Για να ξεφορτώσουμε το πορτμπαγκάζ του Dacia Jogger χρειάστηκαν αρκετά «δρομολόγια», από το γκαράζ μέχρι την είσοδο του σπιτιού.
Αυτός είναι ίσως ο μοναδικός λόγος για τον οποίο μπορούμε να «κατηγορήσουμε» το Jogger, καθώς η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει μέχρι τα 708 λίτρα (στην πενταθέσια έκδοση) και τα 565 λίτρα (στην επταθέσια έκδοση με τα καθίσματα της τρίτης σειράς αναδιπλωμένα).
Βλέπετε, η πιο στενάχωρη στιγμή του καλοκαιριού είναι όταν έχεις επιστρέψει πλέον στη βάση σου και αδειάζεις με αργό ρυθμό τις αποσκευές, καθώς συνειδητοποιείς ότι για τους επόμενους έντεκα μήνες μπαίνεις ξανά στη ρουτίνα και στις υποχρεώσεις της καθημερινότητας.
Υπάρχει όμως ακόμα μια στενάχωρη στιγμή, την οποία βιώνεις στην αρχή των καλοκαιριών διακοπών, όταν βλέπεις ότι οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι τόσο υψηλές, που κάνουν τα ελληνικά νησιά να μοιάζουν με όνειρο θερινής νυκτός.
Φύγαμε για Πελοπόννησο
Για το λόγο αυτό αποφασίσαμε να ταξιδέψουμε οδικώς με το Jogger σε δυο πανέμορφους προορισμούς της Πελοποννήσου, χωρίς να στερηθούμε κανέναν φίλο από την παρέα, χάρη στο εξαιρετικά ευρύχωρο και εύπλαστο εσωτερικό του, ενώ το κόστος του καυσίμου ήταν το τελευταίο πράγμα που μας απασχόλησε (θα εξηγήσουμε παρακάτω γιατί), παρότι διανύσαμε πάρα πολλά χιλιόμετρα.
Αρχαία Κόρινθος: Ανάβαση στον Ακροκόρινθο
Πρώτος προορισμός μας η πρωτεύουσα του Νομού Κορινθίας, ώστε να επισκεφτούμε το κάστρο στον Ακροκόρινθο (για το κοινό ανοιχτά από τις 08:00 έως 15:00), ένα από τα πιο εμβληματικά σημεία της περιοχής με μεγάλη ιστορία. Από την Αθήνα απέχει μόλις 90 χλμ., ωστόσο απαιτούνται δυο στάσεις σε σταθμούς διοδίων, στην Ελευσίνα και στον Ισθμό, με κόστος 2,30 ευρώ και 1,90 ευρώ αντίστοιχα (συνολικά 4,20 ευρώ).
Ευτυχώς για την τσέπη μας φρόντισε ο turbo «χιλιάρης» κινητήρας διπλού καυσίμου του Jogger, ο οποίος εκτός από βενζίνη (αποθηκεύεται σε ρεζερβουάρ 50 λίτρων) μπορεί να καταναλώσει και υγραέριο κίνησης (LPG). Στην πρώτη περίπτωση παράγει 91 ίππους και 170 Nm ροπής, ενώ στη δεύτερη αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής.
Επειδή στην επαρχία συνήθως η βενζίνη είναι πιο ακριβή (μέση τιμή αμόλυβδης 95 οκτανίων 1.818 ευρώ/λίτρο) επιλέξαμε (πατώντας απλά ένα κουμπί στην αριστερή πλευρά του οδηγού) να είναι το καύσιμο που θα χρησιμοποιήσουμε μέχρι να φτάσουμε στην Κόρινθο (κατανάλωση 8,5 λίτρα/100 χλμ. με τον κλιματισμό να δουλεύει υπερωρίες), ώστε να έχουμε απόθεμα LPG (δεξαμενή 40 λίτρων), το οποίο είναι σημαντικά φτηνότερο (μέση τιμή 0,864 ευρώ/λίτρο) σε περίπτωση που χρειαστούμε ανεφοδιασμό.
Μόνο όταν ανηφορίζαμε τον ορεινό δρόμο με τις διαδοχικές στροφές για να φτάσουμε στον Ακροκόρινθο (βρίσκεται σε ύψος 575 μέτρων) αντιληφθήκαμε ηχητικά την τρικύλινδρη φύση του κινητήρα και τον χαμηλό κυβισμό του, σε καμία περίπτωση όμως δεν έκανε το Jogger να «αγκομαχά».
Το κάστρο στο πέρασμα των αιώνων
Τα τείχη του κάστρου, που απλώνονται στο λόφο, διατηρούνται σε αρκετά καλή κατάσταση. Οι μελετητές δέχονται ότι η πρώτη οχύρωση χτίστηκε στην αρχαϊκή εποχή, όταν στην Κόρινθο κυβερνούσε ο τύραννος Κύψελος και οι απόγονοί του (657-583 π.Χ.). Το κάστρο καταλαμβάνει όλη την επίπεδη κορυφή του απότομου λόφου, με τα περιμετρικά τείχη να αναπτύσσονται στο «φρύδι» του ψηλού βράχου, σε μήκος 3.000 μέτρων. Στο υψηλότερο σημείο του κάστρου υπάρχει ναός της Αφροδίτης του 5ου ή 4ου αιώνα π.Χ., τον οποίο διαδέχτηκε χριστιανική εκκλησία τον 5ο ή 6ο αιώνα μ.Χ. και αργότερα ισλαμικό τέμενος.
Βόλτα στο κέντρο της Κορίνθου
Στη συνέχεια κατηφορίσαμε προς το κέντρο της Κορίνθου, το οποίο απέχει περίπου 11 χλμ., ενώ κάναμε μια βόλτα στους μεγάλους πεζόδρομους και στο γραφικό λιμανάκι με τους δυο φάρους στην είσοδο της μαρίνας. Η θερμοκρασία το αυγουστιάτικο εκείνο μεσημέρι άγγιζε τους 38 βαθμούς Κελσίου, έτσι είχε έρθει η ώρα για μια βουτιά στην παραλία. Επιλέξαμε τη λιγότερη κοσμική παραλία Καντάρε, η οποία είναι οργανωμένη, ωστόσο δεν πληρώνεις την ξαπλώστρα, αλλά μόνο τον καφέ ή το αναψυκτικό σου. Τα νερά είναι ρηχά, ζεστά και καθαρά, ενώ πατάς σε μαλακή άμμο και όχι σε πέτρες.
Ναύπλιο: Προορισμός για κάθε εποχή
Φθινόπωρο, χειμώνα, άνοιξη, αλλά ειδικά το καλοκαίρι το Ναύπλιο προσελκύει διαρκώς επισκέπτες, καθώς κρύβει πολλές ομορφιές, τις οποίες δεν προλαβαίνεις να τις ανακαλύψεις όλες με μια μόνο επίσκεψη.
Παρότι έχουμε περιηγηθεί και παλαιότερα στην πρωτεύουσα του Νομού Αργολίδας δε χάσαμε την ευκαιρία, αφού από την Κόρινθο απέχει μόνο 60 χλμ., αλλά και πάλι δε γλυτώσαμε από το βραχνά των διοδίων, πληρώνοντας 2,70 ευρώ στο σταθμό του Σπαθοβουνίου. Αυτή τη φορά κινηθήκαμε με LPG, ενώ η ένδειξη της κατανάλωσης έδειξε 9,7 λίτρα/100 χλμ.
Αρχαιολογικό Μουσείο Ναυπλίου
Στο επίκεντρο των «αναζητήσεών» μας παρέμεινε ο ένδοξος πολιτισμός των προγόνων μας, επομένως περάσαμε την πύλη του Αρχαιολογικού Μουσείου Ναυπλίου. Βρίσκεται στην Πλατεία Συντάγματος, ενώ στεγάζεται από τις αρχές της δεκαετίας του 1930 στο επιβλητικό Ενετικό τριώροφο κτήριο.
Η μόνιμη έκθεση αναπτύσσεται σε δύο αίθουσες. Στην αίθουσα του πρώτου ορόφου παρουσιάζονται τα ευρήματα των προϊστορικών χρόνων και στην αίθουσα του δεύτερου ορόφου τα ευρήματα των ιστορικών χρόνων. Κορυφαίο έκθεμα του μουσείου αποτελεί η μυκηναϊκή πανοπλία των Δενδρών που χρονολογείται στα τέλη του 15ου αι. π.Χ. Πρόκειται για χάλκινη πανοπλία και οδοντόφρακτο κράνος με χάλκινες παραγναθίδες σε αποκατάσταση.
Ποζάροντας στο Μπούρτζι
Το Jogger μας «ζήτησε» και μια αναμνηστική φωτογραφία με φόντο το εμβληματικό Μπούρτζι και φυσικά δεν του χαλάσαμε χατίρι. Για την ιστορία να πούμε ότι είναι ένα επιθαλάσσιο φρούριο που κατασκευάστηκε από τους Ενετούς το 1473, έχοντας σημαντικό στρατηγικό ρόλο, για την προστασία από τους εισβολείς. Το όνομά του προέρχεται από την τούρκικη λέξη που σημαίνει πύργος, ενώ αρχικά χρησιμοποιήθηκε για την άμυνα της πόλης, στη συνέχεια έγινε τόπος διαμονής για το δήμιο της γκιλοτίνας και για ένα διάστημα λειτούργησε ως ξενοδοχείο.
Ο παρατεταμένος καύσωνας όμως μας οδήγησε ξανά σε αναζήτηση θάλασσας και έτσι επιλέξαμε τη μεγάλη παραλία Καραθώνας που απέχει μόνο 5,2 χλμ. από το κέντρο του Ναυπλίου. Έχει ρηχά νερά κατάλληλα για παιδιά, σε κάποια σημεία είναι οργανωμένη σε άλλα όχι. Προτού βουτήξουμε όμως δροσιστήκαμε με ένα γευστικό παγωτό από το διάσημο κατάστημα του Ιταλού, αν και ιδρώσαμε περιμένοντας στην ουρά.
Άξιος συνταξιδιώτης
«Κάθε κατεργάρης στον πάγκο του» συνηθίζει να λέει ο θυμόσοφος λαός μας τέτοια εποχή και εμείς δεν αποτελούμε εξαίρεση, ούτε το Jogger που επέστρεψε στην τσιμεντούπολη, η οποία εξακολουθεί να «βράζει». Ανεξάρτητα όμως από τις καιρικές συνθήκες το Jogger πετυχαίνει πάντα «τζακ ποτ» σε πρακτικότητα, χάρη στον πολυχρηστικό του χαρακτήρα και τους άπλετους χώρους που προσφέρει.
Παράλληλα εντυπωσιάζει με τη συνδυαστική του αυτονομία και την οικονομία μετακινήσεων, με το διπλό καύσιμο να το καθιστά ένα άκρως ταξιδιάρικο αυτοκίνητο για πολύτεκνες οικογένειες ή πολυμελείς παρέες και ότι πιο value for money στην κατηγορία.
Η αρχική τιμή του Dacia Jogger διαμορφώνεται στα 23.580 ευρώ, ενώ στην επταθέσια, εξοπλιστική έκδοση Extreme ECO-G 100, που είχαμε στη διάθεσή μας, στα 27.180 ευρώ.
Περισσότερες φωτογραφίες: