Την πρώτη μας συνάντηση, στα πάτρια εδάφη, είχαμε με το νέο Dacia Jogger, το οποίο πλέον διατίθεται στη χώρα μας.
Στη στατική παρουσίαση είχαμε την ευκαιρία να δούμε για πρώτη φορά από κοντά το νέο Jogger και να εξερευνήσουμε το εσωτερικό του. Αυτό που διαπιστώσαμε, στη δεδομένη φάση, είναι ότι η Dacia πέτυχε διπλό τζακ ποτ με το Jogger σε ότι αφορά τους χώρους και την πρακτικότητα.
Σχεδιαστικά το νέο Jogger αποτελεί ένα μείγμα διαφόρων κατηγοριών. Η περιπετειώδης του αμφίεση (μαύρο πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, ράγες οροφής, απόσταση από το έδαφος) παραπέμπει σε SUV, η μακριά γραμμή της οροφής και το εκτεταμένο πίσω τμήμα θυμίζουν station wagon, ενώ το εύπλαστο και ευρύχωρο εσωτερικό του προσδίδουν στοιχεία από πολυχρηστικό.
H όψη του μας ήταν γνώριμη, καθώς προέρχεται από το Sandero, ενώ χαρακτηριστικά είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα σε σχήμα ξαπλωμένου “Y”. Σημειώστε ότι τα φώτα ημέρας, αλλά και τα φώτα πορείας είναι τεχνολογίας Led. Το σχήμα “Y” επαναλαμβάνεται και στα πίσω κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα, τα οποία στην κορυφή τους συναντάνε την αεροτομή οροφής. H κάθετη διάταξη τους μεγιστοποιεί το άνοιγμα για τη φαρδιά, επίσης κάθετη, πόρτα του χώρου αποσκευών.
Παρατηρήστε ακόμα τα τονισμένα φτερά, το μυώδες εμπρός καπό και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει τα 200 χλστ. Αξίζει να αναφερθούμε στις αρθρωτές ράγες οροφής που μπορούν να αλλάξουν θέση με ελάχιστες κινήσεις και να μετατραπούν σε σχάρα με δυνατότητα μεταφοράς φορτίων έως και 80 κιλών.
Με μήκος που φτάνει τα 4.547 χλστ. το νέο Jogger, που έχει δομηθεί πάνω στην πλατφόρμα CMF, είναι το μακρύτερο μοντέλο της Dacia, ενώ το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται στα 1.848 χλστ. και 1.674 χλστ. αντίστοιχα (1.691 χλστ. με ράγες οροφής).
Ακόμα ένας κοινός παρονομαστής με το Sandero είναι ότι διαθέτουν ακριβώς ίδιο εσωτερικό. Ο λόγος για το τιμόνι με τις τέσσερις ακτίνες, τον ψηλά τοποθετημένο λεβιέ ταχυτήτων, τα στρογγυλά χειριστήρια του κλιματισμού, την κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών, την ενσωματωμένη TFT 3,5 ιντσών οθόνη στον πίνακα οργάνων, τη διακοσμητική υφασμάτινη επένδυση κατά μήκος του ταμπλό και στα πάνελ των εμπρός θυρών. Τα πλαστικά και εδώ είναι όλα σκληρά, αλλά έχουν στιβαρή συναρμογή.
Το μεγαλύτερο όμως πλεονέκτημα του νέου Jogger είναι ότι διατίθεται και με τρίτη σειρά καθισμάτων, επομένως μιλάμε για το πρώτο 7θεσιο Dacia. Μάλιστα διαπιστώσαμε ότι τα δυο τελευταία καθίσματα μπορούν να υποδεχτούν όχι μόνο παιδιά αλλά και ενήλικες. Σύμφωνα με τη Dacia οι επιβάτες στην τρίτη σειρά καθισμάτων έχουν 127 χλστ. χώρο για τα γόνατα και 855 χλστ. για τα κεφάλια τους, αλλά και από ένα δικό τους παράθυρο που ανοίγει με ανάκληση.
Η πρόσβαση στα καθίσματα της τρίτης σειράς είναι εύκολη, χάρη στο μηχανισμό ανατροπής των καθισμάτων της δεύτερης σειράς. Όταν δε χρειάζονται τα καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να αφαιρούνται. Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην ευρύχωρη καμπίνα του νέου Jogger παίζει το μακρύ μεταξόνιο των 2.897 χλστ.
Στα ενδότερα υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα. Η συνολική τους χωρητικότητα ξεπερνά τα 23 λίτρα. Στην 5θέσια έκδοση, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 708 λίτρα, μέχρι το ύψος των καθισμάτων. Στην 7θέσια έκδοση η χωρητικότητα είναι 160 λίτρα ή 565 λίτρα με τα καθίσματα της τρίτης σειράς αναδιπλωμένα. Η μέγιστη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μπορεί να φτάσει έως τα 2.094 λίτρα.
Το σύστημα πολυμέσων Media Display περιλαμβάνει τέσσερα ηχεία, μια θύρα USB και την αφής 8 ιντσών που προαναφέραμε, ενώ συνδεσιμότητα με το smartphone επιτυγχάνεται μέσω Bluetooth, Android Auto και Apple CarPlay. Το σύστημα πολυμέσων Media Nav παρέχει επίσης έξι ηχεία, δύο θύρες USB, ενσωματωμένες δυνατότητες πλοήγησης και ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Wi-Fi για Apple CarPlay και Android Auto.
Η λίστα με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνει Ενεργό Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου, Υποβοήθηση Στάθμευσης και Υποβοήθηση Εκκίνησης σε Ανηφόρα.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει το νέο άμεσου ψεκασμού τρικύλινδρο turbo βενζίνης 1.0 TCe, απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Όπως όλα τα μοντέλα της Dacia έτσι και το νέο Jogger προσφέρεται με κινητήρα διπλού καυσίμου. O λόγος για τον 1.0 TCe των 100 ίππων, καθώς εκτός από βενζίνη μπορεί να καταναλώνει και υγραέριο κίνησης (LPG).
Η συνδυαστική του αυτονομία αγγίζει τα 1.000 χλμ., καθώς διαθέτει δεξαμενή υγραερίου 40 λίτρων και ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων. Το 2023 στη γκάμα του νέου Jogger θα προστεθεί και έκδοση με υβριδικό σύστημα κίνησης. Επομένως θα έχουμε το πρώτο Dacia με υβριδική τεχνολογία.
H αρχική τιμή του πενταθέσιου Jogger, στην εξοπλιστική έκδοση Essential, διαμορφώνεται στα 18.800 ευρώ, ενώ κάτω από το εμπρός καπό του βρίσκεται ο «χιλιάρης» ΤCe κινητήρας 100 ίππων διπλού καυσίμου.
Ακολουθεί ο αναλυτικός τιμοκατάλογος του νέου Jogger στη χώρα μας.
ΒΕΝΖΙΝΗ – ΥΓΡΑΕΡΙΟ (LPG)
· 1.0 TCe 100hp ESSENTIAL LPG 5-S 18.880 €
· 1.0 TCe 100hp COMFORT LPG 5-S 21.280 €
· 1.0 TCe 100hp EXTREME LPG 5-S 22.580 €
· 1.0 TCe 100hp COMFORT LPG 7-S 22.280 €
· 1.0 TCe 100hp EXTREME LPG 7-S 23.780 €
ΒΕΝΖΙΝΗ
· 1.0 TCe 110hp ESSENTIAL 5-S 19.680 €
· 1.0 TCe 110hp COMFORT 5-S 22.080 €
· 1.0 TCe 110hp EXTREME 5-S 23.580 €
· 1.0 TCe 110hp COMFORT 7-S 23.080 €
· 1.0 TCe 110hp EXTREME 7-S 24.780 €