Το Dacia Duster βρίσκεται αισίως στην αγορά εδώ και 13 χρόνια και αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της Ευρώπης συνολικά.
Η τρίτη του γενιά φιλοδοξεί να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία και όλα τα στοιχεία κλίνουν προς αυτό, καθώς είναι βελτιωμένο σε όλους τους τομείς.
Δεν είναι μόνο η πιο «καθαρόαιμη» εμφάνιση, που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή, είναι και οι υπόλοιπες αλλαγές που κρύβονται κάτω από αμάξωμα που ενισχύουν το βελτιωμένο νέο μοντέλο, που έχει «χτιστεί» στην πλατφόρμα CMF-B του Ομίλου Renault.
Dacia Duster ECO-G: Με αυτονομία για Όσκαρ
Η βασική έκδοση του νέου μοντέλου εξοπλίζεται με το καταξιωμένο κινητήρα διπλού καυσίμου, βενζίνης/LPG, που τοποθετείται σε πολλά μοντέλα του ομίλου Renault, όπως και στο Dacia Jogger. To κυριότερό του χαρακτηριστικό είναι η αυτονομία που χαρίζουν οι δύο δεξαμενές καυσίμων, των 50 λίτρων έκαστη, που σε πραγματικές συνθήκες θα ξεπεράσει τα 1.000 χλμ (1.200 χλμ η τυποποιημένη). Παράλληλα, με τη χρήση του LPG είναι και αρκετά οικονομικό σε ευρώ/χλμ, καθώς το χαμηλότερο κόστος/λίτρο (0.7 ευρώ/lt) του υγραερίου, αντισταθμίζει την υψηλότερη κατανάλωση σε lt/100, από εκείνη με τη βενζίνη. (11.6 έναντι 8.2 λίτρα/100χλμ κατά τη δοκιμή).
Το μοτέρ αποδίδει 100 ή 90 ίππους (170/160 Nm ροπής- LPG/Βενζίνη) και διαθέτει αρκετή ροπή, ειδικά στις μεσαίες στροφές. Βέβαια στο Duster καλείται να αντιμετωπίσει και 1.275 κιλά βάρους, (0-100 χλμ./ώρα σε 13.2 δευτ. – 163 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα) οπότε συνδυάζεται με ένα πολύ «σφιχτό» σε κλιμάκωση κιβώτιο, (η τρίτη πχ οριακά ξεπερνάει τα 100 χλμ./ώρα στον κόφτη) ώστε να προσφέρει ζωντανές επιταχύνσεις εν κινήσει, κάτι που ισχύει στην πράξη. Φορτωμένο βέβαια με επιβάτες και αποσκευές, όπως είναι λογικό, θα δυσκολευτεί με τον οδηγό να επιλέγει πιο χαλαρούς ρυθμούς μετακίνησης.
Σε αυτό συμβάλλει και η ρύθμιση της ανάρτησης που εστιάζει στην άνεση, χάρη και στις μεγάλες διαδρομές με το Duster «ισοπεδώνει» σαμαράκια, λακούβες και όλες τις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου, ενώ δεν θα πει όχι και σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Μπορεί η έκδοση των φωτωγραφιών να ειναι δικίνητη, αλλά οι μεγάλες γωνίες πρόσβασης/διαφυγής (31/36 μοίρες αντίστοιχα) και η απόσταση από το έδαφος (20.9 εκ. η δικίνητη έκδοση – 21.7 εκ η τετρακίνητη). σε συνδυασμό με τα προστατευτικά του αμαξώματος, σε προδιαθέτουν για περιπέτεια, αρκεί να αποφεύγονται οι υπερβολές. Σου δίνει όμως την αίσθηση πως η τετρακίνητη έκδοση, με τα κατάλληλα ελαστικά, δεν θα κολλήσει πουθενά.
Στιβαρό εσωτερικό με όμορφες πινελιές
Βελτιωμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Duster, που κυριαρχούν τα σκουρόχρωμα πλαστικά, ενώ υπάρχουν και αρκετές πινελιές σε πιο ανοιχτόχρωμες αποχρώσεις.
Δείχνει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει ταλαιπωρία και εκτός δρόμου διαδρομές χωρίς να ακουστεί ο παραμικρός ήχος, ενώ είναι και αρκετά πρακτικό με θήκες για μικροαντικείμενα, και τη χαρακτηριστική βάση κινητού της Dacia.
Οι χώροι του Dacia Duster, λόγω και των εξωτερικών του διαστάσεων (4.34 μέτρα μήκος – 1.81 μέτρα πλάτος και 1.66 μέτρα ύψος) είναι πολύ καλοί, με τους πίσω επιβάτες να διαθέτουν επαρκή χώρο τόσο για τα γόνατα, όσο και για τα κεφάλια. Εξίσου πολύ καλός είναι ο χώρος αποσκευών, με όγκο 517 λίτρα, παρά το γεγονός ότι υπάρχει και η δεξαμενή του υγραερίου κάτω από το κάλυμμα.
Ένας ακόμα τομέας που διακρίνεται η Dacia και προφανώς το Duster είναι και εκείνος του value for money.
Από 19.950 ευρώ η βασική έκδοση
Η έκδοση ECO-G είναι και η βασική της τρίτης γενιάς του μοντέλου και ξεκινάει από τα 19.950 ευρώ (25.390 ευρώ η έκδοση Xtreme των φωτογραφιών), με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει τα σύγχρονα συστήματα ADAS και οθόνη αφής 7 ιντσών. H έκδοση Xtreme διαθέτει επιπλέον ηλεκτρονικές ευκολίες, οθόνη 10 ιντσών, ηχοσύστημα 3D με 6 ηχεία και ολοκληρωμένο σύστημα παρκαρίσματος.
Συμπερασματικά, το νέο Duster ανήκει στις πολύ καλές προτάσεις της κατηγορίας των C-SUV, που ωστόσο κοστίζει λιγότερο από πολλά μοντέλα της μικρότερης κατηγορίας. Μπορεί η βασική έκδοση να θέτει κάποιους συμβιβασμούς στον τομέα των επιδόσεων, ωστόσο υπάρχουν και πιο ισχυρές και φυσικά με σύστημα τετρακίνησης, οι οποίες είναι και πιο ολοκληρωμένες.
Περισσότερες φωτογραφίες