Αυτές είναι οι πρώτες φωτογραφίες από το Dacia Sandrider με το οποίο η εταιρία μέλος του ομίλου Renault θα λάβει μέρος στο Ντακάρ του 2025.
Είναι η πρώτη φορά που η Dacia θα δώσει το «παρών» στην πιο σκληρή περιπέτεια ανθρώπων και μηχανών, το Nτακάρ, και το Sandrider, ως σχήμα, εμπνεύστηκε από το Manifesto που παρουσιάστηκε το 2022.
Dacia: Η Prodrive πίσω από τη συμμετοχή της
Πίσω από τη συμμετοχή είναι η βρετανική εταιρία Prodrive που σε συνδυασμό με τη Dacia υιοθέτησαν λύσεις που στον καύσωνα της ερήμου θα κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του πληρώματος.
Όπως τα bucket καθίσματα που φέρουν υπογραφή της Sabelt διαθέτουν επένδυση από ειδικό αντιβακτηριακό ύφασμα το οποίο «ρυθμίζει» μόνο του το ποσοστό της υγρασίας.
Οι δύο ρεζέρβες είναι εξωτερικά τοποθετημένες, δεξιά-αριστερά- και δεν διαθέτουν κανενός είδους κάλυμμα, ώστε να μπορεί το πλήρωμα να τις χρησιμοποιήσει άμεσα και με ευκολία. Με το ίδιο σκεπτικό, το πλήρωμα μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση στα εργαλεία, χωρίς να χρειάζεται να ανοίξει κάποιο κουτί.
Επίσης μια μαγνητική πλάκα, ενσωματωμένη στο αμάξωμα του Sandrider, εμποδίζει στα μπουλόνια των τροχών να χαθούν στην άμμο όταν αλλάζεται ο τροχός μετά από κλατάρισμα στην αφιλόξενη έρημο.
Το πλαίσιο είναι σωληνωτό σύμφωνα με τις προδιαγραφές FIA και πάνω σε αυτό «δένεται» το «κουβούκλιο» που αποτελείται από πολύ ελαφρά και ανθεκτικά υλικά όπως τα ανθρακονήματα.
Στο πρόβλημα του Ντακάρ που είναι οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες για τα πληρώματα, για να διατηρηθεί χαμηλά η θερμοκρασία στην καμπίνα, οι σχεδιαστές του Sandrider χρησιμοποίησαν αντι-υπέρυθρες χρωστικές ουσίες άμεσα ενσωματωμένες με τα πάνελ ανθρακονημάτων του αμαξώματος. Για τη συγκεκριμένη διαδικασία έχει κατατεθεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.
Το Sandrider σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα ξεκινήσει άμεσα μια σειρά εντατικών δοκιμών εξέλιξης σε πολλές χώρες.
Το ντεμπούτο του στην αγωνιστική σκηνή θα πραγματοποιηθεί στο ράλι του Μαρόκο, που αποτελεί αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος Rally-Raid (W2RC) και θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 11 Οκτωβρίου του 2024.
Dacia: Τρία τα πληρώματα στο Ντακάρ του 2025
Η Dacia στο Ντακάρ του 2025 «κατεβαίνει» με τρία Sandrider καθώς θέλει να διακριθεί από την πρώτη της συμμετοχή, όσο αισιόδοξο και αν ακούγεται.
Τα δύο πρώτα βιολιά θα είναι ο Σεμπάστιαν Λεμπ, και ο Αλ Ατίγια.
Ο Λεμπ μάλιστα, ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι, φέτος διεκδικούσε τη νίκη μέχρι την προτελευταία Ειδική Διαδρομή του Ντακάρ, όπου έσπασε η ανάρτηση του Hunter by Prodrive «αφήνοντας» τη νίκη στον Κάρλος Σάινθ με τον Κρούζ στο «ηλεκτροκίνητο» Audi.
Συνοδηγός του Λεμπ θα είναι ο Λίρκουιν.
Το δεύτερο Dacia θα το οδηγήσει ο πέντε φορές νικητής του Ντακάρ Αλ Ατίγια με συνοδηγό τον Μπομέλ.
Ο Αλ Ατίγια συμμετείχε και αυτός με την ομάδα της Prodrive, αλλά τα πολλά προβλήματα τον ανάγκασαν να εγκαταλείψει τον φετινό αγώνα.
Το τρίτο Dacia έχει άρωμα γυναίκας καθώς στα bucket θα καθίσουν οι Γκουτιέρεθ με συνοδηγό την Μορένο.
Από τεχνικής άποψης το Dacia Sandrider φέρει κινητήρα 3λιτρο V6, twin-turbo, άμεσου ψεκασμού που θα χρησιμοποιηθούν βιοκαύσιμα από την Aramco.
H ισχύς ανέρχεται στους 360 ίππους με ροπή 539 Nm στις 4.250 σ.α.λ.
Το κιβώτιο είναι σειριακό 6 σχέσεων μεταδίδοντας την κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και η διαδρομή της ανάρτησης είναι 350 χλστ. κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στους αμμόλοφους και στα σκληρά τοπία του Ντακάρ με ζάντες 17 ιντσών. .
Και για να έχετε μια ιδέα για τις εξωτερικές διαστάσεις, οι αριθμοί «λένε» σε μήκος Χ πλάτος Χ ύψος 4.140 Χ 2.290 Χ 1.810 χλστ.