Συνεχίστηκε το 2022 η δυναμική πορεία της Cupra, με την παράδοση 152.900 μονάδων, όγκος που σηματοδοτεί αύξηση 92,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (79.300).
Τα αποτελέσματα οδήγησαν στην οικονομική ανάκαμψη της εταιρείας σε ένα έτος που χαρακτηρίστηκε από την συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών και άλλων βασικών εξαρτημάτων. Συνολικά, η Seat S.A. έκλεισε το 2022 με παραδόσεις 385.600 οχημάτων, μια μείωση δηλαδή της τάξης του 18,1% σε σχέση με το 2021 (470.500) ως αποτέλεσμα αυτών των ελλείψεων.
Η Γερμανία εξακολουθεί να είναι η κορυφαία αγορά της Seat S.A., με 105.300 πωλήσεις οχημάτων, καταγράφοντας αύξηση 1,2% σε σχέση με το 2021 (104.100). Η Ισπανία διατήρησε τη θέση ως η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας με 62.900 πωλήσεις αυτοκινήτων, 23,1% λιγότερα από το προηγούμενο έτος (81.800), ακολουθούμενη από τη Βρετανία, με 36.600 πωλήσεις ή 27,9% χαμηλότερα από το 2021 (50.700).
Με επικεφαλής το best-seller Formentor, η Cupra έφτασε σε νέα ύψη το 2022. Το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της μάρκας πούλησε 97.600 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 63,8% των πωλήσεων της και πάνω από το ένα τέταρτο των πωλήσεων της Seat S.A. Εν τω μεταξύ, το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της Cupra το Born, συμπλήρωσε την πρώτη του πλήρη χρονιά στην αγορά με παραδόσεις 31.400 μονάδων. Από τη δημιουργία της το 2018, η Cupra έχει παραδώσει σχεδόν 300.000 οχήματα.
Οι βασικές ευρωπαϊκές αγορές της Cupra ήταν η Γερμανία (58.400, 89,9% περισσότερο από το 2021), η Βρετανία (14.400, +87,4%) και η Ισπανία (13.600, +23,9%).
Η πορεία στην Ελλάδα
Στην χώρα μας, η Cupra σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο με 384 ταξινομήσεις μέσα στη χρονιά, καταγράφοντας αύξηση 225% σε σχέση με το 2021. Με αυτά τα μεγέθη ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα της Ελληνικής αγοράς το 2022 (για εταιρίες με συνολικές ταξινομήσεις πλέον των 30 μονάδων ετησίως).
Το 2022, η φιλοδοξία της Cupra για παγκόσμια επέκταση απέκτησε νέα δυναμική με την είσοδό της στην αγορά της Αυστραλίας και τα νέα City Garages στη Λισαβόνα, το Ρότερνταμ και το Σίδνεϋ. Το 2023, η μάρκα φαίνεται έτοιμη να επεκτείνει αυτό το παγκόσμιο δίκτυο με νέα εγκαίνια στο Βερολίνο, τη Μαδρίτη και το Παρίσι.
232.700 αυτοκίνητα Seat παραδόθηκαν συνολικά το 2022, σημειώνοντας μείωση κατά 40,5% σε σχέση με το 2021. Το Arona διατήρησε τη θέση του ως το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας (71.000 μονάδες, -33,5% έναντι του 2021), ακολουθούμενο από το Ibiza (51.300, -46.4%) και το Leon (41.500; -47,3%).
Η παγκόσμια παραγωγή της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής του Audi A1 που παράγεται στην Ισπανία, παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το 2021 με 478.954 κατασκευασμένα αυτοκίνητα, πτώση 1,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (484.046). Η παραγωγή στο εργοστάσιο της εταιρείας, στο Martorell μειώθηκε κατά 4,8% σε 366.764.
Χρονιά ορόσημων το 2023
Το 2023 θα είναι μια χρονιά ορόσημων για την εταιρεία. Το όνειρο της Cupra θα γίνει πραγματικότητα όταν παρουσιάσει επίσημα το Tavascan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ SUV της μάρκας. Η εταιρία θα αυξήσει επίσης την γκάμα της, με νέες εκδόσεις και νέους κινητήρες διαθέσιμους σε όλα τα υπάρχοντα μοντέλα.
Η Seat επίσης θα λανσάρει δύο νέα eScooter: το MÓ 125 Performance και το MÓ 50. Φέτος επίσης η Seat S.A θα γιορτάσει την 30ή επέτειο του εργοστασίου της στο Martorell, μια γιορτή που θα σηματοδοτήσει τον εξηλεκτρισμό της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμα: