Προτού το νέο Cupra Terramar πάρει «σάρκα και οστά» χρειάστηκε να σμιλευτεί προσεκτικά η κάθε του επιφάνεια.
Για το σκοπό αυτό η ισπανική εταιρεία χρησιμοποιεί ένα αρκετά εύπλαστο υλικό, όπως είναι ο πηλός. Πάνω από 5.000 κιλά πηλού χρειάστηκαν ώστε να φτιαχτεί ένα μοντέλο πλήρους κλίμακας, το οποίο θα έδινε μια ρεαλιστική απεικόνιση για το πώς θα μοιάζει στην πραγματικότητα το νέο Terramar.
Πρόκειται για ένα κομβικό σημείο στην οριστικοποίηση των αναλογίων και των επιφανειών, οι οποίες αποφασίζονται έπειτα από πολλές αλλαγές και επεξεργασίες με χιλιοστομετρική ακρίβεια. Παράλληλα η διαδικασία αυτή επιτρέπει στους σχεδιαστές να αντιληφθούν τα «παιχνίδια» που κάνει το φως και οι σκιές στο αμάξωμα. Επιπλέον μπορούν να αγγίξουν και να αισθανθούν κάθε γραμμή και σχήμα στο αμάξωμα.
Παρότι τα ψηφιακά εργαλεία σχεδίασης έχουν εξελιχτεί σημαντικά, η κατασκευή μοντέλων πλήρους κλίμακας από πηλό εξακολουθεί να είναι απαραίτητη. Ένα ακόμα πλεονέκτημα του πηλού είναι ότι μπορεί να επεξεργαστεί ταχύτατα και να φανεί αμέσως κάθε αλλαγή που αποφασίζεται από τη σχεδιαστική ομάδα.
Όπως βλέπετε και στις σχετικές φωτογραφίες το υπό εξέλιξη Terramar από τη μία πλευρά, ήταν τυλιγμένο με βινύλιο, ώστε να θυμίζει χρώμα και μοιάζει με ρεαλιστικό μοντέλο, ενώ από την άλλη πλευρά είναι γυμνός ο πηλός.
Όπως εξηγεί ο σχεδιαστής της Cupra, Alberto Torrecillas, «Οι αναλογίες είναι απαραίτητες στα μοντέλα μας. Τις ορίζουμε στα σκίτσα που φτιάχνουμε, αλλά εκεί που γίνεται η πραγματική εκτίμηση είναι στα φυσικά πήλινα αντίγραφα. Σε ένα SUV, όπως το Terramar, στόχος ήταν να τονίσουμε το μήκος των 4,5 μέτρων διατηρώντας τις δυναμικές γραμμές του».