Η Cupra έχει βάλει στον πάγο το επερχόμενο Tavascan, με την κυριολεκτική όμως σημασία της λέξης, καθώς δεν έχει σταματήσει η ανάπτυξή του.
Αντιθέτως, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της ισπανικής εταιρείας πραγματοποίει σκληρές χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στη Σουηδική Λαπωνία, όπου το θερμόμετρο δείχνει έως και -35 βαθμούς Κελσίου.
Στόχος της Cupra είναι να διασφαλίσει την αντοχή και αξιοπιστία του νέου Tavascan ακόμα και κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες, με αντιπάλους το τσουχτερό κρύο, τον αέρα, το χιόνι και τον πάγο. Στη μυστική τοποθεσία, όπου πραγματοποιήθηκαν οι εν λόγω δοκιμές, το νέο Tavascan παρέμεινε 1.100 μέρες, από το Νοέμβριο έως το Μάρτιο.
Εκεί βρέθηκαν πάνω από 100 μηχανικοί του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Cupra, ο Αντιπρόεδρος του τμήματος, Δρ. Βέρνερ Τιτζ, ο πιλότος της ομάδας ABT Cupra στη Formula E και πρεσβευτής της μάρκας, Λούκας ντι Γκράσι, ώστε να συμβάλει με τις γνώσεις και την πείρα του, στην τελειοποίηση του νέου Tavascan.
Σύμφωνα με το βιογραφικό του έχει υπάρξει οδηγός δοκιμών, βοηθώντας στην ανάπτυξη τόσο των μονοθεσίων, όσο και των αγωνιστικών ελαστικών. Ο 39χρονος Βραζιλιάνος οδηγός για την εμπειρία του αυτή δήλωσε: «Έχω οδηγήσει σε όλο τον κόσμο εδώ και πολλά χρόνια, αλλά αυτή είναι το πρώτη φορά που οδηγώ σε τόσο ακραίες συνθήκες πάγου. Η απόκριση του αυτοκινήτου είναι εκπληκτική, λατρεύω το Tavascan! Είναι πολύ ακριβές, ελεγχόμενο και καταπληκτικό στην οδήγηση».
Cupra Tavascan: Σκληρές δοκιμασίες
Όπως θα δείτε στο παρακάτω βίντεο το πρόγραμμα περιλάμβανε δοκιμή πέδησης σε επιφάνεια που συνδυάζει πάγο και άσφαλτο για να αξιολογηθεί η πρόσφυση και ο έλεγχος του νέου Tavascan. Παράλληλα ο Λούκας ντι Γκράσι οδήγησε με υψηλότερες ταχύτητες σε πίστα που είχε διαμορφωθεί πάνω σε παγωμένη λίμνη, ενώ εντυπωσιάστηκε από το πόσο καλά μπορεί να διαχειριστεί την υπερστροφή του Tavascan, με τη συμβολή της τετρακίνησης και του συστήματος ελέγχου ευστάθειας (ESC). Το ηλεκτρικό SUV έπρεπε να διανύσει 30.000 χιλιόμετρα, μέρα και νύχτα, προκειμένου οι μηχανικοί να παρακολουθήσουν τη συμπεριφορά του σε διάφορες επιφάνειες και να βελτιστοποιήσουν τις επιδόσεις του.
Υπενθυμίζουμε ότι το νέο Tavascan θα είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής της Cupra, ενώ χάρη στους δυο ηλεκτροκινητήρες η ισχύς του θα φτάνει έως και 340 ίππους. Το ισχυρότερο Tavascan VZ μπορεί να φτάσει από στάση στα 50 χλμ./ώρα σε μόλις 2,4 δευτ. και στα 100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτ. Η μπαταρία του, χωρητικότητας 77 kWh, υπόσχεται αυτονομία σχεδόν 550 χλμ., ενώ από ταχυφορτιστή ισχύος 135kW μπορεί να φορτίσει από 10-80% εντός μόλις 30 λεπτών, ανακτώντας αυτονομία 100 χλμ. σε μόλις 7 λεπτά!