Το Dacia Duster δεν χρειάζεται συστάσεις, καθώς μετρά ήδη 13 χρόνια στην πλάτη του με περισσότερες από 2.2 εκ. πωλήσεις.
To 2022 μάλιστα, ήταν το πιο δημοφιλές SUV στην Ευρώπη, με τη γραμμή παραγωγής στο Πιτέστι της Ρουμανίας να κατασκευάζει περίπου 1.000 Duster την ημέρα. Καθώς οι ρυθμοί της αυτοκίνησης και η εξέλιξη της τεχνολογίας τρέχουν, όσο επιτυχημένα και να είναι κάποια μοντέλα, έρχεται κάποια στιγμή και η ώρα της αλλαγής.
Dacia Duster Extreme: Με υβριδικά σύνολα και τετρακίνηση
Η Dacia έκανε τα αποκαλυπτήρια του νέου μοντέλου, που διατηρεί τον περιπετειώδη και off-road χαρακτήρα του, αλλά με πιο μοντέρνο σχεδιασμό, ώστε να ταιριάζει στις απαιτήσεις της εποχής. Οι απλές και λιτές γραμμές, αναδεικνύουν το δυναμισμό του, που ενισχύεται περαιτέρω από τα προστατευτικά του αμαξώματος, που είναι κατασκευασμένα από πιο ανθεκτικά υλικά.
Στο εσωτερικό υπάρχουν όλα τα «υποχρεωτικά» συστήματα πολυμέσων, άνεσης και ασφάλειας, με οθόνη αφής 10.1 ιντσών και επίπεδο τιμόνι στο πάνω και κάτω μέρος. Βελτιωμένη είναι και η εργονομία, ενώ και το αυτόματο κιβώτιο έχει γίνει πιο φιλικό στη χρήση.
Το νέο Duster βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του Ομίλου Renault, κάτι που σημαίνει πως ίσως αργότερα παρουσιαστεί και κάποια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Στο μεσοδιάστημα πάντως, η τρίτη γενιά του μοντέλου λανσάρεται με δύο υβριδικά σύνολα και ένα υγραερίου/βενζίνης.
Δύο υβριδικά σύνολα και ένα υγραερίου/βενζίνης
Η πρώτη υβριδική έκδοση, εξοπλίζεται με το σύνολο του Jogger και αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης 1.6 λίτρων, με ισχύ 94 ίππων σε συνδυασμό με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής ισχύος 49 ίππων. Υπεύθυνο για τη μετάδοση της κίνησης είναι ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων για τον θερμικό κινητήρα και δύο σχέσεων για τα ηλεκτρικά μοτέρ, διάταξη που είναι εφικτή, καθώς το όλο σύστημα δεν διαθέτει συμπλέκτη. Σύμφωνα με την Dacia, το Duster HYBRID 140, θα μπορεί να κινείται εντός πόλης πλήρως ηλεκτρικά στο 80% των μετακινήσεων.
Η έτερη υβριδική έκδοση, η TCe 130, εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του 1.2 λίτρου με συνολική ισχύ 130 ίππους και συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, συνεισφέροντας στη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και στην αυξημένη ροπή, ειδικά στις χαμηλές στροφές.
Η Dacia παραδοσιακά προσφέρει και υγραεριοκίνητες επιλογές και το νέο Duster δεν αποτελεί εξαίρεση, με την έκδοση ECO-G 100, που χάρη στις δύο δεξαμενές βενζίνης/υγραερίου των 50 λίτρων έκαστη, προσφέρει αυτονομία 1.300 χλμ.
Τετρακίνητο με 5 προφίλ οδήγησης
Φυσικά το νέο Duster είναι και τετρακίνητο, με πέντε διαφορετικές επιλογές κίνησης (Auto, Snow MUD/SAND, Off Road και ΕCO) ανάλογα με τις συνθήκες του εδάφους, προσφέροντας ακόμα καλύτερες δυνατότητες εκτός δρόμου, που ενισχύονται και από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 217 χιλ.
Το νέο Duster θα διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζουν ορισμένα στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού, όπως το πακέτο «Sleep» που περιλαμβάνει διπλό κρεβάτι, τραπεζάκι και πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο.
Το νέο Duster αναμένεται τους πρώτους μήνες του 2024.