Και πως να μην αντιλαλούν, αρκεί να δείτε τις 4 εξατμίσεις στις άκρες του διαχύτη που σας βάζουν κατευθείαν στο πνεύμα.
Αυτή η σιλουέτα του Formentor με τα δύο γράμματα VZ (από τα αρχικά Veloz) καθώς και από τον αριθμό 5 που υπογραμμίζει τον αριθμό των κυλίνδρων του βενζινοκινητήρα.
Με δύο λόγια το Formentor VZ5 είναι η πιο ισχυρή έκδοση του μοντέλου αλλά και η πιο σπορ.
Κάτω από το μακρύ καπό φιλοξενείται ο 5κύλινδρος εν σειρά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2.5 λίτρων, ισχύος 390 ίππων, με ροπή 480 Nm, που συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο DSG-paddles στο τιμόνι- με κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Και κάνοντας αναφορά σε τροχούς το Formentor VZ5 «πατάει» σε ελαστικά 255/35 με ωραίες δίχρωμες ζάντες 20 ιντσών, προσφέροντας θέα στο χρώμα του χαλκού 6πίστονες δαγκάνες της Acebono με δίσκους 375 χλστ. για μπροστά και 310 χλστ. για πίσω.
Στο εσωτερικό, το οποίο παρεμπίπτοντος είναι προσεγμένο και δε θα μπορούσε να ήταν και αλλιώς καθώς η Cupra πλασάρει το Formentor στις premium κατηγορίες, σας καλωσορίζει στο ψηφιακό περιβάλλον με 300 χλμ./ώρα ένδειξη στο καντράν που ανεβάζει την αδρεναλίνη ενώ η οθόνη ψυχαγωγίας 12 ιντσών καταργεί κάθε μπουτόν και διακόπτη καθώς όλες οι λειτουργίες γίνεται με την διαδικασία της αφής.
Τα καθίσματα -τύπου bucket- ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, με μνήμες και ενιαία προσκέφαλα.
Το εργονομικό τιμόνι εκτός από τα κλασικά χειριστήρια φέρει και δύο επιπλέον μπουτόν.
Το ένα για το start/stop του κινητήρα και το άλλο για το drive mode που περιλαμβάνει 6 προγράμματα, Comfort, Sport, Cupra, Drift, Individual, και off-road καθώς μπορεί το Formentor VZ5 να είναι ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο, αλλά ανήκει στην κατηγορία των SUV. Που σημείνει ότι δεν προορίζεται για να ανακαλύψετε τον Όλυμπο ή την Πίνδο, αλλά μπορεί να αφήσετε τη μουντή άσφαλτο και να ακολουθήσετε το σχετικά ήπιο μονοπάτι, καθώς μην ξεχνάμε ότι και τα ελαστικά είναι χαμηλού προφίλ, ασφάλτινων προδιαγραφών.
Και στο δρόμο;
Η παράσταση αρχίζει. Όρεξη να έχετε για να βρείτε διαδρομή ώστε το Formentor VZ5 να απλώσει το χαρακτήρα του, με το ακριβές τιμόνι-2 στροφές από άκρη σε άκρη- και τα φρένα που θυμίζουν άγκυρα.
Ο κινητήρας έχει απόθεμα ισχύος που όσο πατάς τόσο αποκρίνεται, αλλά και τόσο ανεβαίνει η κατανάλωση που ξεπερνάει τα 12 λίτρα/100 χλμ.
Βέβαια όταν οδηγείς μέσα στις κόκκινες γραμμές, επόμενο είναι η κατανάλωση να σκαρφαλώνει. Από την άλλη το Formentor VZ5 μπορείς να το «κινήσεις» με χαμηλές στροφές, απολαμβάνοντας τον αγαπημένο σου σταθμό στα FM από το πολύ καλό Hi-Fi system, αλλά αυτό δεν είναι το ζητούμενο.
Όταν έχεις 390 ίππους στο δεξί πεντάλ θέλεις να ξεφύγεις, σε προκαλεί όλη αυτή για την περίπτωση μαύρη σιλουέτα.
Εντός του αστικού ιστού το Formentor VZ5 ταλαιπωρεί οδηγό και επιβάτες.
Είναι οι σκληρές αναρτήσεις και επειδή οι ελληνικοί δρόμοι με τα φρεάτια, τα μπαλώματα, τις λακκούβες θυμίζουν τοπίο πολέμου, οι κακοτεχνίες περνούν στο εσωτερικό,
Εδώ θεωρούμε πιο ισορροπημένο το Formentor VZ με το 2λιτρο σύνολο με τους 310 ίππους. Εχει την ισχύ του και στον σπορ χαρακτήρα, αλλά δεν είναι τόσο απόλυτο όπως το VZ5, που θα θέλαμε πιο μεγάλα paddles ώστε να δώσει ακόμα περισσότερο σπορ τόνο.
Κατά τα άλλα 410 λίτρα είναι ο χώρος των αποσκευών, η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 250 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 4,2 δευτ. και οι εκπομπές WLTP 231 γρ./χλμ.
Το Formentor VZ5 απευθύνεται σε όσους στο DNA τους υπάρχει η σπίθα του βολάν, ώστε να ευχαριστηθούν αυτά που τους προσφέρει το αυτοκίνητο σε οδική συμπεριφορά και ισχύ.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 66.490 ευρώ.
Διαβάστε ακόμα
.