Μόνο τυχαία η Cupra δεν παρουσίασε το νέο της μοντέλο , το Terramar αυτήν την εποχή στη Βαρκελώνη .
Ο λόγος είναι το America’s Cup, ο διεθνής ιστιοπλοϊκός αγώνας που θεωρείται η Formula 1 της θάλασσας με την Cupra να είναι ο επίσημος χορηγός του αγώνα κάτι το οποίο γινόταν αντιληπτό από τα πολλά περίπτερα που είχε στήσει στην περιοχή της Barceloneta, όπου μεταξύ των άλλων υπήρχε και το Terramar το οποίο τραβούσε την προσοχή των περαστικών-επισκεπτών.
Η Cupra στην αποκάλυψη του Terramar είχε προσκαλέσει 600 περίπου εκπροσώπους των διεθνών ΜΜΕ όπου εκτός Ευρώπης ήταν από το Μεξικό, Αυστραλία και Ισραήλ, το οποίο τίναξε τη μπάνκα καθώς για το 2025 έβαλε ως στόχο τα 10.000 Cupra/Seat για την τοπική αγορά ( δηλαδή εάν δεν υπήρχε η πολεμική κατάσταση στην περιοχή που θα ήταν o στόχος)
Cupra: Το Terramar είναι το 4ο μοντέλο του brand που αποτελεί το πιο πολυτελές κεφάλαιο της Seat
To 2018 ξεκίνησε το brand με το αμιγώς ηλεκτρικό Born ( πολύ ωραίο σαν σχήμα) το Formentor (που εκτόξευσε τις πωλήσεις του brand) και του επίσης ηλεκτρικού Tavascan( που αποτελεί τη ναυαρχίδα της εταιρίας), σειρά έχει το Terramar που ανήκει στην κατηγορία των SUV με εξωτερικές διαστάσεις να είναι σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.519/1.863/1.584 χλστ. με μεταξόνιο 2.681 χλστ.
Όσο για το χώρο των αποσκευών αναλόγως εάν είναι υβριδική έκδοση ή χωρίς εξηλεκτρισμό κυμαίνεται μεταξύ 400-490 λίτρων και 540-642 αντίστοιχα καθώς τα πίσω καθίσματα μετακινούνται κατά 15 εκ.
Πρόκειται για ένα κομψό SUV που στο μπροστινό μέρος να ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας με τα λεπτά φώτα που εκτείνονται και στα φτερά, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα, καθώς και τις «νευρώσεις» στο καπό.
Η οροφή παρουσιάζει μια ελαφρά κλίση προς το πίσω μέρος ενώ τα φώτα είναι ενωμένα με φωτιζόμενο το logo στο κέντρο. Αναλόγως της έκδοσης το Terramar διατίθεται με ζάντες 18, 19 και 20 ιντσών
Το εσωτερικό είναι πολύ φροντισμένο τόσο σχεδιαστικά όσο και από πλευράς υλικών. Τα υλικά είναι ανακυκλωμένα τα οποία έχουν μαζευτεί από παραλίες, ωκεανούς, εκβολές ποταμών και θάλασσες.
Οι Ισπανοί έχουν δώσει έμφαση στα δυο αυτά «κλειδιά» στο εσωτερικό με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό σε ταμπλό και πόρτες .
Η σχεδίαση είναι οδηγοκεντρική έτσι ώστε να διαχωρίζει οδηγό με συνοδηγό, με τον οδηγό να έχει στη διάθεση του το ψηφιακό καντράν 10,2 ιντσών και την κεντρική οθόνη 12.9 με κλίση προς αυτόν ενώ απουσιάζουν οι κάθε είδους διακόπτες .
Ξεχωριστή σχεδίαση φέρουν οι αεραγωγοί καθώς και οι χειρολαβές, επιπλέον τρία μοτίβα, Deep Ocean σε σκούρο μπλε, Moon Light σε σκούρο γκρι και High Canyon σε σκούρο μπορντό ενισχύουν την αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα.
Τα μοτέρ είναι εσωτερικής καύσης βενζίνης και εξηλεκτρισμένα που καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα αγοραστών .
Η γκάμα αρχίζει με τον 1.5 λίτρων eTSI απόδοσης 150 ίππων με 250 Nm ροπής και ηλεκτρικό κύκλωμα 48Volt και ηλεκτρικό μοτέρ 14 kW (19 ίπποι) .
Συνέχεια δυο 2λιτρι ΤSI με 204 και 265 ίππους στην κορυφαία έκδοση VZ με κίνηση σε όλους τους τροχούς (4Driver) για on-road και off-road συγκινήσεις.
Η γκάμα ολοκληρώνεται με δυο plug in hubrid εκδόσεις με τον νέο 1.5 204 και 272 ίππους στην έκδοση VZ και με τις δυο να προσφέρουν πάνω από 100 χλμ. πλήρους αμιγούς ηλεκτρικής αυτονομίας
Όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη DSG 6 και 7 (αναλόγως της έκδοσης) σχέσεων με τον περιστρεφόμενο επιλογέα στην δεξιά μεριά της κολόνας του τιμονιού , αφήνοντας έτσι αρκετό χώρο για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα.
Βασισμένο στην αρχιτεκτονική MQB Evo, το Terramar φέρει στις μπροστινές αναρτήσεις γόνατα MacPherson και πίσω πολλαπλών συνδέσμων με σπορ ρυθμισμένη ανάρτηση, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Για τους φανατικούς της λεπτομέρειας αλλά και τους βαθιά γνώστες οι εκδόσεις VZ (2.0 TSI 265 ίππων και eHybrid 272 ίππων) εξοπλίζονται με φρένα Akebono με 6πίστονες δαγκάνες συνδυάζονται μεγαλύτερα δισκόφρενα 375 χλστ. έναντι 340 με τις στάνταρ επιλογές.
Τις πρώτες εντυπώσεις είχαμε με την έκδοση των 265 ίππων με τα 400 Nm ροπής, το 7άρι αυτόματο κιβώτιο (τελική ταχύτητας 243 χλμ./ώρα, 0-100 σε 5,9 δευτ. και 8.6 λίτρα/100 χλμ. τυποποιημένη κατανάλωση) όπου μας άρεσε πρώτα από όλα η θέση οδήγησης (είναι ζήτημα ασφάλειας η σωστή θέση οδήγησης), η άμεση απόκριση σε κάθε πάτημα του γκαζιού, το σύστημα τιμονιού καθώς και η ηχομόνωση με τα διπλά τζάμια, ενώ απολαύσαμε το Hi-Fi της Sennheiser, το προαιρετικό ηχοσύστημα με τα 12 ηχεία των 390 watt.
Η Cupra για να τιμήσει το America’s Cup έχει ετοιμάσει μια limited edition του Terramar που θα περιοριστεί σε περίπου 1.300 αυτοκίνητα, το οποίο Cupra Terramar America’s Cup θα προσφέρεται στον αποκλειστικό χρωματισμό Enceladus Grey Matt,.
Tο πρώτο χρώμα που θα διατίθεται αποκλειστικά για αυτή την έκδοση περιορισμένης παραγωγής, και θα περιλαμβάνει αποκλειστικές μαύρες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, καθώς και το λογότυπο America’s Cup χαραγμένο με λέιζερ στις κολόνες μεταξύ των μπροστινών και πίσω παραθύρων, δερμάτινο εσωτερικό σε Moonslate και μαύρα bucket καθίσματα, συμπεριλαμβανομένου του λογοτύπου America’s Cup.
To Cupra Terramar America’s Cup θα διατίθεται αποκλειστικά με τους κινητήρες των εκδόσεων VZ με τους 265 και 272 ίππους.
Να σημειωθεί ότι η παρουσία του Terramar έγινε στο Autodrom de Sitges-Terramar που κατασκευάστηκε το 1923 σε διάρκεια 300 ημερών, και χαρακτηρίζεται ως ένα από τα πρώτα σιρκουί του κόσμου, που σήμερα όπως όλη η περιοχή γύρω σπό την πίστα ανήκει σε ιδιώτη που την παραχωρεί (με το αζημίωτο) στην Cupra για εκδηλώσεις.
Έχει μήκος δύο περίπου χλμ. με τις δύο οβάλ στροφές με κλίση άνω των 66 μοιρών, όπου o Jordi Gene με το Terramar και με επιλογή «Cupra» στο drive menu μας «έστριψε» με περισσότερα από 150 χλμ./ώρα στο πιο ψηλό σημείο του οβάλ, ωραία εμπειρία…
Το αυτοκίνητο αναμένεται στη χώρα μας προς το τέλος Νοεμβρίου με τις τιμές να μην έχουν ανακοινωθεί ακόμα.
Αυτό το διάστημα ο εμπορικός διευθυντής της Seat/Cupra Χάρης Δάνδουρας βρέθηκε στο Μαρτορέλ, εκεί που χτυπάει η καρδιά κάθε νέου Cupra/Seat με στόχο, κατόπιν από σκληρών διαπραγματεύσεων, η βασική έκδοση στη χώρα μας να ξεκινάει κάτω από τα 40.000 ευρώ, τη στιγμή που στην Ευρώπη οι τιμές αρχίζουν από τα 43.500 ευρώ.
Ενα νέο κεφάλαιο, πολύ ενδιαφέρον ξεκίνησε για την Cupra με το Terramar…
Περισσότερες φωτογραφίες:
Δείτε το βίντεο: