To ζευγαράκι που απολάμβανε αγκαλιασμένο την ησυχία του μπροστά στη θάλασσα ξαφνιάστηκε, μάλλον δυσάρεστα, όταν φτάσαμε εκεί με το νέο Dacia Jogger.
Η συγκεκριμένη παραλία είναι απόμερη, ενώ για να την επισκεφτείς πρέπει να γνωρίζεις την «κρυφή» διαδρομή, διασχίζοντας έναν ήπιο χωματόδρομο.
Το νεαρό ζευγάρι δεν περίμενε τέτοια «απόβαση», καθώς μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν οι μοναδικοί λουόμενοι της συγκεκριμένης παραλίας. Έκπληκτοι είδαν από το νέο Jogger να αποβιβάζονται συνολικά επτά επιβάτες!
Στην απόλυτη ησυχία, εκείνο το «καυτό» απόγευμα του Ιουλίου, η κοπέλα ρώτησε χαμηλόφωνα το σύντροφο της «μα, που χώρεσαν όλοι;», αλλά η απορία της έφτασε και στα δικά μας αφτιά. Ήρθε η ώρα λοιπόν να της απαντήσουμε, καθώς ο σύντροφος της σήκωσε απλά τους ώμους του, ενώ ταυτόχρονα κατέβασε τα γυαλιά ηλίου, κοιτώντας επίμονα το νέο Jogger.
To μακρύτερο Dacia
Εύκολα μπορείς να το μπερδέψεις με το Sandero, καθώς το νέο Jogger έχει ακριβώς την ίδια όψη, στην οποία ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά εμπρός Led φώτα ημέρας σε σχήμα ξαπλωμένου “Y” και το μυώδες καπό. Ωστόσο το νέο Jogger έχει και δικά του σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που το κάνουν να διαφοροποιείται.
Tα βασικότερα είναι η προσθήκη του πίσω όγκου, η εκτεταμένη γραμμή της οροφής, τα ψηλά και κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα που υιοθετούν επίσης το μοτίβο “Y”. Παρατηρήστε ακόμα τα τονισμένα φτερά και τα στοιχεία που του προσδίδουν crossover χαρακτήρα, δηλαδή το μαύρο πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, τις ράγες οροφής και την αυξημένη απόσταση 200 χλστ. από το έδαφος.
Αξίζει να αναφερθούμε στις αρθρωτές ράγες οροφής που μπορούν να αλλάξουν θέση με ελάχιστες κινήσεις και να μετατραπούν σε σχάρα με δυνατότητα μεταφοράς φορτίων έως και 80 κιλών. Με μήκος που φτάνει τα 4.547 χλστ. το νέο Jogger, που έχει δομηθεί πάνω στην πλατφόρμα CMF, είναι το μακρύτερο μοντέλο της Dacia, ενώ το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται στα 1.848 χλστ. και 1.674 χλστ. αντίστοιχα.
Τρεις σειρές καθισμάτων
Περνώντας στο εσωτερικό, το σκηνικό είναι γνώριμο καθώς έχει μεταφερθεί από το Sandero. Η υφασμάτινη επένδυση κατά μήκος του ταμπλό και στα πάνελ των θυρών προσδίδει πόντους στην ποιότητα, ενώ τα πλαστικά όλα είναι σκληρά, άλλα έχουν στιβαρή συναρμογή.
Κεντρικά τοποθετημένη η οθόνη 8 ιντσών, η οποία έχει πανεύκολο στην περιήγηση μενού, αλλά όχι και τόσο ταχεία απόκριση αφής. Δίπλα της υπάρχει βάση στήριξης για το smartphone και από πίσω της θύρα USB. Πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι με τις τέσσερις ακτίνες συναντάμε πίνακα οργάνων με κεντρικά ενσωματωμένη TFT οθόνη 3,5 ιντσών πολλαπλών ενδείξεων.
Ας περάσουμε όμως στα πίσω καθίσματα, καθώς εκεί βρίσκεται το μεγάλο ατού του νέου Jogger. Στη δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορούν να βολευτούν σχετικά άνετα τρεις επιβάτες, έχοντας αρκετό χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.897 χλστ.) και ικανοποιητικό «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Παράλληλα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα πτυσσόμενα τραπεζάκια που έχουν τοποθετηθεί στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων.
Επόμενη, και σημαντικότερη στάση, στην προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων του νέου Jogger. Η πρόσβαση για τους δυο επιπλέον επιβάτες στη γαλαρία είναι σχετικά εύκολη, καθώς οι πλάτες στα καθίσματα της δεύτερης σειράς πέφτουν με μια κίνηση. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι τα σε αντίθεση με ότι ισχύει στα επταθέσια μοντέλα, τα δυο τελευταία καθίσματα δεν προορίζονται αποκλειστικά για παιδιά ή μικρόσωμους ενήλικες επιβάτες.
Μπορούν να φιλοξενήσουν δυο ενήλικες κανονικού αναστήματος, χωρίς να χρειαστεί να κάνουν σημαντικές παραχωρήσεις στην άνεση τους. Δεν αισθάνονται εγκλωβισμένοι, ενώ έχουν στη διάθεση τους από μια ποτηροθήκη και δικά τους παράθυρα που ανοίγουν με ανάκληση.
H μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών έχει αρκετά φαρδύ άνοιγμα και προσφέρει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Με τα καθίσματα της δεύτερης και τρίτης σειράς καθισμάτων σε πλήρη ανάπτυξη το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 160 λίτρα. Αυξάνεται όμως στα 565 και 1.807 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες στα καθίσματα της τρίτης και δεύτερης σειράς αντίστοιχα. Σημειώστε ακόμα ότι τα καθίσματα της τρίτης σειράς σηκώνονται, αλλά και αφαιρούνται όταν δε χρειάζονται.
Διπλό καύσιμο
Το νέο Jogger προς το παρόν δεν είναι εξηλεκτρισμένο, καθώς θα αποκτήσει υβριδική έκδοση το 2023. Ακολουθεί όμως την παράδοση των Sandero και Duster, καθώς προσφέρεται με κινητήρα που καταναλώνει εκτός από βενζίνη και υγραέριο κίνησης (LPG). Ο λόγος για τον τρικύλινδρο turbo έμμεσου ψεκασμού 1.0 TCe, ο οποίος όταν αντλεί βενζίνη παράγει 91 ίππους και 170 Nm ροπής, ενώ με υγραέριο κίνησης αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής.
Το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητας 50 λίτρων και η δεξαμενή υγραερίου κίνησης 40 λίτρων. Το νέο Jogger διπλού καυσίμου είναι άκρως επίκαιρο, καθώς τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η μέση τιμή της βενζίνης (95 οκτάνια) στην Ελλάδα έχει εκτοξευτεί στα 2,4 περίπου ευρώ/λίτρο, ενώ το υγραέριο κίνησης είναι σημαντικά φτηνότερο με 1,024 ευρώ/λίτρο.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει χειροκίνητα πότε θα κινηθεί με βενζίνη και πότε με υγραέριο κίνησης, καθώς αρκεί ένα πάτημα στο διακόπτη με την ένδειξη LPG που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του ταμπλό. Η εναλλαγή καυσίμου γίνεται άμεσα και ανεπαίσθητα. Επίσης ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται κάποια αξιοσημείωτη μεταβολή στις επιδόσεις και στη λειτουργία του κινητήρα.
Σε πραγματικές συνθήκες (με το air condition ενεργοποιημένο διαρκώς λόγω καύσωνα) η κατανάλωση βενζίνης έδειξε 8,5 λίτρα/100 χλμ. και 9,7 λίτρα/100 χλμ. με υγραέριο κίνησης, ενώ οι εκπομπές C02 βρίσκονται στα 120 γρ./χλμ. Σημειώστε ότι υπάρχει και το κουμπί ECO, το οποίο όταν πατηθεί εξασθενεί λίγο την απόκριση στο γκάζι, με στόχο την οικονομία καυσίμου.
Όπως προαναφέραμε μικρές είναι οι διαφορές στις επιδόσεις, ανάλογα με το επιλεγμένο καύσιμο. Αναλυτικότερα, το επταθέσιο Jogger με βενζίνη επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 13,2 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 172 χλμ./ώρα. Οι αντίστοιχοι αριθμοί με υγραέριο κίνησης είναι 13 δευτ. και 175 χλμ./ώρα.
Στο δρόμο
Η σχετικά σφιχτή κλιμάκωση του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου δεν αφήνει τον κινητήρα να «κρεμάει» και τον κρατάει δραστήριο, ενώ τα κουμπώματα στον επιλογέα γίνονται χωρίς κόπο. Ο κινητήρας έχει ελαστική λειτουργία, τραβάει αρκετά γερά από χαμηλά, κινεί με άνεση το αμάξωμα, προδίδει περισσότερο στις υψηλότερες στροφές την τρικύλινδρη φύση του, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες αντιλαμβάνεσαι τον αεροδυναμικό θόρυβο. Εδώ ίσως να παίζει το ρόλο της και η ηχομόνωση της καμπίνας, η οποία δε διεκδικεί δάφνες.
Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, παρότι μόνο μπροστά υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι και πίσω ταμπούρα. H ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) παρότι δε χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα μαλακή δεν ταλαιπωρεί όταν οι τροχοί περνάνε πάνω από λακκούβες. Παρά το ύψος και το αυξημένο μήκος, το νέο Jogger στον ανοιχτό δρόμο δεν εμφανίζει τάσεις πλεύσης, καθώς δεν είναι καθόλου πλαδαρό και ταξιδεύει με σταθερότητα. Ταυτόχρονα δε γέρνει ανησυχητικά στις στροφές.
Το ελαφρύ τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, στοχεύει κυρίως στην άνεση και όχι στην ακριβή πληροφορία, σε καμία περίπτωση όμως δε σε «μπερδεύει».
Ο αριθμός 7
Οι λόγοι για να επιλέξεις το νέο Jogger είναι ισάριθμοι με τα καθίσματα του.
1) Πιστό στο value for money προσανατολισμό της Dacia. Το επταθέσιο Jogger 1.0 TCe LPG, στην εξοπλιστική έκδοση Comfort, κοστίζει από 22.280 ευρώ.
2) Ιδανικό για πολύτεκνους ή για όσους έχουν μεγάλη παρέα.
3) Συνδυάζει χαρακτηριστικά από πολυχρηστικό και crossover.
4) Έχει διπλό καύσιμο, άρα διπλή αυτονομία και το υγραέριο κίνησης παραμένει φτηνότερο.
5) Οι ράγες οροφής και το εύπλαστο εσωτερικό του, με τις πολλαπλές ρυθμίσεις των καθισμάτων, μπορούν να καλύψουν πολλές μεταφορικές ανάγκες ενός επαγγελματία.
6) Η μακριά και πρακτική του σιλουέτα δεν είναι άχαρη, καθώς έχει αρκετά κομψά στοιχεία.
7) Αποδεικνύει ότι οι χώροι δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των SUV που μας έχουν κατακλίσει…