μπροστινός παράγει 109 ίππους και 162 Nm ροπής, ενώ ο πίσω 204 ίππους και 310 Nm ροπής. Συνδυαστικά το νέο ID.5 GTX αποδίδει 229 ίππους, ενώ μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ ώρα εντός 6,3 δευτ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας.
Η βασική έκδοση Pro του νέου ID.5 διαθέτει ένα μονό ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ο οποίος αποδίδει 174 ίππους και 310 Nm ροπής ή 204 ίππους και 310 Nm ροπής στο ID.5 Pro Performance. Σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα είναι 160 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 10,4 δευτ. και 8,4 δευτ. αντίστοιχα.
Ανεξαιρέτως κάθε ID.5 χρησιμοποιεί μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh, η οποία στις εκδόσεις Pro, και Pro Performance προσφέρει αυτονομία 520 χλμ., ενώ στην GTX 480 χλμ. Σε σταθμό φόρτισης AC ή σε οικιακό wall box, μπορεί να φορτιστεί με ισχύ έως και 11 kW, ωστόσο σε ταχυφορτιστές μπορεί να φορτιστεί με ισχύ έως και 135 kW, αποκτώντας έτσι αυτονομία 320-390 χλμ., εντός μόλις 30 λεπτών.
Τα νέα ID.5 και ID.5 GTX προορίζονται για την Ευρώπη, στην οποία θα φτάσουν το πρώτο τρίμηνο του 2022, ενώ η Volkswagen δεν αποκλείει να διευρύνει την παρουσία τους και σε άλλες αγορές.