Το Born είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Cupra, της εταιρείας η οποία μέχρι πριν λίγα χρόνια αποτελούσε κομμάτι της SEAT, το οποίο αναλάμβανε τις πιο ισχυρές εκδόσεις των ισπανικών μοντέλων, όμως πλέον έχει ανεξαρτητοποιηθεί και σταδιακά χτίζει δική της γκάμα.
Το Cupra Born έχει πάρα πολλά κοινά στοιχεία με το Volkswagen ID.3, καθώς το γερμανικό μοντέλο αποτελεί τη βάση του. Εν τούτοις, πρόκειται για μία εκδοχή του η οποία είναι σαφώς πιο “άγρια” σε εμφάνιση, αλλά έχει και περισσότερη δύναμη, ανάλογα την έκδοση που θα επιλέξει ο αγοραστής.
Εμφάνιση
Κοιτάζοντας το Born κάποιος μπορεί εύκολα να καταλάβει τη συγγένεια με το ID.3, καθώς συνολικά η σιλουέτα των δύο αυτοκινήτων έχουν πάρα πολλές ομοιότητες. Ωστόσο, οι σχεδιαστές της ισπανικής εταιρείας έχουν προχωρήσει σε πολλές αλλαγές,ώστε να κάνουν το Born να έχει τη δική του προσωπικότητα.
Άγνωστες λεπτομέρειες που ξαφνιάζουν στο πρώτο ηλεκτρικό Cupra (video)
Οι μεγαλύτερες επεμβάσεις έχουν γίνει μπροστά και πίσω, με τα πλαϊνά να επηρεάζονται σε μικρότερο βαθμό. Μπροστά το καπό έχει μεγαλύτερη γωνία, οπότε δείχνει σαφώς πιο επιθετικό, τα φωτιστικά σώματα έχουν πιο έντονες ακμές ενώ και η απομίμηση γρίλιας στο κάτω μέρος έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις.
Όσον αφορά το πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα είναι πιο τριγωνικά, στοιχείο που χαρακτηρίζει την Cupra, ενώνονται μεταξύ τους με μία φωτεινή γραμμή, ενώ κοιτώντας χαμηλά θα δούμε τον διαχύτη ο οποίος είναι αρκετά μεγάλος, θυμίζοντας κάτι από supercars.
Εσωτερικό
Στην καμπίνα έχει γίνει κάτι αντίστοιχο. Προέρχεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το ID.3, όμως έχουν γίνει επεμβάσεις ώστε να αλλάξει η τελική εικόνα.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του Born έχει διαφορετικά γραφικά, το πλαίσιο της οθόνης 12 ιντσών του infotainment είναι πιο τετράγωνο, ενώ το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών έχουν ανασχεδιαστεί. Επιπλέον, η κεντρική κονσόλα είναι πιο ψηλά τοποθετημένη, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί ως βασικά χρώματα το μαύρο και εκείνο του χαλκού, δηλαδή ο συνδυασμός που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της Cupra.
Ειδική αναφορά αξίζει στα καθίσματα τα οποία εκτός από τη στήριξη που προσφέρουν και τις όμορφες ραφές που διαθέτουν, έχουν ένα άλλο ξεχωριστό χαρακτηριστικό. Η επένδυσή τους είναι κατασκευασμένη από ανακυκλωμένα πλαστικά, τα οποία προέρχονται από θάλασσες και εκβολές ποταμών.
Κινητήρας – μπαταρία – επιδόσεις
Το Cupra Born θα προσφέρεται μόνο με έναν κινητήρα ο οποίος σε όλες τις εκδόσεις θα είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Αυτό που θα αλλάζει είναι η ισχύς του, η οποία θα σχετίζεται σε κάποιο βαθμό με το μέγεθος της μπαταρίας. Πάμε να δούμε ποιοι θα είναι οι διαθέσιμοι συνδυασμοί.
Ξεκινώντας από τα χαμηλά έχουμε έκδοση με μπαταρία στις 45 kWh και κινητήρα με ισχύ 150 ίππων. Η αυτονομία φτάνει τα 340 χλμ. και το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 8.9 δευτερόλεπτα.
Ένα σκαλί πιο πάνω η μπαταρία μεγαλώνει στις 58 kWh και πλέον ο κινητήρας αποδίδει 204 ίππους. Αυτές οι δύο αλλαγές φέρνουν την αυτονομία στα 420 χλμ. και το 0-100 χλμ./ώρα στα 7.3 δευτερόλεπτα.
Η τρίτη επιλογή στο θέμα του κινητήρα φτάνει τους 231 ίππους και μπορεί να συνδυαστεί τόσο με την μπαταρία των 58 kWh, όσο και με τη μεγαλύτερη των 77 kWh. Με την πρώτη η αυτονομία παραμένει στα 420 χλμ. ενώ με τη δεύτερη τα διαθέσιμα χλμ. ανεβαίνουν στα 550.
Όσο για τις επιδόσεις, το μοτέρ των 231 ίππων με την μπαταρία των 58 kWh χρειάζεται 6.6 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ με την μπαταρία των 77 kWh απαιτούνται 7 δευτερόλεπτα. Στην τελευταία περίπτωση απαιτείται περισσότερος χρόνος λόγω του αυξημένου βάρους.
Στην ουσία, το μοτέρ των 231 ίππων είναι ακριβώς το ίδιο με εκείνο των 204 ίππων, απλά υπάρχει μια επιλογή η οποία ανεβάζει την ισχύ του κατά 27 ίππους για περιορισμένο χρονικό διάστημα, μόνο μετά από επιλογή του χρήστη.
Φόρτιση
Η φόρτιση στο Cupra Born έχει πολλά κοινά στοιχεία με το ID.3. Σε όλες τις εκδόσεις ο ανεφοδιασμός με ρεύμα μπορεί να γίνει με ισχύ που φτάνει μέχρι και τα 100 kW, ενώ όταν η μπαταρία είναι η μεγαλύτερη με τις 77 kWh, η ισχύς φόρτισης μπορεί να φτάσει τα 125 kW. Σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται 35 λεπτά για να πάει από το 5%, στο 80%.
Η έναρξη της παραγωγής αναμένεται τον Σεπτέμβριο και κάπου εκεί θα μάθουμε και περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την τιμή, ενώ υπάρχει ένα ερωτηματικό σχετικά με το αν η Cupra σκοπεύει να δημιουργήσει κάποια ακόμα ισχυρότερη έκδοση του Born ή γιατί όχι μία που θα έχει τετρακίνηση, με την τοποθέτηση δεύτερου κινητήρα στον μπροστά άξονα.