Παρότι το Born είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Cupra πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα. Με ποιο τρόπο;
Αποδεικνύοντας ότι επιδόσεις και σπορ χαρακτήρας μπορούν να συμβαδίσουν με την τάση της ηλεκτροκίνησης. Στη Βαρκελώνη λοιπόν είχαμε την πρώτη μας σύντομη γνωριμία, εκτός από το νέο Cupra Tavascan και με τη νέα κορυφαία έκδοση VZ του Born.
Cupra Born VZ: Είναι αλλά και φαίνεται γρήγορο
Οι πιο άγριες διαθέσεις του νέου Born VZ είναι εμφανείς μόλις σταθείς απέναντι του. Πατάει σε φαρδύτερα ελαστικά υψηλών επιδόσεων και φαρδύτερους τροχούς 20 ιντσών, οι οποίοι προσφέρονται σε δυο νέα σχέδια, ενώ είναι σφυρήλατοι ή με τρισδιάστατα χάλκινα ένθετα. Επιπλέον το λογότυπο VZ και το όνομα της Cupra στο πίσω τμήμα είναι σε σκούρο χρώμιο. Η παλέτα για το αμάξωμα του Born VZ περιλαμβάνει δυο νέες αποχρώσεις, την αποκλειστική σκούρα πράσινη “Dark Forest” και τη μαύρη “Midnight Black”.
Cupra Born VZ: Σε βάζει κατευθείαν στο κλίμα
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Born VZ εντυπωσιάζεσαι αμέσως από τα στάνταρ και αποκλειστικά CUP Bucket μπροστινά καθίσματα τα οποία έχουν ενιαία προσκέφαλα, ενώ η δομή τους «σφιχταγκαλιάζει» το σώμα, προσφέρνοντας εξαιρετική πλευρική στήριξη. Οι πλάτες των CUP Bucket καθισμάτων είναι κατασκευασμένες, από ένα φιλικό προς το περιβάλλον υλικό, τις ίνες λιναριού. Το συγκεκριμένο υλικό παρέχει το ίδιο επίπεδο ασφαλείας με τις ίνες ανθρακονήματος, ενώ μειώνει τη χρήση πλαστικού και τις εκπομπές CO2 κατά 49%.
Υπάρχουν όμως και άλλα βιώσιμα υλικά στα CUP Bucket καθίσματα του Born VZ, όπως το ύφασμα Seaqual Yarn της ταπετσαρίας, το οποίο δημιουργείται από πλαστικά απόβλητα που εξάγονται από τη θάλασσα. Επιπλέον γίνεται χρήση μικροϊνών Dinamica που κατασκευάζεται από 73% ανακυκλωμένο πολυεστέρα.
Το ψηφιακό κόκπιτ του Born VZ είναι φυσικά εστιασμένο στον οδηγό. Ο ανασχεδιασμένος επιλογέας κίνησης του οχήματος βρίσκεται τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού προσφέροντας ευκολότερη πρόσβαση και καλύτερη εργονομία. Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν paddles για ρύθμιση του επιπέδου ανάκτησης ενέργειας σε τρία επίπεδα. Έτσι όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια τροφοδοτώντας με ενέργεια την μπαταρία.
Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται τοποθετημένη μια νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής 12,9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ενώ στη βάση της υπάρχει μια μπάρα αφής ώστε ο οδηγός να προσαρμόζει διαισθητικά τον κλιματισμό και την ένταση του ήχου. Προαιρετικό είναι το νέο ηχοσύστημα με 10 ηχεία και ισχύ 425 Watt που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Sennheiser.
Η καμπίνα φωτίζεται με την τεχνολογία Smart Light, η οποία περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό. Σημειώνεται ότι δεν πρόκειται για συνηθισμένο κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό, αλλά για μια νέα διάσταση στην επικοινωνία ανθρώπου-οχήματος. Οριζόντιες full-LED λυχνίες «τυλίγονται» σε όλο το πλάτος του ταμπλό αναβαθμίζοντας συγκεκριμένες λειτουργίες και εκδίδοντας προειδοποιήσεις και ενδείξεις, τόσο στον οδηγό όσο και στους υπόλοιπους επιβάτες.
Cupra Born VZ: Το ρεύμα του σε τινάζει
H Cupra βάπτισε τη νέα έκδοση VZ του Born από την ισπανική λέξη veloz που σημαίνει γρήγορο. Στόχος του είναι να προκαλέσει «ηλεκτροσόκ» στην άσφαλτο με τη δύναμή του, η οποία πηγάζει από τον πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 326 ίππους (240 kW ) και πλουσιοπάροχη ροπή που φτάνει μέχρι τα 545 Nm. Σε σύγκριση με την έκδοση e-Boost η ισχύς και η ροπή έχουν αυξηθεί κατά 40% και 75% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί μόλις 5,7 δευτ. (1 δευτ. ταχύτερα) και η τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 200 χλμ./ώρα (+40 χλμ./ώρα).
Η μπαταρία του, καθαρής χωρητικότητας 79 kWh (+2 kWh), υπόσχεται με μια πλήρη φόρτιση 570 χλμ. αυτονομίας. Μπορεί να φορτίσει από εναλλασσόμενο οικιακό ρεύμα ΑC 11 kW, ενώ σε DC ταχυφορτιστή έως 185 kW φτάνει από 10-80% σε λιγότερα από 30 λεπτά.
Cupra Born VZ: Στο δρόμο συναρπάζει
Οι μηχανικοί της Cupra φρόντισαν να αναδείξουν ακόμα περισσότερο τον οδηγικό χαρακτήρα του νέου Born VZ με αναβαθμισμένη ανάρτηση DCC Sport, που «καθηλώνει» το αμάξωμα στην άσφαλτο και μειώνει τις κλίσεις στις στροφές. Επιπλέον το ακριβέστατο και με σωστό βάρος σύστημα διεύθυνσης έχει αναβαθμιστεί με νέο hardware και λογισμικό προκειμένου να αποκτήσει πιο σπορ αίσθηση. Ενισχυμένα είναι επίσης τα φρένα, καθώς είναι πιο ισχυρά με το πεντάλ να έχει καλύτερη και πιο φυσική αίσθηση. Πατώντας δυνατά το γκάζι κολλάς στην πλάτη του καθίσματος, ενώ αντίστοιχα το Born VZ «βεντουζώνει» στην άσφαλτο ακόμα και σε ορεινές διαδρομές με αρκετό στροφιλίκι, όπου εκεί το απολαύσαμε περισσότερο.
Cupra Born VZ: Ασπίδα ασφαλείας
Γεμάτη είναι η λίστα με τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας του νέου Born VZ. Το νέο Connected Travel Assist συνδυάζει το Adaptive Cruise Control (ACC) με το Lane Assist (υποβοήθηση παραμονής του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας), ενώ προσφέρει επίσης υποστήριξη αλλαγής λωρίδας κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους.
Το νέο Remote Park Assist επιτρέπει στον οδηγό να ολοκληρώσει τον ελιγμό στάθμευσης με το smartphone του, ενώ με το Trained Parking Assist το όχημα μαθαίνει πώς να παρκάρει μόνο του σε γνωστά σημεία. Παράλληλα η Top View Camera παρέχει στους οδηγούς μία εικόνα 360º του οχήματος και του περιβάλλοντός του. Το Side Assist, παρέχει προστασία από οχήματα που βρίσκονται σε «νεκρή» γωνία, το Front Light Assist ελέγχει αυτόματα τη λειτουργία των προβολέων, το Dynamic Road Sign Display εμφανίζει την τοπική οδική σήμανση και το Exit Warning ανιχνεύει εξωτερικά εμπόδια κατά την έξοδο όταν το όχημα είναι σταθμευμένο.
Στη χώρα μας το κορυφαία Cupra Born VZ αναμένεται να κάνει απόβαση τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ οι τιμές του θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα.